TrigMic Laser Pick

Gestart door Technobeat, jul 09, 2017, 20:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat

jul 09, 2017, 20:32 Last Edit: jul 09, 2017, 21:51 by Technobeat
Is dit nu het ei van Columbus of gewoon niet ?








Dit item staat nu in het E-Drum gedeelte maar kan ook , of juist voor , A-drumsets gebruikt  worden .........
En WAT zou dit trigger systeem  beter maken dan een normale inside trigger ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Ik denk dat dit het gewoon helemaal niet is..
Ik zie niet in hoe dit ding accuraat de velocity van je slag kan bepalen..
Dit is net zoiets als een schakelaar op een lamp. Hij staat aan, of uit. (Slag of niet) Dimmen is er niet bij (dynamisch bereik == om te janken).
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

drfill

ok..  maar dat willen metal drummers juist ?  strakke bassdrums .. (er is wel dynamiek zie 6.08 min 2e clip)
trouwens kudos voor die gozer zijn push pull doubles en zijn voettechniek .. jeez!
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Ik denk dat dit het gewoon helemaal niet is..
Ik zie niet in hoe dit ding accuraat de velocity van je slag kan bepalen..
Dit is net zoiets als een schakelaar op een lamp. Hij staat aan, of uit. (Slag of niet) Dimmen is er niet bij (dynamisch bereik == om te janken).
Tweede filmpje laat zien dat er wel dynamiek is..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

Ik denk dat dit het gewoon helemaal niet is..
Vind ik ook Stefan.
"Alsjeblieft zeg, laat al die zgn 'high-tech' toestanden achterwegen. Een hoop drummers onder ons, waaronder ook jij Tech.., spelen al elektronisch en dat is al een aanslag op m'n 'oer'drum beleving. Zodra de eerste primaten gevoel kregen voor ritme begonnen ze op een holle boomstam te slaan,om hun emotie/communicatie vorm te geven, DAT was 't ei van Columbus. "t Beste wat onze voorgangers der primaten hebben kunnen doen, na ja bijna dan.. . We  :(  zijn -zie bovenstaande film) veel te ver door geschoten

Hoefnix

Waarom altijd gelijk negatief doen als er een partij is die iets nieuws uitprobeert.
Het lijkt me interessant om te zien hoe dit zich ontwikkeld de komende jaren.


Als je dat niet gewoon test of een ander laat testen hadden we nu allemaal nog op kalfsvellen gespeeld met een lowboy i.p.v. een hihat ;)

Stokmans

#6
jul 10, 2017, 14:51 Last Edit: jul 10, 2017, 14:55 by Stokmans
Otje, op deze manier voeg je helemaal niets toe aan het topic, behalve een hele hoop negativiteit. Je hoeft niet te reageren als het idee je niet aanspreekt, dat houdt het voor anderen ook leuker.

My 2 cents... Ik vind het leuk om over dit soort dingen te lezen  :Y

Otje

Otje, op deze manier voeg je helemaal niets toe aan het topic, behalve een hele hoop negativiteit. Je hoeft niet te reageren als het idee je niet aanspreekt, dat houdt het voor anderen ook leuker.

My 2 cents... Ik vind het leuk om over dit soort dingen te lezen  :Y
Okée, maar daar is toch een forum voor, een discussie. Ik doe het ook om andere te triggeren hun mening te ventilerren juist als ze er niet mee eens zijn. Hóor ik wat andere meningen, liefst tegendraads; als we het allemaal maar met elkaar eens zijn wordt ook maar saai en een forum niet nodig. Ik gooi af en toe de  knuppel in het hoenderhok, ik doe 't er ook om want ik heb jullie mening hoog zitten, en echt NIET om een ander er mee te pesten.

Joris

Triggeren op 1 bassdrum is met normale triggers een drama, dus met of zonder veel dynamiek ik vind het mooi  *O*

kaboemba

Ik weet niet wat de problemen van anderen zijn, heb zelf weinig problemen met triggers, machinegun enz enz
Misschien komt het ook bij mij wel voor, maar ik heb er geen last van.


Joris

Dus jij wilt zeggen dat je snelle metal speelt met een dubbel pedaal met een normale trigger en nog nooit enige problem gehad hebt met, slagen die niet getriggerd worden, dubbele triggers, triggers die op een floor of snaredrumslag afgaan? Dan ben je denk ik namelijk de eerste ooit.


Technobeat

Maar als je het meest gewone pop-muziek speelt zoals ondergetekende is een normale inside bassdrum-trigger meer dan voldoende toch ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dreamdrummer

Dus jij wilt zeggen dat je snelle metal speelt met een dubbel pedaal met een normale trigger en nog nooit enige problem gehad hebt met, slagen die niet getriggerd worden, dubbele triggers, triggers die op een floor of snaredrumslag afgaan? Dan ben je denk ik namelijk de eerste ooit.


Ik heb jaren gespeeld in een metal-coverband met een RT-10K van Roland op mijn akoestische kick. Nooit problemen mee gehad.
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

kaboemba

Dus jij wilt zeggen dat je snelle metal speelt met een dubbel pedaal met een normale trigger en nog nooit enige problem gehad hebt met, slagen die niet getriggerd worden, dubbele triggers, triggers die op een floor of snaredrumslag afgaan? Dan ben je denk ik namelijk de eerste ooit.


Nee dat zeg ik nergens.

Ik kan het niet en ik wil het niet, al luister ik graag naar bepaalde metal soorten.
Daarnaast zei ik niet dat het bij mij niet voor komt, ik zie dat ik er geen last van had en dat is wat anders ;-)

Nu ik er over na denk, het komt bij mij ook niet voor.

Omhoog