Voordeliger alternatief voor Roland VH-11 Hihat .

Gestart door Technobeat, dec 03, 2016, 20:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Dit alternatief kost 50,= euro als je een grote E-cymbal over hebt en een hihatstand hebt liggen .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

Kwam net weer even op de Jobeky site en zag deze toffe hihat :

http://www.jobekydrums.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=388

Voor ongeveer 199,- euro een 14'' metal hihat compleet met controller , netjes .

Een goed alternatief voor de ( veel te dure ) Roland VH-11 denk ik .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

#2
feb 21, 2017, 19:55 Last Edit: feb 21, 2017, 20:03 by Hammar
Nice! Zeker een mooi alternatief. Vandaag toevallig een VH-11 opengeschroefd maar er zit tot mijn verbazing maar één piezo element in. En die zit op de onderste schaal geplakt met een soort foamtape. De rand waar je op slaat bestaat uit een soort dubbel gelaagde flatcable die, als je 'm raakt met de stok, contact maakt en dat via een kabeltje indirect contact maakt met de piezo. Als je op de top van de pad slaat trigger je dus waarschijnlijk de piezo rechtstreeks en de edge indirect via het dubbel gelaagde flatcable. Interessant weer!

Hammar

Kwam net weer even op de Jobeky site en zag deze toffe hihat :

http://www.jobekydrums.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=388

Voor ongeveer 199,- euro een 14'' metal hihat compleet met controller , netjes .

Een goed alternatief voor de ( veel te dure ) Roland VH-11 denk ik .
Reviews op V-drums waren niet heel erg positief over deze Jobeky bekkenpads. triggering niet constant genoeg.
Oud forumlid PuttenVR wees mij hierop.

stefan

Een ander alternatief is enkel de VH-11 controller kopen bij Roland voor ongeveer EUR 45,-. Dan koop je een Yamaha PCY-135 (triple zone op Yamaha en dual zone op Roland modules) en je bent voor nog iets goedkoper klaar.
Of, als je de verschillende zones op een hihat best wel onzin vind, koop je een piezo (EUR 1,50), een 6.3mm connector (EUR 3,-) en soldeert de boel aan elkaar. Dan plak je de piezo onder een oud hihat-cymbal (max EUR 50,-) en klaar ben je..
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hammar


Technobeat


Dus qua materiaal kosten is een VH-11 cymbal met 85,= euro dik betaald , de rest van de 284,= euro is marketing :/  .

@ Hammar , Geld de minder constante triggering alleen voor de Hihats of voor ALLE real-feel Jobeky cymbals ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Dus qua materiaal kosten is een VH-11 cymbal met 85,= euro dik betaald , de rest van de 284,= euro is marketing :/  .
Behoorlijk in mijn optiek..
Welliswaar stukje R&D, constructiekosten, etc, etc.. Maar dan nog.. Koop nou maar gewoon een 14" cymbal, een paar piezo's en rommel eens wat aan met rubber en je soldeerstation/apparaat. Dan kom je echt tot veel betere triggering. Geloof me...
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hammar

@ Hammar , Geld de minder constante triggering alleen voor de Hihats of voor ALLE real-feel Jobeky cymbals ?
de link, 2e post:https://www.vdrums.com/forum/general/products/1140291-alternative-cymbals-for-td25-jobeky-real-feel

djska

Nice! Zeker een mooi alternatief. Vandaag toevallig een VH-11 opengeschroefd maar er zit tot mijn verbazing maar één piezo element in. En die zit op de onderste schaal geplakt met een soort foamtape. De rand waar je op slaat bestaat uit een soort dubbel gelaagde flatcable die, als je 'm raakt met de stok, contact maakt en dat via een kabeltje indirect contact maakt met de piezo. Als je op de top van de pad slaat trigger je dus waarschijnlijk de piezo rechtstreeks en de edge indirect via het dubbel gelaagde flatcable. Interessant weer!
De edge is gewoon een contact, raak je die dan wordt piezo + switch = edge geluid.
Op een hihat is verschillend bow en edge geluid echt wel essentieel.

Hammar

De edge is gewoon een contact, raak je die dan wordt piezo + switch = edge geluid.
Op een hihat is verschillend bow en edge geluid echt wel essentieel.
Dat weet ik zo net nog niet....ik heb die edge contact doorgemeten met een multimeter tot aan de jack ingang. Hij staat er rechtstreeks op, niet via de Piezo. Die lijkt er parallel aan te staan. Hoe die triggering dan werkt is me niet precies duidelijk. De bow wel, als je de multimeter over de piezo zet en er op drukt of tikt, meet je meteen een gelijkspanning. Dus de tikken op de bow worden wel via de piezo dirct getriggert.

stefan

Dat weet ik zo net nog niet....ik heb die edge contact doorgemeten met een multimeter tot aan de jack ingang. Hij staat er rechtstreeks op, niet via de Piezo. Die lijkt er parallel aan te staan. Hoe die triggering dan werkt is me niet precies duidelijk. De bow wel, als je de multimeter over de piezo zet en er op drukt of tikt, meet je meteen een gelijkspanning. Dus de tikken op de bow worden wel via de piezo dirct getriggert.

Kijk anders even naar het patent: http://www.google.com/patents/US20130047826
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hammar

#12
feb 23, 2017, 16:05 Last Edit: feb 23, 2017, 16:07 by Hammar
Kijk anders even naar het patent: http://www.google.com/patents/US20130047826
Had ik gelijk dus, piëzo parallel aan de edge, Aaahh natuurlijk, edge in combinatie met piëzo geeft edge-klank en bow is alleen piëzo.

Djska zei het al........kwartje valt laat vandaag 8)7  8)7  8)7

Technobeat

de link, 2e post:https://www.vdrums.com/forum/general/products/1140291-alternative-cymbals-for-td25-jobeky-real-feel
Niet erg best als ik het zo lees , om over het totale gebrek aan support van Jobeky nog maar te zwijgen .
Mooie bekkens , toch maar niet aanschaffen , beter mijn eigen Gens-16 voorzien van triggers .

BTW , idd ..... gebrek aan communicatie met en van Jobeky is ergerlijk .
Want ik heb bij hen 2 trigger balken in bestelling staan ( 14-2-2017 besteld en betaald ) en nog niets binnen gekregen .
Al een keer een mail gestuurd naar afdeling sales waar mijn bestelling blijft , géén antwoord .....  :/  .
wat is een normale termijn om een bestelling van Engeland naar hier te krijgen ?

Van Triggera wél zo nu en dan een mailtje wanneer hij de inbouwtriggers verstuurd heeft en die zouden één dezer dagen binnen moeten komen :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


 :)  Dat zul je altijd zien , vandaag 2 mailtjes van Jobeky in de inbox dat de triggers onderweg zijn en uiterlijk 28 februari in huis zijn , we wachten rustig af :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Damn, die VH-11 wil maar niet goed werken.

Als je edge wel goed triggert en de bow niet dan kan de piëzo toch nooit defect zijn lijkt me??

Technobeat


Lijkt mij niet , er zit maar één piëzo in dus hij doet het of hij doet het niet .....

Vreemd :/  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Wat je wel zou kunnen proberen is een paar piëzo's parallel eroverheen te zetten voor een betere triggering..
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hammar

Zouden het nog speciale piëzo's zijn? of gewoon die bij de Conrad voor €0,70?

stefan

Nee, een piezo is een piezo.
Op eBay koop je er voor een paar euro, 100 tegelijk. Ikzelf zou 27mm nemen voor een hihat (ik vermoed dat de 27mm er ook in zit momenteel).
Dan gewoon 3 of 4 van die dingen erin, beetje bakken met je soldeerijzer en nog een proberen.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hammar

35 mm op precies te zijn...

stefan

35 mm op precies te zijn...

Dan snor je die op en gebruik je die.. Ik neem aan dat je wel begrijpt dat je garantie vervalt als je zelf gaat zitten knutselen aan je VH-11, toch? :-$
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat

#22
feb 28, 2017, 10:02 Last Edit: feb 28, 2017, 10:08 by Technobeat
De garantie is volgens mij toch al vervallen nadat Hammar hem al een keer voorzichtig uit elkaar heeft gehaald ( zie bovenstaande foto`s ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Damn, die VH-11 wil maar niet goed werken.

Als je edge wel goed triggert en de bow niet dan kan de piëzo toch nooit defect zijn lijkt me??
Nee, dat lijkt mij ook!

Dreamdrummer

Ik ga de Goedrum hihat controller maar eens bestellen.

Heb eerst FSR geprobeerd te gebruiken om een open en dicht geluid te creëren maar ik krijg het niet voor elkaar.

Voor 59 dollar kan je niet sukkelen lijkt me :-)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Omhoog