Keuzes om te maken als beginner

Gestart door Dekker, aug 21, 2017, 13:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dekker

Bij deze wil ik een aantal vragen stellen waar ik zelf niet goed antwoorden op kan vinden (ik probeer veel reviews te lezen maar vaak zijn het eigenlijk verkapte advertenties, danwel de mening van mensen die weinig/geen vergelijking met andere sets maken).

Ik drum pas sinds kort en heb nog niet de beschikking over een drumstel.
Aangezien ik met mijn gezin samenwoon is het geen optie om akoestisch te spelen, vandaar dat de keuze sowieso een e-drum kit gaat worden.
Aangezien ik pas net start wil ik niet direct een bak met geld uitgeven maar wil ik wel het meeste waar voor mijn geld, dus ben ik vooral tweedehands aan het kijken.

Mijn budget ligt op max 600,- maar liever wat minder natuurlijk.
Tevens zou ik het liefst mesh pads willen hebben, maar dan lever ik wel in op de module, terwijl ik de pads vaak wel kan upgraden als ik het echt leuk blijf vinden, maar dit geld volgens mij ook vaak voor de module?

Voor nu zie ik de Rolland TD9 eigenlijk als een veilige keus met een mesh snare en de rest zwarte pads.

Zie ik iets over het hoofd, zijn er betere opties waar ik naar zou moeten/kunnen kijken?
Of zijn er dingen waar ik rekening mee moet gaan houden?

67Deadman

Goedemiddag,

Nee, een prima keus om mee te beginnen. De TD9 is een dijk van een module. Heb hem zelf ook gehad. De rubber pads kan je later nog verkopen via marktplaats en daar mesh heads pads voor terug kopen. Een Roland blijft zijn waarde wel houden daar zal je niet veel op laten vallen.

Yamaha heeft geen mesheads dus die zouden al afvallen al spelen die pads wel lekker. De goedkopere versies van Alesis zou ik persoonlijk niet doen. Voelt allemaal zo gammel aan. 2 box is wat duurder, de Kat is wel ok maar heeft alleen maar rubberpads en niet te verkrijgen in mesheads. Nux en Beringher dito. Pearl heeft ook een soort rubber pads voelen goed aan maar weet niet of die nog te verkrijgen zijn maar zal weer wat duurder zijn etc etc

Een ieder hier heeft zijn voorkeur maar je zult er toch zelf proefondervindelijk achter moeten zien te komen.

Dekker

#2
aug 21, 2017, 15:23 Last Edit: aug 21, 2017, 15:43 by Dekker
Bedankt voor je reactie!

Ik zie dat de lineup eigenlijk als volgt is:
TD3 - > TD4 - > TD11
TD6 - > TD9 - >TD15 - >TD25
TD8 - > TD12
TD10- > TD20-> TD30

Klopt mijn gevoel dat een knappe TD6 dan ook beter is dan een td11, of van de jaren dan ook mee tellen?

Zou ik overigens de rubberen pads kunnen vervangen door jobekydrums.co.uk drums? En hoeveel werk is dat ongeveer?

67Deadman

Inderdaad :

https://en.wikipedia.org/wiki/Roland_V-Drums


De TD 6 module ken ik niet inhoudelijk. De technieken naar een TD 11 toe zullen wel verbeterd zijn. Op een TD6 zit bv geen USB aansluiting maar op de TD 11 zit die weer wel. Dt vind ik wel weer een pré. Hoef je niet met telefoons of laptops te zeulen als je met mp3 wilt mee spelen.

Ik ben van een TD 30 naar een TD 12 gegaan en ik vind niet echt dat ik heel veel verschil hoor maar de inhoudelijk zullen ze wel verbetert zijn maar een van de voordelen van een TD 30 is dat er een USB aansluting op zit. Die mis ik dan weer wel.

Als je de pads bedoel van Jobeky denk ik wel dat die redelijk compatible zijn met een TD9 module. Plug en Play. Maar bv niet alle Yamaha pads zijn uitwisselbaar met bv Roland Module. Dit moet je altijd wel even nagaan.

Maar ik zou zeggen :  Kijk eerst eens of je het drummen leuk blijft vinden. Of je het vol blijft houden. Anders staat er straks weer een knoeperd van een Kit te verstoffen op zolder.

Maar ja, de jacht naar nieuw materiaal is ook leuk

Dekker

Het is inderdaad eerst kijken of ik het leuk vind hoor, maar het is wel prettig om te weten dat er meer verschillende mogelijkheden zijn om later naar uit te breiden zonder direct een volledig nieuwe kit te kopen.

Ik denk dat het een td9 zal gaan worden om mee te beginnen. Nu nog winkels vinden met tweedehands voorraad en marktplaats natuurlijk.


67Deadman

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m1190988520-roland-td9-kx2-elektronisch-drumstel.html
Zo, das niet verkeerd. Met al die extra's erbij ben je gelijk klaar met spitten. Vraagprijs is misschien iets te maar daar is onderhandelen voor.
Maar budget was 600 euro geloof ik.

Nijlpaard

Nu nog 1300 van de prijs aflullen :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hammar

Voor €600 kan je beter postzegels gaan verzamelen....

Jazz

Dure postzegels
There is no music without jazz

Dekker

Voor €600 kan je beter postzegels gaan verzamelen....
Tja, ieder zijn ding en portomonee.
Verder begrijp ik niet zo goed wat deze botte reactie teweeg beeft gebracht, maar alvast mijn excuses als ik de lokale toetsenbordheld op de tenen heb gestapt.

Ik ga verder met de voorgaande tips van 67deadman, bedankt daarvoor.

Otje

Nu nog 1300 van de prijs aflullen :P
Kijk is an; €600 !

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m1195549080-roland-td-9-drumset-incl-module-2-0.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=12

Keb zelf ook nog het éen & ander staan:

Van m'n overtollig materiaal een Td3MIx gemaakt; maar meer voor de handel cq verkoop bestemt


Hammar

Sorry hoor....

Dekker

Bovenstaande inderdaad gekocht.
Nu nog even zien wanneer ik hem kan ophalen.

@Hammar, geeft niet, iedereen blaast wel eens stoom af.

Jazz

Goede keuze, mooie kit.
     Heel veel plezier ermee
There is no music without jazz

Technobeat

Bovenstaande inderdaad gekocht
De set met de meshhead snare en de rubberen toms dus ......

Veel drumplezier gewenst met deze aankoop :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dekker

Klopt, het moet uit de lengte of uit de breedte komen.
Volgens mij zijn de toms later eenvoudig te upgraden en is de TD9 module een solide basis om mee te starten, als ik het zo lees.

Technobeat


TD-9 module is zéker een goede start , en dit is een versie 2 dus met meer kits en betere sounds dan de eerste TD-9 uitgave .
En er zitten ook nog de V-Expression kits bij , prima aankoop .
De rubberen toms kun je idd zo upgraden naar meshheads als de financiën het weer toelaten .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

Kijk, das een mooie kit om mee te beginnen.  Denk dat de bassdrum een kd8 is ?
Hier ga je veel leuke uurtjes mee beleven. Veel drum plezier. Inderdaad zoals Technobeat zegt hier kan je mooi mee upgraden. Een mooie start.

kaboemba

Niks mis met een td9 om mee te beginnen.

Dekker

Zaterdag kan ik hem ophalen, ik kan haast niet wachten!

Hammar

Begin alvast een isolerend vloertje te maken met zo'n bassdrumpad. Die kan namelijk erg hard doordreunen.

Dekker

Bedankt voor de tip, ik zal het topic over isolatie goed gaan lezen!

Omhoog