Iets opgenomen? Post het hier!

Gestart door Paul, sep 15, 2011, 18:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

Wat Harre zegt. De basis van een goede opname is een goed gestemde kit (en de ruimte en de drummer uiteraard).

De galm die ik nu in je snare hoor zijn boventonen. Je kan wel met tape aan de gang gaan, maar dat zijn wat mij betreft altijd laatste redmiddelen.
Een Emperor X is een dik vel dat behoorlijk dempt, als je hiermee nog die vervelende boventonen hebt dan is dat echt door stemmen. Zorg ervoor dat die snare akoestisch klinkt zoals je wilt, voordat je naar compressors en EQ's grijpt.

Ik zou eerst kijken of je vellen overal gelijk gestemd zijn, en dan je ondervel strakker spannen. Als je snare dan naar tevredenheid klinkt kan je experimenteren met de plaatsing van de microfoon. Hoe meer naar het midden van het vel gericht des te minder boventonen in het geluid. Experimenteer hiermee totdat je de klank die je zoekt zo goed mogelijk hebt benaderd. En dán pas ga je EQ/compressie/galm etc. toevoegen.

Robert-Jan

Dr valt niet veel te experimenteren met een mic die je op de rand van je snare vast zet..
In dit geval is het vrij makkelijk op te lossen ..je ondervel moet zoals eerder gezegd strakker gestemd worden, maar niet een beetje , maar gewoon hop flink omhoog..
Bovenvel stukkie tape of moongel..klaar.
Moongel is geen laatste redmiddel..het is gewoon iets wat je heel simpel een oplossing biedt..doel is een mooie snaresound openemen..hoe maakt niet uit.
Met een galm/reverb is het de bedoeling om de set of snare iets meer in de ruimte te laten klinken..simpel gezegd , je probeert het te laten klinken alsof je in een meer galmende ruimte speelt..dat is wat anders dan boventonen uit je snare nabootsen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre


Dr valt niet veel te experimenteren met een mic die je op de rand van je snare vast zet..

Knoop hem aan een statief en je kunt er toch alle kanten mee op? :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

KadumPssh

Weer een nieuwe video online :)

Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

Hans

#229
jan 07, 2012, 15:11 Last Edit: jan 07, 2012, 15:12 by Hans


Moongel is geen laatste redmiddel..het is gewoon iets wat je heel simpel een oplossing biedt..doel is een mooie snaresound openemen..hoe maakt niet uit...


+1 collega's zijn soms zo benauwd om een hulpmiddel te gebruiken. Al moet je na elke klap je snare aflikken.. Lastig maar als het werkt heb je een top opname.

Ik heb het idee, anthony, dat beide vellen van je snare veel te los staan.

Hans

Zonet even mijn nieuwe lievelingssnare opgenomen ... klinkt behoorlijk :) . Is Steve Gadd Signature snare uit de koopjeshoek ;)

redrummer

Zo, heb een cover gemaakt van Fear is the weakness van het nieuwste album van In Flames, geweldig nummer : )


dunDaan

@Hans, klinkt zekers niet verkeerd !!
@redrummer: Gaat lekker; niet overal even strak, maar verder prima cover hoor!! (Je mag alleen wel wat vrolijker kijken, tis geen begrafenis  :/ )
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

redrummer


@Hans, klinkt zekers niet verkeerd !!
@redrummer: Gaat lekker; niet overal even strak, maar verder prima cover hoor!! (Je mag alleen wel wat vrolijker kijken, tis geen begrafenis  :/ )


Haha dankjewel  :) Ja ik weet het, probeer elke keer weer wat vrolijker te kijken, maar zo kijk ik blijkbaar altijd als ik geconcentreerd ben haha

Rascul

Zo, ik ga even iets heel erg semi-illegaals doen, namelijk wat rippen van m'n eigen cd. Vandaag uitgekomen, de opnames van XL Jazz 2011 Martian World. Enorm gaaf project met een groot jazzorkest, dit jaar weer twee drummers (plus percussie) en een gastsolist. Ik had het voorrecht om voor de cd in kleine bezetting met Ramon Valle, Martin Fondse en m'n broertje op bas dit op te nemen:

http://soundcloud.com/rascul/y-si-volviera

Voor de rest, koop die cd! Vol met de gaafste danzon, drum 'n bass, jazz, bossa, funk, fusion, filmmuziek, afrogrooves en balkanbeats die u in 2012 gaat tegenkomen.

www.xljazz.nl

BasV


Zo, ik ga even iets heel erg semi-illegaals doen, namelijk wat rippen van m'n eigen cd. Vandaag uitgekomen, de opnames van XL Jazz 2011 Martian World. Enorm gaaf project met een groot jazzorkest, dit jaar weer twee drummers (plus percussie) en een gastsolist. Ik had het voorrecht om voor de cd in kleine bezetting met Ramon Valle, Martin Fondse en m'n broertje op bas dit op te nemen:

http://soundcloud.com/rascul/y-si-volviera

Voor de rest, koop die cd! Vol met de gaafste danzon, drum 'n bass, jazz, bossa, funk, fusion, filmmuziek, afrogrooves en balkanbeats die u in 2012 gaat tegenkomen.

www.xljazz.nl


Heerlijk!

Hammar

Geweldig man!

Rascul

Haha, het is dat ik hier niet kan blozen anders zou ik het doen :) Was diep vereerd dat m'n broertje en ik dit mochten doen. De rest van de cd is veel heftiger, met dubbele ritmesectie (met een andere drummer en een percussionist werken is heel erg leuk trouwens, zeker als die dezelfde timing-opvatting hebben), maar dit wilde ik even delen. Ben er stiekem erg trots op.

Paul

Woei, Rascul! CHAPEAU!
Gistermiddag luisterde ik het tijdens het werken op school over mijn laptopboxjes en hoorde ik maar de helft. Nu luister ik het thuis op een goede installatie, lekker hoor! Gimme more! *O* *O*

Rascul

U vraagt, wij draaien:





Maar check vooral de cd, want zoveel tracks als er op staan, zoveel stijlen en facetten worden aangeboord. Balkan on speed, dikke jungle, mozambique-grooves in oneven maatsoorten, etcetera.

Robert-Jan

Mijn hemel Rascul..wat heb jij sprongen gemaakt!
Te gek gespeeld..chapeau, *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hellwin

Ach kijk deze zocht ik al een tijdje :) Niet goed gezocht dus.

Maarruh hier wat oud spul van mij nog uit 2005 Nederland en iets uit 2006 of 7 weet niet meer precies opgenomen in Schotland.

Lees ook ff de verhaaltjes erbij als je denkt van goh das allemaal niet helemaal strak gespeeld :)

http://soundcloud.com/hellwin
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Hammar


U vraagt, wij draaien:



Maar check vooral de cd, want zoveel tracks als er op staan, zoveel stijlen en facetten worden aangeboord. Balkan on speed, dikke jungle, mozambique-grooves in oneven maatsoorten, etcetera.


Te gek man! van zoiets droom ik alleen maar, haha!!
En ook nog een dame die drums speelt? de 2 korte solo?

dunDaan

Wat een contrast!!
Eerst de nummers van Rascul om een beetje bij weg te dromen (heerlijke solo's trouwens, en niet alleen van de drums) en daarna een paar nummers van Hellwin erachter aan om weer wakker te worden :)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Rascul


Te gek man! van zoiets droom ik alleen maar, haha!!
En ook nog een dame die drums speelt? de 2 korte solo?


Yup, Eva Korse, 3e jaars van Conservatorium Tilburg. Was echt te gek om mee samen te werken. De gelegenheid om partijen te dubbelen als drummers krijg je niet heel vaak, maar dit was een mooie. Jammer eigenlijk dat de stukken waar die dubbelling het best tot z'n recht komt niet online staan, maar daarvoor moet je de cd maar gewoon hebben :)

Hans

man rascul.... ik ben groen van jaloezie ! wat een heerlijke nummers, wat enorm gespeeld en wat een vette muzikanten. Fijne productie ook. Hoe in dat eerste nummer de kleppen van die sax in de solo gewoon een lekkere swing produceren. Errug knap allemaal. Die cd gaat ome Hans fijn bestellen ! Waar en hoe ?

drums97

#246
jan 14, 2012, 08:01 Last Edit: jan 14, 2012, 08:02 by drums97
@Rascul.
Geweldig gespeeld! *O* Zoals Hans al aangeeft, hoe kunnen we de CD bestellen/kopen??? :Y :Y :Y
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Rascul

Hahaha dank, te gek die reacties :) De cd is te bestellen op www.xljazz.nl -> media -> cd's

Hans

mail is verstuurd naar XLJAZZ.NL.... lekker ...

RaZmEiSteR

Mijn nieuwste drum opname :)
http://drummer-lennart.blogspot.com/
Pearl Drums & Hardware - Sabian Cymbals - Promark & Vater Drumsticks

Omhoog