Voordeliger alternatief voor Roland VH-11 Hihat .

Gestart door Technobeat, dec 03, 2016, 20:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

stefan

#25
mrt 09, 2017, 19:37 Last Edit: mrt 09, 2017, 19:41 by stefan
Dreamdrummer, waarom Goedrum? Voor EUR 45,- heb je een VH-11 controller...
(En voor minder dan een kwart hiervan bouw je zelf een hall sensor hihat)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Dreamdrummer

Dreamdrummer, waarom Goedrum? Voor EUR 45,- heb je een VH-11 controller...
(En voor minder dan een kwart hiervan bouw je zelf een hall sensor hihat)
Waar kan je de VH-11 controller kopen voor € 45?

Bij Thomann is deze € 109,- !
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

stefan

#27
mrt 10, 2017, 10:57 Last Edit: mrt 10, 2017, 10:59 by stefan
Bij Keymusic.... :-)
EUR 40,- voor de controller en 5 euro verzenden. Binnen 3 weken had ik hem binnen...

Roland VH-11 motion sensor (17041992).

En geef toe, voor die EUR 45,- kun je niet zelf iets gaan zitten bakken met je soldeerapparaat.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Dreamdrummer

Dank voor de tip!

Ga ik daar eens kijken 8)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Dreamdrummer

Bij Keymusic.... :-)
EUR 40,- voor de controller en 5 euro verzenden. Binnen 3 weken had ik hem binnen...

Roland VH-11 motion sensor (17041992).

En geef toe, voor die EUR 45,- kun je niet zelf iets gaan zitten bakken met je soldeerapparaat.
Ik zie hem niet online...?
Heb jij m onlangs aangeschaft?

Wel bij Bax, ook voor € 109,- :-|
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

stefan

Ik heb hem aangeschaft in juni 2016 voor 40,- bij Keymusic (moest even de factuur erbij zoeken).
Ik zou even een mailtje sturen. Het onderdeel nummer dat je moet hebben is 17041992.
Wel gek dat hij bij Bax +200% qua prijs is.  8)7

Mocht je mijn factuur nodig hebben, stuur me even een PB. Wellicht kunnen ze je dan een goedkoper aanbod doen, of in ieder geval middelen.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Dreamdrummer

Ik heb hem aangeschaft in juni 2016 voor 40,- bij Keymusic (moest even de factuur erbij zoeken).
Ik zou even een mailtje sturen. Het onderdeel nummer dat je moet hebben is 17041992.
Wel gek dat hij bij Bax +200% qua prijs is.  8)7

Mocht je mijn factuur nodig hebben, stuur me even een PB. Wellicht kunnen ze je dan een goedkoper aanbod doen, of in ieder geval middelen.
Bedankt man!
Ik ga eens luisteren
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Hammar

Om nog even terug te komen op mijn reparatie, er is een nieuwe Jack-input onderweg. Ben er zeker van dat die niet goed meer is. Ik heb de piëzo ook al vervangen maar dezelfde fout bleef erin.
Vreemd trouwens dat Roland zo vreselijk slecht communiceert. Vroeger hadden we hier Christophe van Roland die wel eens reageerde. Nu mailde ik met Roland, kreeg meer dan een week pas antwoord van ene Joris van Sant. Mailde terug dat ik een nieuwe jack-input nodig had en of ik die kon bestellen......nog steeds geen antwoord gehad.

De kennis, van wie de defecte VH-11 ook is, heeft gelukkig wat meer connecties en belde met Shack, daar kreeg hij een telefoonnummer en voilá, onderdeel is onderweg. Zo zie jemaar, soms is connecties hebben veel voordeliger.

Trouwens, bij het BAX plaatje van de Roland motion controller staat de onderdelen die in de VH-11 zitten erbij. Vraag me af waarom?

https://www.bax-shop.nl/onderdelen-hihat/roland-motion-sensor-unit-voor-vh-11?gclid=Cj0KEQiAuonGBRCaotXoycysvIMBEiQAcxV0nEcqI9ATj-2plh6IHt-oN2yd_ERmGtJKaOtVZL2cRSoaAvBZ8P8HAQ

Jazz

Bij problemen bij de vh11 was ik bij de muziekzaak alhier en hij heeft gebeld en direkt kontakt met roland.
Het is maar net wie er kontakt zoekt blijkbaar.
There is no music without jazz

stefan

Trouwens, bij het BAX plaatje van de Roland motion controller staat de onderdelen die in de VH-11 zitten erbij. Vraag me af waarom?

https://www.bax-shop.nl/onderdelen-hihat/roland-motion-sensor-unit-voor-vh-11?gclid=Cj0KEQiAuonGBRCaotXoycysvIMBEiQAcxV0nEcqI9ATj-2plh6IHt-oN2yd_ERmGtJKaOtVZL2cRSoaAvBZ8P8HAQ
Ik heb geen idee waarom, maar kan wel bevestigen dat ze er inderdaad bij zitten wanneer je een losse VH-11 controller koopt.
Ook weet ik nog niet zo goed waar ik ze voor zou moeten gebruiken, of wat de exacte functie ervan is.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hammar

de VH-11 werkt weer als een malle, Nieuwe jack-input gemonteerd. Piëzo had ik ook vervangen maar dat bleek dus achteraf niet nodig.

Technobeat

Aha , de oude jack-input was dus een soort van rot / gaar , vandaar dat de edge wel goed functioneerde en de bow niet .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Yep idd. was €14 geloof ik....nog belachelijk duur, maar alla. Het was niet eens voor mijzelf b.t.w.


Omhoog