VH 11

Gestart door Jazz, feb 07, 2017, 18:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ik denk dat ik t nu wel heel aardig heb.
Het calibreren zit goed.
Bedankt
There is no music without jazz

Technobeat


You`re welkom :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Wil nog wat voorleggen over de vh11
Het gaat de goede richting uit. Alleen is t zo dat als de hi hat open staat en je slaat er op dit t zelfde geluid geeft als wanneer t gesloten is.
Nou hoorde ik de vraag, staat de H & R wel aan.  ??
Probeer de triggering in n andere trigger te zetten, bv kd9 even spelen en dan in de triggering weer kiezen voor de vh11
Ik heb diegene niet meer kunnen bereiken, vandaar mijn vraag. Weet iemand uit te leggen wat ik hiermee moet.
There is no music without jazz

Oetgrunn

Dag Jazz, als je de hihat calibreert volgens de handleiding (dus zakken laten op het onderste deel en dan mbv. de schroef bovenop de afstelling zo maken dat in het calibreerscherm het balkje tussen de twee pijltjes staat) dan zou het goed moeten zijn en zeker geen gelijk geluid bij open en dicht.
Verder, heb je de beide aansluitkabels in de juiste aansluitingen (HH in het bovendeel, HHC in het onderdeel, kabels zijn gemerkt als het goed is) en staat in open stand het bovendeel een stukje vrij van het onderdeel (Roland schrijft ong. 3 mm maar zo krek komt dat volgens mij niet, als ie maar vrij staat).
Verder, gebruik een stand met een vrij sterke veer, het bovendeel is nogal zwaar, komt de speelbaarheid ten goede.

Jazz

Hoi
Het calibreren heb ik gedaan zoals voorgeschreven.
De jabels zitten goed aangesloten, anders zou dat niet werken.
De standaard is sterk genoeg. Die kan dat zonder probleem aan.
Die 3 mm, is dat niet dat t bekken wat hoger komt te staan op de standaard zodat je t op en neer kunt gebruiken.
Hoe meer je de pin indrukt hoe hoger t bekken komt te hangen?
Ik geloof dat ik die 3mm niet goed begrijp.
There is no music without jazz

Oetgrunn

Oke, ik vind dat ook wat lastig uit te leggen, zal het proberen.
Aan de bovenkant van het onderste deel (dus wat op je stander staat) zit een soort hulsje wat op en neer kan schuiven.
Daarboven staat normaal dus het bovendeel van de VH11 (dat deel waar je op slaat), dit deel duwt dus bij het intrappen van het pedaal het eerder genoemde hulsje naar beneden, zodat de hihat "weet" hoever het pedaal is ingetrapt.
Het bovendeel moet in ruststand een stukje van dat hulsje in het onderste deel afzitten (dit is de 3mm die Roland opgeeft, zoals ik al zei, zo nauw komt dat volgens mij niet, als ie maar los staat).
Hier http://ungato.net/images/2014/04/26/47290/13984633191354921639.jpg zie je een beetje wat ik bedoel, alleen hier is die afstand hier wel een paar centimeter, das wel erg veel.

drfill

het is voor iedereen ook moeilijk zo 'op afstand' ,jazz..
ik zou het volgende proberen (als dat gaat) ..schuif je top-bekken omhoog tot je met je hand ertussen kan,
druk nu het plastic busje (zie foto oetgrunn) met je vinger naar beneden, de controller in en speel tegelijk op top cymbal..
nu moet het geluid veranderen van open naar closed..  als dit niet zo is, staat er toch iets niet goed in settings,
(of je controller is niet 100%, dit is zo ook niet uit te sluiten)  als er een grote muziekzaak is, bij je in de buurt,
met roland spullen..  wellicht kunnen ze je daar helpen,  en kunnen ook vh-11 onderdelen testen, of afstellen ..
(bv. jouw vh-11 op een andere module of een andere vh-11 op jouw module..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Ik snap wat jullie bedoelen maar ik  krijg t vermoeden dat de sensor niet doet wat t moet doen.
Zowel in ruststand als ingedrukt geeft t zelfde geluid.
Ik heb kontakt opgenomen met de verkoper en maar eens kijken of t evt. Omgeruild kan worden.
Volgens mij heb ik nu wel alles geprobeerd wat mogelijk is. Eigenlijk zou t heel simpel moeten zijn.
There is no music without jazz

Technobeat


Toch maar goed dat je hem bij een echte muziekwinkel hebt gekocht en niet bij een particulier .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ja zeker.
Is vanmorgen teruggestuurd. Ik heb wel n nette afspraak met hem gemaakt.
There is no music without jazz

Jazz

Eindelijk helder waarom t niet werkte. Ik had alles wel goed gedaan maar de
module werkte niet goed Deze moest gereset worden. Na dat gedaan te hebben is t probleem verholpen.
Nu nog een andere aanschaffen.
There is no music without jazz

Technobeat

Nu nog een andere aanschaffen.
Een andere module of een andere VH-11 ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Oke, ik vind dat ook wat lastig uit te leggen, zal het proberen.
Aan de bovenkant van het onderste deel (dus wat op je stander staat) zit een soort hulsje wat op en neer kan schuiven.
Daarboven staat normaal dus het bovendeel van de VH11 (dat deel waar je op slaat), dit deel duwt dus bij het intrappen van het pedaal het eerder genoemde hulsje naar beneden, zodat de hihat "weet" hoever het pedaal is ingetrapt.
Het bovendeel moet in ruststand een stukje van dat hulsje in het onderste deel afzitten (dit is de 3mm die Roland opgeeft, zoals ik al zei, zo nauw komt dat volgens mij niet, als ie maar los staat).
Hier http://ungato.net/images/2014/04/26/47290/13984633191354921639.jpg zie je een beetje wat ik bedoel, alleen hier is die afstand hier wel een paar centimeter, das wel erg veel.
Ik stel het bovenbekken net iets, zeg 1mm
, over dat busje heen, anders krijg je een hard klik geluid bij het neertrappen omdat het bovenbekken zijn weg over dat busje heen moet vinden!

Jazz

Technobeat, een andere VH11. Deze komt morgen.
There is no music without jazz

Otje

Ik stel het bovenbekken net iets, zeg 1mm
, over dat busje heen, anders krijg je een hard klik geluid bij het neertrappen omdat het bovenbekken zijn weg over dat busje heen moet vinden!
Ik heb op het bovenkant van de behuizing een rubber ring- geknipt uit een oude binnenband- geplakt om dat 'klik geluid' te verminderen. En ja hòor, het werkt: niet zo'n hard 'klikgeluid' meer.. .


Technobeat

Technobeat, een andere VH11. Deze komt morgen.
En hopelijk kun je dan EINDELIJK genieten van een goed werkende hihat :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Ik heb op het bovenkant van de behuizing een rubber ring- geknipt uit een oude binnenband- geplakt om dat 'klik geluid' te verminderen. En ja hòor, het werkt: niet zo'n hard 'klikgeluid' meer.. .
Maar dat is dus niet nodig, als je even de moeite neemt het precies af te stellen! :-). Ik probeer de hihat top zo hoog mogen te houden, maar net iets over dat hulsje heen.

Jazz

Nou, het uit de doos halen duurde nog langer dan t installeren.
Werkt zoals t moet werken.
Iedereen bedankt voor t meedenken.
There is no music without jazz

MatiZ

Top Jazz, veel plezier van je nieuwe 'Hoed'

Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Technobeat


Kijk , dat is goed nieuws :)  .

Veel drumplezier met deze nieuwe aanwinst !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog