Zildjian bekkens

Gestart door Jazz, mei 28, 2016, 12:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Ik heb een vraag over de zildjians bekkens die geplaatst kunnen worden op t e- drumstel. Mijn drumstel is n roland td15
Kunnen de bekkens gewoon aangesloten worden aan de computer ?
De hi hat zijn dubbele bekkens, kan ik gewoon gebruik maken van t pedaal wat ik nu ook gebruik?
Oftewel, kan ik alles aansluiten en gebruiken zoals t nu ook gebeurd ?
There is no music without jazz

Nijlpaard

Nee. bij de Gen 16's zit een aparte processor waar je de cymbals op aan sluit. Deze kan je dan wel weer via een uitgang koppelen met een eventuele ingang van je drummodule.
Dat geld ook voor de hihat, deze zal je dus op een standaard hihat moeten plaatsen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Otje

Als je de Gen16 bedoelt van Zildjian (https://zildjian.com/gen16/cymbals-gen16 )is het antwoord Neen. Zildjian gebruikt voor dit systeem een eigen computer; de DCP. Gebruik van een 'normale'hi-hat standaart is daar integen wel nodig. Het is overigens wel een chique combinatie: een E-kit met de Gen16. Maar zeker niet goedkoop en over de kwaliteit van het geluid  zijn de meningen ook verdeelt.

Technobeat

Nee. bij de Gen 16's zit een aparte processor waar je de cymbals op aan sluit. Deze kan je dan wel weer via een uitgang koppelen met een eventuele ingang van je drummodule.
Dat is volledig nieuw voor mij ......
Bij mijn weten is de DCP een stand alone module die je enkel kunt koppelen aan een laptop om bv. updates voor de module / Gen-16 cymbals binnen te halen of om instellingen te veranderen.
Maar misschien heb jij als Drumwinkel eigenaar inside information en wil je deze met ons delen .
Dat zou ik erg op prijs stellen want alle mogelijkheden van mijn E-kit met AE-Gen 16 setup kunnen dan nóg verder worden benut .
 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ik ga maandag nog een keer naar de winkel terug.
Maar eens uitgebreid laten informeren hoe je die bekkens kunt laten werken.
Als het erg lastig of duur gaat worden , dan maar niet.
There is no music without jazz

Technobeat


De kabel set-up loopt bij mij als volgt :


- Gen16 module ( DCP ) gaat met twee 6.3 mm jackkabels ( Links + rechts ) naar mixer .
- Drummodule gaat eveneens met twee 6.3 mm jackkabels naar de mixer .
- Laptop geluid gaat met één kabel van 1x 3.5 mm jack stereo naar 2x 6.3 mm jack naar mixer .

Werkt prima allemaal zo op deze manier .
Alles kun je naar eigen inzicht en gehoor instellen en zo nodig heel snel bij regelen .


Cymbals werken DMV bijgeleverde kabels VAN de DCP NAAR alle cymbalmicrofoontjes , die zitten direct onder de cymbals , die vangen het geluid op en dat wordt verwerkt in de module en dat geluid komt dan weer via je koptelefoon of box tot je .

Beetje wegwijs maken alvast :



Maar laat je maandag zeker nog verder informeren :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Ik denk dat Nijlpaard met 'koppelen' bedoelt dat je de uitgaande audio van de Gen-module aansluit op bijvoorbeeld de mix-in van de drummodule?

Nijlpaard

Ik denk dat Nijlpaard met 'koppelen' bedoelt dat je de uitgaande audio van de Gen-module aansluit op bijvoorbeeld de mix-in van de drummodule?
Dat ja :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jazz

Maakt t iets duidelijker
There is no music without jazz

Jazz

#9
mei 30, 2016, 19:05 Last Edit: mei 30, 2016, 19:07 by Jazz
Ik heb t ietwat anders aangepakt.
Aangezien de bekkens met module e.d. niet in mijn budget zit heb ik
gekozen voor zildjian bekkens low volume  80 gekozen. Heb alleen n hi-hat standaard erbij moeten kopen.
Heel wat beter dan t gepok op de rubber pads.
There is no music without jazz

baszuidwijk

Ik heb t ietwat anders aangepakt.
Aangezien de bekkens met module e.d. niet in mijn budget zit heb ik
gekozen voor zildjian bekkens low volume  80 gekozen. Heb alleen n hi-hat standaard erbij moeten kopen.
Heel wat beter dan t gepok op de rubber pads.
Maar hoe combineer je de sound van je Roland-module dan met de akoestische 80% stillere Zildjians?

Technobeat

Maar hoe combineer je de sound van je Roland-module dan met de akoestische 80% stillere Zildjians?
Dat vraag ik mij idd ook af , want als je met de koptelefoon op speelt hoor je de Gens ergens in de verte en speel je i.c.m. een loudspeakerbox dan hoor je de kit uit de speaker en de Gens in your face ......
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

#12
mei 30, 2016, 20:32 Last Edit: mei 30, 2016, 20:35 by Jazz
Dat dacht ik dus ook maar volume van de bekkens gaat prima met t geluid op de koptelefoon. Het knetterd niet zo hard zoals je dat op de module in kunt stellen maar is ruim voldoende.
Het is even wennen maar voor t oefenen werkt t prima.
Kijk wat klank/kwaliteit betreft kan t altijd beter maar dan moet ik ook wat dieper in de buidel tasten.  Ik vind dit wel een prima alternatief.
There is no music without jazz

Otje

 *)
Zo kan het ook nog:

Jazz

Niet slecht toch ?
There is no music without jazz

Technobeat


Dat kan zeker , echter komt er nog een dikke 950,= euro bij .
Namelijk : 1x een DCP module á 563,= euro :

http://www.gear4music.nl/nl/Drums-and-Percussie/Zildjian-GEN-16-AE-Bekken-Controller/HW5?origin=product-ads&gclid=CP-kqq3jhM0CFRG6GwodVA0BeQ

En nog 3x 129,- euro voor de sound pickups = 387,= euro .

http://www.bax-shop.nl/triggers/zildjian-g16-ae-gen16-direct-source-cymbal-pickup

Tel daarbij op de aanschaf van de Gen low sound L80 cymbalset : 285,= euro .

Totaal 1285,= euro .... terwijl een complete set met de glanzende bronzen cymbals '' slechts '' 795,= euro had gekost .

 http://www.bax-shop.nl/bekkenset/zildjian-gen16-ae-480-cymbal-box-set-buffed-bronze-bekkenset#specificaties
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

#16
mei 31, 2016, 19:49 Last Edit: mei 31, 2016, 19:54 by Jazz
Lang leve mijn low volume bekkens  *O*

Ik kan me voorstellen als je in n studio bezig bent t een en ander interessant is.
Maar, ik zit op een kamer te oefenen en dat is ook wel een reden om daar geen kapitaal in te steken.
Of je moet goed in de slappe was zitten natuurlijk.
There is no music without jazz

Otje

#17
mei 31, 2016, 22:49 Last Edit: mei 31, 2016, 23:39 by Otje
' slechts '' 795,= euro
 http://www.bax-shop.nl/bekkenset/zildjian-gen16-ae-480-cymbal-box-set-buffed-bronze-bekkenset#specificaties
Wat mij hierbij opvalt is het prijsverschil met andere winkels; deze bijvoorbeeld:http://www.musik-produktiv.de/zildjian-gen16-g16bs1ds.html
 :?
..en het feit dat het hier gaat om uitsluitend de '480' box..helaas

Jazz

Stel dat ik mijn crash aangesloten wil hebben op mijn module, is dan een e-cy trigger alles wat ik daarvoor nodig heb ?
There is no music without jazz

Technobeat

Dat zou moeten kunnen volgens mij , dan kun je de crash een sound uit de Roland module  toewijzen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Dan ga ik er eentje bestellen.
De low volume bekkens, de hi hat en de ride zijn prima maar de crash valt nogal tegen.
Kan t in ieder geval proberen. Zag dat de cyb incl cupgeluid is.
There is no music without jazz

Otje

Daar ik problemen heb met de bediening van de hi-hat, de kracht in m'n L-been is helaas sterk vermindert, overweeg ik al een tijdje  m'n huidige Roland VH-11 te vervangen door een Gen-16 set. Het lijkt mij dat deze  veel lichter aanvoelt en speelt. Het ligt ook aan de hihat stand, maar toch. Laat een Gen-16 ( of Low-Volume) hihat zich makkelijk bedienen? Ik bedoel hier de kracht die je op het pedaal uitoefent,(ook het ingetrapt houden van de hihat is een probleem aan't worden). Vergt deze hihat minder energie en kracht om h'm te bedienen? Het lijkt mij zo of hebbik 't mis. Any body?

Jazz

Zijn kinderpedalen niet wat lichter te spelen?
There is no music without jazz

Technobeat

#23
mrt 05, 2017, 15:00 Last Edit: mrt 05, 2017, 16:07 by Technobeat
Otje , wat vervelend dat de kracht uit je linkerbeen achteruit gaat :/  .
Hopelijk kun je met wat aanpassingen blijven drummen want dat is fijn om lekker bezig te blijven .

Voor wat betreft het hihat probleem , er zal altijd weerstand in een akoestische hihatstand moeten blijven om een open en close sound tot stand te laten komen , daar verander je niets aan , ook niet met de Gen-16 cymbals want dat werkt met de hihat op het zelfde principe .
Misschien is het verstandig om in jouw situatie te kijken naar een Roland FD-8 hihat pedaal , dat werkt deels electronisch en is misschien lichter te bedienen voor je .
En ik denk dat je zo`n pedaal nog wel hebt liggen ergens of dat je die via Marktplaats op de kop kunt tikken .
Dan moet er ook een CY-5 pad bij komen zoals je weet , helaas mis je dan het bewegen van de hihat maar je kunt wél blijven drummen en dat is het voornaamste .

Hopelijk heb je iets aan deze tip .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

De Cy-5 hebbik idd nog  steeds Tech.. , Gebruik h'm ook nog voor percussie e.d. Maar ja zoals je weet ga ik liever '4 the real thing'. Vandaar mijn voorkeur tav de Gen's. Afijn ,ze zien er ook zo 'gelikt' uit.: 't oog wil ook wat ;) Bovenal, rubberen bekkens en hihat; ik ben er een beetje klaar mee, 't speelt niet fijn. Jij heb de Gen's toch Tech, en je hebt ook de Roland cymbals gehad? Speelt je op deze eerste niet fijner, beter wellicht. Jij kan het weten.

Omhoog