muziek en drums opnemen

Gestart door xanderdekoning2002, jan 25, 2017, 14:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

xanderdekoning2002

hai allemaal,
ik heb een elektronisch drumstel een Roland TD-11Kv om precies te zijn.
ik drum altijd met mn telefoon aangesloten in de mix-in met spotify aan.
maar ik wil graag mn muzieken mn drums tegelijk opnemen, weet iemand hoe dat moet?
de poorten in de kit zijn: mix-in, DC in Jack, Output jacks (L/Mono, R), Midi out connector en Trigger in Jack. (en natuurlijk de koptelefoon jack) zou iemand mij kunnen helpen?

alvast bedankt,
Xander, 14

animal

Een splitter op je koptelefoon uitgang, wellicht?
Op één uitgang sluit je je koptelefoon aan, de andere uitgang op een recorder/geluidskaart pc.
Ben je voor 3 euro klaar  :)


baszuidwijk

Je hebt ook nog een USB-poort achterop de module. Ik sluit altijd mijn laptop (Macbook Pro) aan op de USB-uitgang van de module en gebruik Garageband om alles op te nemen. Mik de muziek waarop je wilt meespelen op een spoor en maak voor je drums een ander spoor aan. Druk op 'record' en gas op die zuigers!

Robert-Jan

Komt de audio van de aux in niet mee via de usb?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

baszuidwijk

Komt de audio van de aux in niet mee via de usb?
Dat heb ik nog nooit geprobeerd. Ik vind het handig om de backing track in Garageband te zetten want dan hoef ik maar 1 ding te starten om alles op te nemen. Als ik (vooropgesteld dat dit werkt) de backing track via de mix-in laat lopen, dan moet ik én de backing track starten én de opname los van elkaar.

Robert-Jan

Dat snap ik, ik vroeg t me af omdat dan voor de topicstarter in principe een usb kabel naar de computer (als dat de recorder is) ook zou kunnen werken met een eenvoudig opname programma.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

baszuidwijk

Net even gecheckt ... Nee, de audio van de mix-in wordt NIET door de High-speed USB-poort doorgegeven naar de computer. Alleen de drums komen door.

Robert-Jan

Ah ok, thanks voor t proberen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog