percussie-pad voor live inzet..... welke...?

Gestart door EE, jul 26, 2016, 00:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

EE

jul 26, 2016, 00:42 Last Edit: jul 26, 2016, 06:03 by EE
Hoi allemaal,

Voor de cover-band waarin ik speel wil ik mijn a-set uitbreiden met een percussie-pad, voor effecten als bv een gong, roto-toms, electro-geluiden en diverse andere sounds.
Het ding moet betrouwbaar zijn, en enigszins bullet-proof, ivm gesleep van hot naar her, en de kans dat ik in het heetst van de strijd een keer een pad mis met een stok....

Maar wat te kopen..... :?
Roland Octapad, of een SPD-SX
Clavia Nord P3
Yamaha DTX Multi 12
Alesis.....

Hellup!!!! Wie heeft ervaring met bovenstaande voorbeelden, of met wat er nog meer te koop is op dat gebied.....?

Groet, Erik.

baszuidwijk

De Roland SPD-SX is een sampler en geen percussie-pad. Die zou ik voor jouw toepassing niet nemen.

Het antwoord op je vraag hangt ook samen met het budget dat je er aan wilt besteden. De Alesis pads zijn goedkoop, maar ook een stuk minder in mogelijkheden en uitvoering dan wat Roland, Yamaha en Clavia maken. Voor een eerste kennismaking met effecten kan het altijd nog een prima keuze zijn. De prijs is met €90 ook fijn voor een probeersel.

De andere merken vragen al snel om een grotere investering: €550 voor de Yamaha DTX, €700 voor de Nord Drum 3P en €750 voor de Roland SPD-30. Ik kan daar niet echt een een objectieve mening over geven, omdat ik een behoorlijke Roland-adept ben.

Je zou ook eventueel kunnen kijken naar de Roland TM-2. Deze module (€200) heeft twee trigger inputs en is speciaal bedoeld voor een hybride setup.

drfill

dan laadt je toch gewoon percussie samples, in je sampler, bas ?  ik zou die SX niet afschrijven..
wel alle goedkope pads..   laat niet je optreden van 'bagger' afhangen..
mistriggers, ruis, onafgespeelde sounds, slechte pads ..  zit je niet op te wachten ..
ik zou juist geen pads nemen met alleen maar 'ingebakken' sounds,  ben je snel op uitgekeken,
de meeste heb ik ooit alleen maar 'leeggesampled' en doorverkocht ..
ik heb nog bakken met samples ..  die ik niet meer gebruik ..  (dat is een hint)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

musiqman

#3
jul 26, 2016, 13:43 Last Edit: jul 26, 2016, 21:30 by musiqman
Ik heb nu beide gehad.

Voor de sounds echt de dtxm12 (zeker qua percussie,daar kunnen zelfs samples niet tegen op)

Heb je voldoende eigen specifieke sounds? dan de SX.

De interne sounds van de SX zijn qua bruikbaarheid en aantallen redelijk onder de maat helaas, ook de speelbaarheid met de handen werkt gewoon niet lekker zoals Yamaha dat wel goed heeft gedaan.

Moet dan wel zeggen dat als je met samples gaat werken er geen betere is dan de SX. Workflow is superieur.

Jazz

Goh, heb net naar een demonstratie gekeken van de Yamaha DTX Multi 12 op u-tube
Dit is echt heel erg gaaf.
There is no music without jazz

Technobeat

Ik kan daar niet echt een een objectieve mening over geven, omdat ik een behoorlijke Roland-adept ben.
Goh , daar heb ik nou nog nooit iets van gemerkt ....... ;)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

EE

Verder nog mensen hier die een hybride set gebruiken..?

baszuidwijk

Goh , daar heb ik nou nog nooit iets van gemerkt ....... ;)  .
Ik probeer daar doorgaans heel genuanceerd uiting van te geven :+

Jazz

Ik heb hier ook een vraag over. Een medespeler uit de band had dit zien staan http://www.pyleaudio.com/1000/PTED01.jpg
Nu is zijn vraag of dit iets is waar we voldoende uit kunnen halen en of t kwalitatief mee kan.
Ik leg de vraag hier neer omdat ik hier geen antwoord op kan geven en dit eerst zou overleggen.
There is no music without jazz

Hoefnix

Uitproberen, testen, nadenken en bij goed gevoel -> doen.

Mijn mening het ziet er niet degelijk genoeg uit om week-in-week-uit mee te slepen.

Jazz

Ja, denk ik ook maar ik zou t even navragen.
Misschien dat je t model zou kennen .
There is no music without jazz

Technobeat

Ik heb hier ook een vraag over. Een medespeler uit de band had dit zien staan http://www.pyleaudio.com/1000/PTED01.jpg
Bij mij speelt de term speelgoed door het hoofd , voor serieus on the road  gebruik idd minder geschikt .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Heb t al afgeraden. Het is van de baan.
Als ze zoiets willen zal er ook serieus naar gekeken moeten worden.
Het kostenplaatje speelt nogal mee.
There is no music without jazz

Technobeat


Zo`n mini drumstelletje is leuk om thuis wat mee de dollen , maar voor op het podium is het beter om wat door de sparen zodat de clubkas wat meer gespekt is .
En dan zouden jullie kunnen kijken naar een goede gebruikte Yamaha DTX Multi 12 - Roland SPDSX of iets van die kwaliteit , daar gaat de band zeker veel plezier van hebben :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

ligt er totaal aan wat voor sounds je band nodig heeft..    dat goedkope ding heeft alleen 'drumsets' met zwembad echo (zie ook u-tube)
en wat conga..   de sounds die ik ooit 'nodig' had, waren : electro toms, synth toms, bell-discs, crotales, windchime, reverse cymbals, reverse snares, tambourine,
'spoken word', xylofoon..     vandaar dat ik koos voor sample mogelijkheid..  in een coverband ligt het uiteraard aan de nummers die je gaat doen.. 
maar je kunt niet 'zomaar' sounds in nummers gaan stoppen die er niet in passen..     en de meeste van die kant en klare sounds zijn nu eenmaal wel dit..   
hier een oude live tape met samples die ik gebruikte..  het is heel oud, dus ben er niet tevreden meer over..    maar alleen als voorbeeld van 'samples'    http://www.ekit.nl/Old_band.mp3
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

musiqman

Dit idd.

Miste ik ook heel erg in de sx al die sounds. Met de 12 had ik zelden speciale sounds nodig. Toen ik meer voor artiesten deed met hun eigen geluiden was de SX weer handiger omdat het inladen en ordenen zo veel sneller werkt op deze.

Jazz

Ik zal ze wat opties voorstellen.
En als de financien n probleem is dan niet.
Ik weet dat er interesse is.
There is no music without jazz

Jazz

Is een alesis samplepad pro ook te gebruiken met roland ?
There is no music without jazz

Robert-Jan

Hoe zou je het met elkaar willen gebruiken?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jazz

Wat ik heb begrepen kan je daar een baspedaal/pad en hi-hatpedaal op aansluiten.
En die zijn van Roland.
Maar misschien is t ook helemaal niet nodig. Vroeg me dat gewoon af.
There is no music without jazz

drfill

alesis hh pedaal is zelfde controller als fd-7/8..     leuke 'sweetwater' demo op u-tube,
maar ook clips van meerdere mensen met pad  'crosstalk' problemen ..
in meerdere zaken ook als 'b-stock' te vinden (terug gestuurd)    dus.. weet t niet ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Oke, bedankt.
Ik heb wel 2 filmpjes naar de bandleden doorgestuurd en n hoop info.
Ze moeten er maar eens goed naar kijken.
There is no music without jazz

Omhoog