Nieuw(s)

Gestart door Otje, jan 13, 2018, 11:01

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Ik vind het niet heel bijzonder en als je gevoelig bent voor machine gunning, Chico, weet ik niet of EFnote een goed keuze is, luister hier maar eens naar, vanaf 18de minuut.

Dan nog de afmetingen 12 inch snare en 12 inch floortom, vind ik persoonlijk zonde dat EFnote deze keuze heeft gemaakt en het 'waarom' is moeilijk te verklaren.
Zou twee 13" of 14" ketels zoveel duurder zijn in fabricage en transportkosten? Ik geloof er niets van.
Mij iets te veel speelgoed(achtig) en de kleurkeuze van de cymbals versterken dat gevoel.
De module heeft zeker interessante mogelijkheden v.w.b. het aanpassen van de geluiden, de overige hardware kan me niet bekoren.


chico

#176
feb 04, 2021, 22:03 Last Edit: feb 04, 2021, 22:20 by chico
Kwa afmetingen vind ik het wel meevallen,
Ik heb zelf een sonor aq2 martini gehad met 14 inch bassdrum.

Ik vind de set er zeer netjes uitzien ik hou van die kleur en het triggert volgens mij heel goed.
Kwa sound vallen me de tom sounds het meeste tegen.
Dit kan m wel eens gaan worden interessante ekit! Vraag me wel af met hoeveel toms en bekkens je nog kan uitbreiden?

alhambra

Die afmetingen had ik niet op gelet, maar wat een teleurstelling is dat. Het lijkt wel een kinderdrumstel.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Wat een geklaag over de afmetingen.
Ik vind het fijn die kleine maten.Mijn Sonor Martini  met triggers was nog kleiner.
Efnote gaat ook nog met grote afmetingen komen speciaal voor jullie????????

drfill

ok nou ja, als je wel een 20" ride maakt, waarom dan niet 10,12,14 toms? en
18 of 20 kick.. is slechts mijn mening, dan.. een 18" e-ride is voor mij ook groot genoeg..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

chico

Oh die maten komen er nog wel aan denk ik.
Voor mij is de efnote 5 ideaal en de efnote 5x vind ik heel vet!

Ik houd van kleine setups, en vind grote maten maar onhandig vooral bij een edrum.

Jarenlang hebben we roland, yamaha drumstellen gekocht met kleine maten in saaie kleuren en standaard drumrack...:

Ik vind de looks van Efnote zeer okay!
En ik kan niet wachten om er 1 te gaan testen!

animal

#181
feb 05, 2021, 15:21 Last Edit: feb 05, 2021, 15:26 by animal
Ik zie nergens vermeld staan dat er grotere maten komen en die komen er volgens mij ook niet.
Feit is dat Roland ook heeft ingezien dat je niet meer mee doet als je niet (ook) met akoestische drums vergelijkbare maten aanbiedt, jij, Chico, kunt daar geen behoefte aan hebben, maar het is wel degelijk DE trend die heel duidelijk in een grote behoefte voorziet.

Fijn de dat de efNote5 voor jou ideaal is, daarnaast respecteer ik je mening, als mijn mening niet was gevraagd, dan mijn excuses dat ik deze heb gegeven.
Veel plezier met testen (dat is altijd leuk).
P.S. let wel op machine gunning.

alhambra

Heerlijk typisch chico, het meteen geklaag noemen, het is voorkeur.
Lijkt mij ook niet dat er snel grote maten kopen, dan voer je die meteen in.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Gelezen op vdrums forum:

Here is what is included Efnote 7:
Sound Module
Kick: 20x15"
Snare: 14x5.5"
Floor Tom: 15x14"
Floor Tom: 13x13"
Tom: 11x8"
Tom: 10x7"
Ride: 20"
Crash: 18"
Crash: 16"
Splash: 8"
Hi Hat: 14"

drfill

ok, klinkt goed.. maar efnote 7 dat lijkt nog ver weg, weet niet wie het gaat voeren, dat merk..
wat mij wel verbaasd, is hoe veel die kleine module kan, en heeft gewoon, eq, tuning, muffling,
ambience, reverb, alles wat atv mist, eigenlijk.. alleen die layers.. lijkt weer net als atv..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

chico

Ja klopt dat vind ik ook behoorlijk indrukwekkend! Het klinkt wel net als Atv ja, maar we gaan zien wat het merk nog gaat doen ik ben wel heel erg benieuwd.

Ik heb toch niet zo'n vertrouwen in een Alesis Strike Pro SE kit.

animal

#186
feb 05, 2021, 19:08 Last Edit: feb 05, 2021, 19:15 by animal
Ach ja, klinkt als ATV ......je blijft lachen hier, zo doorzichtig. Kortom nooit aan beginnen zo'n EFnote.

alhambra

Ik zou wachten op de 2box drumit Seven waar al een tijdje over gepraat wordt, eindelijk met touchscreen.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Ik had de 2box speedlight kit, ik ben klaar met 2box.

animal

Ik zou wachten op de 2box drumit Seven waar al een tijdje over gepraat wordt, eindelijk met touchscreen.
Serieus???

chico

Rick van der Bruggen zegt al jaren dat hij met een nieuwe module komt eerst zien dan geloven...

animal

#191
feb 06, 2021, 16:54 Last Edit: feb 06, 2021, 17:09 by animal
Erg onhandig van efNote een 'afwijkende' (Din ipv Jack) connector gebruiken.
Als je alléén de module wilt gaan gebruiken (als dat al ooit gaat kunnen) moet je maar hopen een geschikte adapter te vinden.
En wat Chico schrijft over de efNote7......... een 11" tom en 15"floortom, ook ERG handig .............................al eens opgezocht hoeveel verschillende merken meshheads in die maten beschikbaar zijn?

Het wordt steeds minder interessant.  :/


chico

Ja ik zag het vind het zelf ook een vreemd idee om een inch kleiner te gaan als de standaard maten.Maar goed we zullen zien.
De hihat lijkt specifiek voor de efmote module gemaakt te zijn.

animal

De hihat lijkt specifiek voor de efmote module gemaakt te zijn.
Ja, met tot gevolg dat aan de kabelboom een kabel met DIN-plug zit ipv een TRS-jack.

chico

Zolang je Efnotes pads/cymbals gebruikt is er toch niets aan de hand?

Zou je de module dan los kopen? Omdat je de drums te klein vind?

animal

Zit je me nou in de maling te nemen? EFNote lijkt steeds meer op een erg gesloten systeem, voor een nieuwkomer op de markt heb je dan of veel lef of je bent niet al te slim.
Heel wat edrummers hebben al prima hardware en zitten niet te wachten op de 'fisher price' look van EFnote.

chico

Och ja we zullen t wel gaan zien wat het word met Efnote. Ik vind de sets er wel goed uit zien.

alhambra

Serieus???
Nee, ik dacht ik zal Chico ff fucken maar helaas hij trapt er niet in ;-)
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

alhambra

Wie is in godsnaam Rick van der Bruggen
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

Wie is in godsnaam Rick van der Bruggen
Die man die (een soort van) 2box maakt met touchscreen  :+

Omhoog