Mixer in combinatie met Roland PM-10 monitor

Gestart door Wichert, apr 07, 2018, 13:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Is het mogelijk om een mixer aan te sluiten op mijn Roland PM-10 monitor om met name de bas weergave beter te laten klinken?

De monitor heb ik aangesloten op mijn Yamaha DTX502 module en die verbonden met mijn I-pad om dan nummers via spotify mee te spelen.

En wat voor mixer kan ik hiervoor gebruiken, om tot een verbetering te komen. Uiteraard tegen niet al te hoge kosten.

Alvast bedankt en met groet,

Wichert

Wichert

Kan niemand mij hiervan repliek dienen? Al verneem ik maar dat het niet mogelijk is, dan weet ik al wat meer!

Door mijn technisch "gebrek", heb ik het "tipboek versterkers en effecten aangeschaft. Zeker interessant, maar mijn vraagstelling hier in nier kunnen vinden.

Dus Help!

Robert-Jan

Je wil eigenlijk een equalizer hebben om wat meer bas te krijgen begrijp ik.
Ik denk niet dat een mixer dan de beste oplossing is. Sowieso heb je al een 'eq' op je versterker. Als je daar al op de bas op max hebt staa en je vindt het nog niet genoeg dan gaat een eq ook niet echt helpen ben ik bang.
Heb je nu je iPad op je dtx aangesloten? Je hebt op de pm 10 ook een speciale ingang voor je iPad, misschien werkt dat al een beetje beter.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Wichert

Bedankt Robert-Jan voor je snelle reactie!

Inderdaad, mijn iPad is aangesloten op  "line" van mijn Roland PM-10.


En een mixer tussen de ipad en mijn DTx502 module. Kan ik dan wel de klankkleuren wat verbeteren en dan luisteren via mijn koptelefoon?

Robert-Jan

Je wil alleen je iPad beter laten klinken?
kijk eerst in de eq instellingen op je iPad ( instellingen - muziek- Equalizer) of daar wat tussen zit
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Wichert

Ga ik doen. Bedankt :)

kaboemba

Heel eerlijk ?
Een 30watt versterkertje met een 10 inch speaker in die prijs klasse gaat je gaat TOP bas geluid geven.

Wichert

Ik heb de Roland PM-10 net aangeschaft voor een goeie prijs. Ik moet het er voorlopig maar mee doen!

Wichert

Robert-Jan, ik heb via de equalizer van mijn iPad er wat meer bas bij kunnen "toveren". Bedankt voor de nuttige tip.

Wichert

Hoi Robert-Jan, nog even een laatste vraag. Niet dat ik perse een mixer wil kopen, maar een mixer tussen mijn iPad en module, kan ik dan de weergave via mijn koptelefoon (Bowers & Wilkins P7) verbeteren?

Groet,

Wichert.

kaboemba

Waarom zou dat een verbetering kunnen brengen, je kan er misschien nog meer bas in draaien maar het geluid zal in de basis niet anders worden.

Bovendien begrijp ik je opstelling niet, een mixer tussen je ipad en de module ?

Volgens mij heeft de mixer alleen nut als je zowel de ipad als mixer op de module aansluit en je koptelefoon op de uitgang van de mixer.

Wichert

Het is gebrek aan mijn technische kennis. Ik wil misschien dingen realiseren die niet kunnen.Een mixer spreekt natuurlijk tot (mijn) de verbeelding. Van alle klankkleuren kunnen regelen, is natuurlijk leuk.

Ik begrijp nu, dat mijn opstelling hiervoor niet geschikt is.

Allen bedankt voor advies.

kaboemba

een mixer is niet bedoelt om klankkleuren te maken, dat is een EQ.
Een mixer is hooguit voor wat kleine bijstellingen.

Wichert

Een Equalizer dan?

Robert-Jan

Kaboemba, bedoel je niet te zeggen dat het alleen zin heeft als je de ipad en de module op de mixer aansluit?

Wichert, wat kan is dat je een mixer neemt en daar de module op een stereo kanaal aansluit en hetzelfde doet met de ipad. Je koptelefoon sluit je aan op je mixer.
Maar dan heb je dus een mixer nodig met een wat uitgebreidere eq.
En wat je ook wil is dat je een beetje kwaliteits mixer hebt, want als je voor goedkoop gaat, krijg je mogelijk ruis en is de eq ook niet je van dat. Punt is ook dat je vaak dan ook meer krijgt dan dat je nodig hebt. Een goede mixer met slecht 2 kanalen en goede eq ken zo 123 niet, je komt al snel op iets met meer kanalen dan je nodig hebt.
Ik zou het ook niet blind bestellen, ga eens naar een winkel en leg het daar voor, dan kunnen ze je ook wat meer uitleggen hoe het werkt en hoe je het aansluit.
Wat ik me wel afvraag, aangezien je al vaker deze vraag in een andere vorm hebt gepost..is het geluid via je koptelefoon nu dan zo slecht?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Ja dat bedoel ik ook, ik dacht eerst "man wat zeur je nou" maar zag daarna pas dat ik het verkeerd had neer gezet.

Ook ik ben benieuwd wat je nu dan voor geluid hebt, je het toch niet echt een goedkope koptelefoon dus dan verwacht ik wat kwaliteit.
Mogelijk verwacht je gewoon te veel van het geheel, een yamaha (dtx500 dacht) is geen echt drumstel en een koptelefoon heeft niet ruimtelijkheid van echte speakers.
Mij hoor je niet klagen over mijn elektronisch kit, ook niet de yamaha die ik had en zelfs niet de roland, maar ik ga er dan ook niet vanuit dat het hetzelfde is als een akoestische set.

En inderdaad zal je toch een redelijke mixer moeten kopen, ik zou uitgaan van een paar honderd euro.

Wichert

Ik had me wat meer voorgesteld van de Roland PM-10 qua afstel mogelijkheden. Het klink allemaal net niet! Na de aanpassing van de equalizer van mijn iPad al een stuk beter.

Overigens de geluidsweergave via mijn koptelefoon is perfect. Maar ik wil ook een wat betere weergave zonder koptelefoon.

Ik ga eens bij Bax langs voor advies.

hjs

Als ik het zo lees is het probleem de PM-10, de 30 watt en 10" is trekt het net niet. Het geluid valt je wat tegen.

Kun je van alles gaan proberen ertussen te zetten maar als de monitor de zwakste schakel is blijft het.


Kun je niet van iemand even een andere zwaardere monitor lenen om te proberen?

Robert-Jan

Voor de goede orde Wichert...mijn verhaal met een mixer gaat op met een koptelefoon.
Een mixer voor de pm 10 is vrij kansloos.l
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Ik zeg het nog 1 keer voor iedereen die een goedkope oplossing zoekt voor de edrum versterking.
Koop een tweedehands BAS versterker van een 200 watt MET tweeter, die trekken het veel beter en met een beetje zoeken voor een nette prijs te krijgen. En als je het echt mooi wil hebben met een ingebouwde EQ. Overigens doet een keyboard versterker het ook erg goed.

Ik heb zelf een yamaha edrum setje gehad, totale troep, die zou iets van 150 watt zijn met losse sub en speakertjes voor het hoog. Gods blij dat ik die nog voor een nette prijs ben kwijt geraakt.
Hoe verder je het opdraaide des te slechter werd het, totale vervorming omdat het het gewoon niet aan kon.

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1273456348-hartke-3500-350-watt-en-peavy-115-bas-cabinet.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1272123584-crate-basinstallatie.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1272061274-basversterker-workingmans-160watt.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1271815921-trace-elliot-basversterker-type-gp7-series-6.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1271357050-bass-versterker-peavey-combo-115-300watt.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Keus genoeg zou ik zeggen.

Wichert

Het is me voor zo ver duidelijk. Bedankt voor jullie adviezen.

En hjs, ik heb geen e-drum of musicerende kennissen. Ik weet nu wat de volgende aankoop gaat worden!

Omhoog