Iets opgenomen? Post het hier!

Gestart door Paul, sep 15, 2011, 18:10

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

groovemaker

die snare vindt ik echt een natte handdoek,

toms en kick is erg mooi!!

Mooi setje bekkens ook
If it's too Loud you're too old!

Tim Zuidberg


Lekker gespeeld !!
Mag ik wel zeggen dat ik je snare een beetje erg dood/houterig vind klinken?? De rest van de kit klinkt erg lekker.


Ja, snaredrums zijn mijn aartsvijanden #1. Ik kan het (bijna) nooit voor elkaar krijgen om mijn snaredrums fatsoenlijk te laten klinken op opnames.  :/  'Live' klinken beide prima, maar zodra er een microfoon op gezet word... :'(

animal


Ja, snaredrums zijn mijn aartsvijanden #1. Ik kan het (bijna) nooit voor elkaar krijgen om mijn snaredrums fatsoenlijk te laten klinken op opnames.  :/  'Live' klinken beide prima, maar zodra er een microfoon op gezet word... :'(


Je gebruikt zeker een sm57 op de snare??!!

Tim Zuidberg


Je gebruikt zeker een sm57 op de snare??!!


Klopt

animal

Je omschrijving klonk me zowel letterlijk als figuurlijk bekend in de oren, maar vraagje.
Klinkt de snare/shure sm57 combinatie in alle ruimte niet naar je zin, of bedoelde je te zeggen dat je het in jouw opnameruimte niet goed klinkend krijgt?

Jenslathouwers

#455
sep 02, 2012, 18:16 Last Edit: sep 07, 2012, 23:09 by Jenslathouwers
hoewel ik vroeger toch wel een tijdje gefocust heb op shuffle duurde het toch een tijd voor het weer wat vlot begon te gaan, verder vind ik dit een heerlijk nummer...  8)

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

drums97

Ik ben juist begonnen met het afregelen van de snare! Hoewel dit m'n grootste vijand is, krijg ik wel complimenten van de klank!
Zie mijn posts hoe ik opneem (professorisch) en m'n snare is niets iets aparts (smaak!).

Ik heb geleerd snare, bassdrum en Hi-hat MOETEN goed zijn, dat is de basis. Ik weet hoe mijn kit kan klinken (en dit staat nog niet eens in de schaduw bij menig anderen) maar "it's all about the ears"! wat jij mooi vindt kan voor een ander niets zijn!

Tip: Snare hoger stemmen. Zit genoeg laag in de ketel!!!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Hans

#457
sep 02, 2012, 21:21 Last Edit: sep 02, 2012, 21:24 by Hans
Ik ben nog eens met de 'Recordeman' setup aan de gang gegaan.
Verder ben ik wat aan het pielen geslagen met Adobe after effects (in principe voor de vakantie filmpjes, maar is errrug leuk !). Dus heb ik eens geprobeerd om een screengrab van cubase in het filmpje te verwerken zodat je kunt zien hoe ik dit doe.

Basics : 2 mono kanalen (iets pannen en dan) in 1 stereo groep kanaal en daar de processing overheen.
Voor deze opname heb ik een Waves plugin gebruikt, verzonnen door Chris Lord Alge. Die behelst eigenlijk een erg simpele interface voor EQ, compressie en galm.



Kan alle kanten op. Wat vinden jullie ?

Harre

#458
sep 02, 2012, 22:02 Last Edit: sep 02, 2012, 22:03 by Harre
Klinkt eigenlijk verrot lekker :) Ruimtelijk, zonder (overdreven) galm en het enige wat ik dan mis is een beetje het stereo beeld van de kit. Maar ja, dat is de manier van opnemen en een kwestie van smaak.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drums97

Sowhee  :+ Dat klinkt echt lekker. Sonor S Classix??
Ik doe 't overigens niet zo heel anders, alleen icm Sm57 op de snare en Bd mic (simpele zangmic van de 70's). Daarvoor heb je me genoeg gëinspireerd mbt de recorderman setup.

Over die plugins heb ik gelezen, but damn misschien in de toekomst toch de moeite waard! Maar voorlopig heb ik genoeg aan Cubase icm Waves vwb de mogelijkheden.

Thanx voor dit filmpje. Dit is voor mij weer even een boost om door te rommelen met cubase en opnemen van m'n kit en spelen.
Keep them coming!!! *O* *O* *O*
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

piebe

#460
sep 07, 2012, 15:37 Last Edit: sep 07, 2012, 20:12 by piebe
.

dunDaan

Sorry, maar ik vind het filmpje helemaal niks. Dat zogenaamde gitaargeluid is zoooo irritant dat ik echt niet kan luisteren hoe de drum mics klinken.
Wellicht is het beter om "gewoon" alleen drums op te nemen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

piebe

Het is geen gitaar en als je iets niks vindt is het misschien beter om niks te zeggen. :)

Nijlpaard

Als je niet tegen kritiek kunt is het misschien beter om niets te plaatsen.........
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

hunghobbit

Amen!
Two sticks to rule them all

paQ

Geen idee wat dit met gear te maken heeft op deze manier
Topics samengevoegd dus.

groovemaker

#466
sep 07, 2012, 19:52 Last Edit: sep 08, 2012, 17:55 by groovemaker
Als ik zoiets hoor vraag ik met echt af of degene die 'vintage jaren 70' wil, dat überhaubt wel eens heeft gehoord.......
If it's too Loud you're too old!

piebe


Als ik zoiets hoor vraag ik met echt af of degene die 'vintage jaren 70' wil, dat überhoubt wel eens heeft gehoord.......

Ach ja mensen die woorden gebruiken die ze niet kunnen spellen neem ik überhaupt niet serieus, wat een kut forum is dit.  Wees gegroet en tot niet weder ziens. Hef mijn account maar op klootzakken.

harmen 18

Ik vond het net nog wel gezellig  :)


:w  :X

paQ

#469
sep 07, 2012, 20:30 Last Edit: sep 07, 2012, 20:45 by paQ
as you wish :w



*blaat, wat een kut forum is dit.  *snip.


mja... daar ligt het vast wel aan, ja  :')

Jenslathouwers

damn nu is de reactie aangepast en heb ik gemist waarover dit allemaal ging... zonde...  :'(
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Dribbel

nou je heb niets gemist.... hij wou een mening en had hem gekregen. Zoals dat gaat op het forum....
Yamaha recording & sabian

Nlz

Typisch gevalletje van "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen", alwaar Piebe eerder ook al last van had.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Hammar

Irritant baasje idd.

Jenslathouwers

nu ja, in ieder geval : commentaar is altijd welkom ;)  8)7

deze vond ik echt héérlijk om te spelen!!

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Omhoog