vragen over een liedje

Gestart door paulus53, nov 28, 2016, 21:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

paulus53

Een shortcut: als hij voor jouw gevoel op 3 stopt (het is eigenlijk ietsje eerder voor mijn gevoel), dan begin je het dynamische stuk gewoon 4 tellen verder dus ook weer op 3 en dat duurt dan 4 tellen. Dat maakt het waarschijnlijk een beetje wazig voor je gevoel, maar ik hoop dat het op deze manier duidelijker is.
En is idd wazig want hij begint dacht ik gewoon met een 1 couplet daarna

drfill

#26
dec 04, 2016, 13:14 Last Edit: dec 04, 2016, 13:36 by drfill
hij stopt op de 4e achtste van een maat (crash) dan 4 kwarten rust (idd 1 maat)
en dan de opbouw van 1 maat, als je op 75 bpm telt..    (maat waarin hij stopt is dan een 2/4 maat)


td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

paulus53

hij stopt op de 4e achtste van een maat (crash) dan 4 kwarten rust (idd 1 maat)
en dan de opbouw van 1 maat, als je op 75 bpm telt..   


Op de 2ne dus, dan 1 maat rust dan 1 maat opbouw en begint weer op de 1 met de beat.
man pfff dan moet ik in mijn hoofd dus opnieuw beginnen met tellen middenin de maat .
nou ja....oefenen oefenen oefenen.

weet iemand ook nog waarom ik geen mail krijg als er antwoord is?

dank voor alle hulp weer

67Deadman

Zit op mijn werk ff te koekeloeren maar heb hier denk ik evt wel wat bladmuziek.

http://academydrums.blogspot.nl/2014/06/score-for-bon-jovi-wanted-dead-or-alive_2.html

Weet niet of het allemaal klopt


paulus53

Zit op mijn werk ff te koekeloeren maar heb hier denk ik evt wel wat bladmuziek.

http://academydrums.blogspot.nl/2014/06/score-for-bon-jovi-wanted-dead-or-alive_2.html

Weet niet of het allemaal klopt


Is dus zoals drfill zegt...toppie.
Ik kon die sheet niet vinden

Technobeat

#30
dec 04, 2016, 20:33 Last Edit: dec 04, 2016, 20:37 by Technobeat
weet iemand ook nog waarom ik geen mail krijg als er antwoord is?
Dat krijg je alleen als je echt vraagt om een antwoord per PB of mail tot je te laten komen , gebeurt niet automatisch .
Maar het is voor ons ook natuurlijk interessant om het hier in dit topic te kunnen volgen .
Meestal worden alleen vragen over een prijs van een aangeboden artikel per PB afgehandeld .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paulus53

Dat krijg je alleen als je echt vraagt om een antwoord per PB of mail tot je te laten komen , gebeurt niet automatisch .
Maar het is voor ons ook natuurlijk interessant om het hier in dit topic te kunnen volgen .
Meestal worden alleen vragen over een prijs van een aangeboden artikel per PB afgehandeld .
Nee , ik hoef geen pb ofzo en wil natuurlijk dat iedereen mee kan lezen en reageren.
Ik zou het alleen fijn vinden dat , zoals nu dat jij antwoord, ik even een mailtje krijg van heeee paulus er is gereageerd op je bericht ga even kijken.
Zou ik persoonlijk fijn vinden :)

67Deadman

Het gezichtenboek idee. Als je een reactie krijg op je bericht dat er een kleine pop-upje komt.
Maar ook dat je het uit kan zetten als je het draadje niet weer wilt volgen. Of als er een nieuwe toppic geopend word.



Robert-Jan

Als je op je naam klikt en naar notificaties gaat kan je dat instellen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paulus53

Als je op je naam klikt en naar notificaties gaat kan je dat instellen.
Had ik allemaal ingesteld , maar nog steeds geen notificatie helaas pindakaas.

pecannootje

#35
dec 28, 2016, 11:21 Last Edit: dec 28, 2016, 11:23 by pecannootje
Ik ben op zoek naar filmpjes/muziek/info van mensen die drummen op breakbeat/breakcore/frenchcore/drumm & bass of iets soortgelijks, elektronische muziek dus met snel tempo.

Anyone? :)
 

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan


Jazz

Spotify,     breakbeats ?
There is no music without jazz

drfill

#39
dec 28, 2016, 16:37 Last Edit: dec 28, 2016, 17:04 by drfill
er zat toch een gozer op u-tube, die dit soort stijl speelt ?  jungle ritter dacht ik..  misschien is dat wat..
of jojo mayer/ nerve..   (maar ga daar maar aanstaan..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

pecannootje

er zat toch een gozer op u-tube, die dit soort stijl speelt ?  jungle ritter dacht ik..  misschien is dat wat..
of jojo mayer/ nerve..   (maar ga daar maar aanstaan..)
Tx! Cool! :)


djska

Ik ben op zoek naar filmpjes/muziek/info van mensen die drummen op breakbeat/breakcore/frenchcore/drumm & bass of iets soortgelijks, elektronische muziek dus met snel tempo.

Anyone? :)
 
Voor muzikale inspiratie, ga op zoek naar:
Roni Size / Reprazent - New Forms
Photek
Squarepusher

Qua drummers: Johnny Rabb

pecannootje

Goedemorgen,

Ik wil graag het beatje spelen van onderstaand nummer. Kan iemand mij misschien vertellen of hier bepaalde technieken in voorkomen?  (Shuffles, roffles of iets anders? Ik ben een beginner, dus weet niet altijd wat ik hoor, maar wil graag gericht naar info zoeken.)

https://www.youtube.com/watch?v=nvUeo5sagkA


Alvast bedankt!

sixtiek

Goedemorgen,

Ik wil graag het beatje spelen van onderstaand nummer. Kan iemand mij misschien vertellen of hier bepaalde technieken in voorkomen?  (Shuffles, roffles of iets anders? Ik ben een beginner, dus weet niet altijd wat ik hoor, maar wil graag gericht naar info zoeken.)

https://www.youtube.com/watch?v=nvUeo5sagkA


Alvast bedankt!
Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar dat beatje komt oorspronkelijk uit het nummer Soul Thing:
Tony Newman - Soul Thing [1968]: https://www.youtube.com/watch?v=CK4qRVle8LY
http://www.whosampled.com/Quantic/Time-Is-the-Enemy/

dunDaan

In principe is het een "gewone" rechte 4-kwarts maat. Let met name op het ritme in de ride, dat zorgt voor een "lineair" drumpatroon. (Als je niet weet wat dat is dan zoek op joetjoep op "linear drumming" )
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

pecannootje

Dank beiden voor jullie reactie. :)


Omhoog