Nieuw(s)

Gestart door Otje, jan 13, 2018, 11:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Hmm..wordt een beetje druk in die prijsklasse,
Ik snap het wel, maar ja..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

#101
mei 02, 2018, 20:35 Last Edit: mei 02, 2018, 21:18 by Technobeat
Roland komt op 8 mei met nieuwe V-drums
TD-60 met omgebouwde aD5 module met Roland stickertje , EINDELIJK échte drumsounds :Y  :+  .

De Pearl set met de 18'' dikke bassdrum kost 4200,= euro , en ik schat dat de Gewa drumkit TZT zo maar de zelfde prijs heeft .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

#102
mei 02, 2018, 22:54 Last Edit: mei 02, 2018, 22:58 by animal
De Pearl set met de 18'' dikke bassdrum kost 4200,= euro , en ik schat dat de Gewa drumkit TZT zo maar de zelfde prijs heeft .
De prijzen voor de GEWA/DW hebben even op de drum-tec site gestaan, zijn inmiddels verwijderd.
Ik meen me te herinneren dat je qua prijs voor de bassdrum uitvoering toch eerder moet rekenen op 2x die van de Pearl, meer Roland TD50-kit prijs dus.

Robert-Jan

Duurste variant van Gewa was 6999,- op de dumtec site
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

t is net of het ontworpen is zodat pearl epro er toch nog aantrekkelijk uitziet ..
(niet te 'cool' dus ..)   
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

#105
mei 03, 2018, 10:07 Last Edit: mei 03, 2018, 10:35 by animal
Voor pads vind ik de 'toms' en 'snare' er prima uitzien, mooier dan de pads van Roland, Yamaha en Alesis, ook mooier dan de pad-uitvoering van de GEWA/DW.
De pads zoals Roland en Yamaha die leveren kunnen, met name qua formaat, anno 2018 echt niet meer. Eens kijken of Roland dat ook heeft begrepen en dat op 8 mei a.s. laat zien.

Ik vind juist de hardware interessanter vanwege de toepassing van Korg's wavedrum technologie. De module daarentegen kan me nog niet direct overtuigen, ik ben niet zo van de fancy geluiden en sequences, maar zonder deze (specifieke) module zal de wavedrum-technologie van de pads wel niet functioneren, verwacht ik zo.

drfill

nieuw model Roland (td50 sounds, en one shot sample import) https://www.kraftmusic.com/roland-td-17-first-look
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Net een paar maanden twee td 25's gekocht voor de muziekschool.
Die vond ik al redelijk tegenvallen en nu helemaal... :(
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

#108
mei 08, 2018, 20:47 Last Edit: mei 08, 2018, 21:10 by drfill
ik heb de cymbals altijd heel goed gevonden, van td50..  en een module kost ± 600 euro,
nou twijfel ik dus weer over td17 cymbals en 2box toms/ snares ..  gaat wel weer over ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Otje

Er bekruipt mij altijd een gevoel van "Paniek Voetbal'als ik de nieuwste modellen van Roland onder ogen komt. De primeurs worden met een hoop 'bombarie' aangekondigd  en getoond.  Eigenlijk zegt het me allemaal niet zo veel Ik zie en hoort  nou niet iets dat echt en vernieuwing is (nou ja, die digitale óutput op de TD-50 misschien..). De PR van Roland  wordt 'over-ruled' door al dat nieuwe geweld wat vandaag de dag steeds frequenteer voorkomt. De 'nieuwe merken zijn meestal net iets gewaagder en met de  laatste snufjes. Roland weet daar niet goed op te anticiperen en komt maar met zgn nieuwe modellen , met stijlvolle naamgeving voor geluid & techniek(dat klinkt interresant),  maar zegt mijn niets,( wie wel?) die m.i. niet kunnen tippen aan al dat nieuwe digitale geweld.
 De TD-17 ..nou nou nou, daar zaten we op te wachten hòor.. .'
 Maar ja voorlopig verkoop t en schijnt   het best verkochte E-drum merk te wezen.. . Dus met de marketing zit 't wel goed... voorlopig.

Robert-Jan

Ik vind de bombarie wel meevallen eigenlijk. Paniekvoetbal? Het is de opvolger van de bestseller td11.
En dat wordt dit ook. Niet zozeer  door de markerting, maar door een zeer goed dealer netwerk. Op deze set hoef je echt geen maanden te wachten hoor, die kan je volgende week in de winkel testen of in huis hebben. Daarom zijn ze het best verkopende merk en dat blijft nog wel een tijdje zo.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

hjs

Net een paar maanden twee td 25's gekocht voor de muziekschool.
Die vond ik al redelijk tegenvallen en nu helemaal... :(
qua geluid bedoel?

Dat had ik nl dat ik mijn Yamaha met rubberpads inruilde voor een TD15.
Speelde allemaal veel lekkerder, maar het klonk wat mwoah.

Stoute schoenen aangetrokken en een pakket gekocht bij vespressions en weer blij man :)

Otje

Ja Robert , maar héel veel meer dan populair is 't voor mij niet (meer). Natuurlijk ik bezit er éen en door het vele werk en updaten dat ik heb gedaan (én omdat 't mogelijk is) ben ik er zéer content mee ,...en ze zijn alzo lang een hoofdrolspeler op de markt. Negen van de 10 hebben d'r éen maar ik geloof het wel; Op een andere merk spelen is voor mij al een verademing, alles en iedereen heeft (al) een Roland ennuh doe mij maar is iets geheel anders. Maar ja zoals ik al zei; al die poen en energie die ik er in heb zitten zet ik ook zomaar nie effuh langs de kant. En de Roly die ik nu heb ben ik echt wel trots op, maar ja d'r is vandaag de dag zoveel mooiers en beter te krijgen. Had ik maar leggende gelden  :z

Robert-Jan

Ik had jaaaren een td12 in mijn leslokaal staan, prima werkpaard. De td25 vind ik qua mogelijkheden tegenvallen, zeker in vergelijk met die tig jaar oudere td12.
Deze td17 kost zo te zien een paar honderd euro minder en op het eerste oog zie ik nu niet waarom je dan een td25 zou moeten kopen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

maar door een zeer goed dealer netwerk. Op deze set hoef je echt geen maanden te wachten hoor, die kan je volgende week in de winkel testen of in huis hebben. Daarom zijn ze het best verkopende merk en dat blijft nog wel een tijdje zo.
daar kunnen andere merken toch nog wel wat van leren, ook hoe grondig een introductie aangepakt is..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Tja van leren, ik denk dat het ook wel een beetje anders ligt. Roland/boss had al een heel goed netwerk en een nog betere marketing.
De nieuwe spelers op de markt hadden/hebben die deels niet, 2box, atv ad5.

Daarnaast is Roland een grote kerel die wat te zeggen heeft, best mogelijk dat die bij hun dealers ook heel wat te eisen heeft en dat de andere merken er niet eens mogen staan.
Dan hebben ze ook nog een keer veel meer poen, aanname van mij, en een veel groter team/bedrijf.
Dat heeft zeker zijn voordelen, maar ook zijn nadelen, het kan je lui en arrogant maken naar je markt/klanten.

Wat mij wel tegen valt is dat een bedrijf als yamaha niet veel meer doet.

Robert-Jan

In de tijd dat ik in een winkel werkte (maar dat is dan 20 jaar geleden) was het juist yamaha met de eisen naar de winkel toe. Wat Roland vooral ook goed voor mekaar heeft is de support naar de winkel.
Garantie afhandelingen, ondersteuning etc zodat het voor de winkel fijn is om die spullen te verkopen.
Als winkel zit je ook niet te wachten op gedoe, dat moet gewoon soepel lopen. En maakt ook dat winkels er voor kiezen om bepaalde merken niet in het assortiment te nemen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Over service gesproken, de rubber toetsen van mijn DTXmulti yamaha dus, was kapot.
Is een rubber matje wat vervangen moest worden.
Most uit Japan komen, 19,95 thuis bezorgd, vond ik een hele nette prijs.

En hij is weer helemaal TOP.

Otje

Deze td17 kost zo te zien een paar honderd euro minder en op het eerste oog zie ik nu niet waarom je dan een td25 zou moeten kopen.
Tja idd, de TD-17 klinkt als een 'klok'! keuze wordt er dus niet gemakkelijker op, en de TD-25 is al zo populair. Wat nu? Of beter gezegd; welke aan te schaffen als je dat al van plan was.  TD-?. In deze prijslkasse. Ik weet t niet meer, maar ik sta ook niet voor de keuze'
Wordt er echt niet gemakkelijker op, integendeel
..:maar had ik nu wel voor de keuze gestaan; Dan iig toch géen Roland


https://www.bax-shop.nl/digitaal-drumstel/roland (scroll down")

animal


Let op de verschillen met eerdere introductie filmpjes..... raden maar  :)


Robert-Jan

Minder DW..zou de prijs ook minder zijn dan?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Ja scheelt zo € 1500,- à € 2000,- , zeker als (ook) het DW-rack nog wordt vervangen door een (prima) Gibraltar rack of zo.

Ze zijn er zeker achter gekomen dat je niet de beste ketels nodig hebt voor een prima e-drum  :+

drfill

toch nog steeds 'propaganda'   zonder duidelijk 'iets' te laten horen..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Deze week wordt er meer bekend gemaakt op de Shanghai Music Show, so stay tuned.

animal

ah. een (zogenaamde ?) verklaring waarom het DW-logo en uiterlijk (lugs) niet meer worden gebruikt, waarom het rack dan nog wel van DW is? Geen idee.

Citaat
That is right. As previously mentioned GEWA & DW did release a concept study in Frankfurt, not the final version. As we have talked to a various number of artists from all around the world, we got the message that the module and pads as well as the hardware are great just a DW Shells would be a problem, as many of them have contracts to other brands in the acoustic wold of drums and they would like to integrate it in their setup. They mentioned the wish of a “neutral” brand which GEWA is in this case like Roland or ATV. That’s the reason. The shells are made in the same factory, out of the same material and have the same quality. Just the name is different which gives us the opportunity to work with more artists than just the DW guys

Omhoog