Opnemen met laptop

Gestart door Jazz, apr 10, 2017, 18:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Momenteel om op te nemen en af te spelen thuis gebruik ik mijn I phone.
Dan moet ik de muziek wel over de tuner/versterker spelen.  Kan ik dit ook met de lap top doen ? Garageband/usb stick ?
Opnemen en afspelen met de koptelefoon op.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit te doen ?
There is no music without jazz

WDrums

Je kunt je track op een spoor in garageband slepen.

Als je dan ook een spoor aanmaakt waarmee je gaat opnemen, dan zou het moeten lukken.

Input van het opname spoor moet dan gekoppeld zijn aan de build in microfoon. Of gebruik je ook nog n interface met microfoons?

baszuidwijk

Welke module heb je ook al weer, Jazz?

Mijn TD-11 heeft een uitgang voor een USB-kabel die ik direct in mijn MacBook plug. Dan kun je ook direct je drums op nemen in GarageBand.

Jazz

Dit is een td 15
Mijn man heeft nog wel wat geprobeerd met de laptop (garageband) maar met de usb aansluiting kregen we wel
geluid van de pads maar er kwam geen muziek mee vanuit de I pad (you tube)
Bij t spelen van de pads was t geluid minimaal. Tot nu toe nog geen succes.
There is no music without jazz

djska

Dit is een td 15
Mijn man heeft nog wel wat geprobeerd met de laptop (garageband) maar met de usb aansluiting kregen we wel
geluid van de pads maar er kwam geen muziek mee vanuit de I pad (you tube)
Bij t spelen van de pads was t geluid minimaal. Tot nu toe nog geen succes.
Dit is een td 15
Mijn man heeft nog wel wat geprobeerd met de laptop (garageband) maar met de usb aansluiting kregen we wel
geluid van de pads maar er kwam geen muziek mee vanuit de I pad (you tube)
Bij t spelen van de pads was t geluid minimaal. Tot nu toe nog geen succes.
Bij mijn TD-30 komt audio aangesloten op line-in er ook weer uit over USB.

Jazz

#5
apr 11, 2017, 20:14 Last Edit: apr 11, 2017, 20:46 by Jazz
bedankt
There is no music without jazz

Robert-Jan

Het punt zit 'm een beetje dat je en je drums en je youtube wil opnemen. Juist omdat de td 15 dus niet de mix in meeneemt in de usb.
Er is vanalles mogelijk maar dan zul je misschien toch wat kleine investeringen moeten doen.
Het handigst is garageband op je macbook, dan kan je een mp3 er in zetten en dan je drums daaronder opnemen. daarnaast kan je eventueel ook nog midi opnemen of de sample geluiden van garageband gebruiken.. allemaal opties.
Punt is dus even dat je moet bedenken wat je wil.. wil je perse youtube aanzetten en dan ook meespelen of sta je open voor een andere manier?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jazz

Nou, we hebben meerdere mogelijkheden uitgeprobeerd.
Het resultaat was dat bij t afspelen of de muziek of de drums na t opnemen te horen waren over de koptelefoon maar niets samen.
Dan maar via de tuner/versterker en mijn i-phone.
There is no music without jazz

Omhoog