Opknappen van set/snares

Gestart door FoREVer, nov 06, 2011, 20:57

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR

Dank dank dank allen :D

FoREVer

wow! ziet er strak uit.. nou wil ik ook mijn drumstel over wrappen! ( lichte verkleuring, weet iemand hoe je het eruit krijgt? ) hoeveel plakplastic ben je nou kwijt nathan?
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Ruubke

Zeker netjes!

NathanR

Verkleuring krijg je er  'niet uit' volgensmij..
Ehm, ik was uiteindelijk 5 rollen kwijt, maar ik heb 1 rol verklooid aan mijn bassdrum, dus met 4 rollen moet het in principe te doen zijn. (kick/2 toms en een floortom) Uit 1 van de rollen voor je toms kan je nog plakpastic snijden voor je hoops.

Hartstikke bedankt allen! :D

Technobeat


Nou Nathan , dat ziet er chique uit hoor . *D

Super netjes gedaan !!!!!
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

Thanksss :D
Vandaag eerste drumcover mee opgenomen, hopelijk ook binnen nu en volgende week online :D
(kunnen jullie het resultaat zien als de hele kit is opgebouwd!)

Dribbel

Tof hoor, goed gedaan!
*O*
Yamaha recording & sabian

NathanR

Hartstikke bedankt :D

Panda-Beer

Mooi hoor nathan ;)
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Hammar

Paco wannabee  ;)

NathanR

Shit.. ssssssssssssst!

harmen 18

Nou, mijn 1e (vd 2) snare is inmiddels een dagje af.

Het was eers een 13inch Pearl blx tom. Die is doormidden gezaagd en toen werden het 2 snares. 1 van de 2 is inmiddels af, zie hieronder het resultaat.



Hiet vind je de foto's van het hele proces. Dus van opnieuw zwart gewrapte pearl blx tom tot 13inch groen zwart verlopende snare.

De klank:

Ik ben eigenlijk blij verrast. Hij klinkt opzich mooi open (dat is natuurlijk ook te verminderen door een moongelletje etc.) Heeft een mooie fijn klinkende "ring" En doet het zowel laag als hoog goed.

Voor foto's van het complete project:

http://www.mijnalbum.nl/Album=C8IVIEEF

patrick76

Hij is mooi geworden. Ben benieuwd naar de 2e snare.
Leuk dat je foto's van het hele proces hebt.
:)
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Jenslathouwers

ongelooflijk knap !!  8)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Hans

Mooi Harmen. Je hebt die tom precies in 2 gezaagd denk ik he ? Maak je dan 2 dezelfde snares, of maak je er 2 verschillende dieptes van ?

harmen 18

Hij is idd precies doormidden gezaagd.

Zo houd je 2 delen van 5,5 inch diep over.

Deze is dan relatief "simpel". De andere (die overigens niet voor mijzelf gemaakt word, maar voor een vriend tegen kostprijs) krijgt gaten met daar achter plexiglas. (Zie het topic "gatenkaas snaredrum" Dus zal waarschijnlijk wel anders worden (iig de kleur. Fel oranje, niet mijn keus...........)


De twee heren natuurlijk bedankt, leuk om te horen.

FoREVer

wouw harmen mooi! heb je mat lak gekoht of is dat uit zichzelf ontstaan? errug mooi resultaat  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

harmen 18

Dank je wel!

Er zit inderdaad een (of eigenlijk 3) laag blanke lak over de (spuit) verf heen het was verkeerd gekocht voor een eerder project, maar nu juist wel mooi. Een wat minder "plastic look" na mijn idee.

FoREVer

ja dat vind ik ok het mooie het lijkt idd niet op dat plastic
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Technobeat


Nou Harmen , dat ziet er keurig uit zeg .
Mooie groen/zwarte fade kleur . *D

Ben ook wel benieuwd naar de oranje snare van je kamaraad , als die net zo netjes wordt als deze kan hij er eveneens trots op zijn .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

koko

Ben even door het topic gevlogen, mooie opknappertjes zitten er tussen. Wat me opviel waren twee dingen: chroomwerk poetsen met staalwol en polijsten van lakwerk.

Chroomwerk kun je beter niet poetsen met staalwol. Je krijgt snel toch kleine krasjes. Met iets meer geduld en een polijstschijfje (zo'n schijfje van op elkaar genaaide lapjes stof) in je boormachine met chroompoets kun je het chroomwerk echt weer prachtig krijgen met veel minder risico op krasjes.
Als je de boel daarna nog in de autowas (turtlewax)  zet ben je helemaal gelukkig. Uit het handje kan natuurlijk ook, maar dat kan even een klusje zijn.

Ook je lakwerk kan je polijsten. Zo netjes mogelijk aanbrengen (ketel laten draaien en je kwast er tegen aan zetten). Natuurlijk tussenschuren, maar minimaal met 180 of beter: nat met 400.
Tijdens het lakken kan je de gaatjes heel goed dichtstoppen met van die schuim oorplugjes. Oprollen, in het gaatje prikken, uit laten zetten en vlak snijden met de ketel. Zo krijg je geen druipers of lak aan de binnenkant van je ketel.
Laatste laag nat schuren met 2000 en liefst nog met 4000, als je dat kan krijgen (autospuiter). Dan poetsen met commandant no4, dan commandant polish (ik dacht no 7) en afwerken met autowas (weer turtlewax). Bling bling.
Beits kun je ook aanbrengen met een lap. Gaat veel dunner, minder kans op kwaststrepen, maar meer lagen nodig. Eindresultaat is vaak wel mooier. Pas met beits wel op met oude lak of lijmresten.Dat geeft nare verkleuringen.

Alles kan met het handje, maar pas op voor slijmbeursontsteking als je een hele kit onderhanden neemt.

NathanR

Koko is een aanwinst op dit forum!
Goeie duidelijke tips, dit ga ik onthouden voor als ik weer ga knutselen :)

rtniels


Nou, mijn 1e (vd 2) snare is inmiddels een dagje af.

Het was eers een 13inch Pearl blx tom. Die is doormidden gezaagd en toen werden het 2 snares. 1 van de 2 is inmiddels af, zie hieronder het resultaat.




Hoe heb je de draagranden en snarebed gemaakt?

harmen 18

De draagranden zijn gefreest met een normale bovenfrees. Omdat er geen klein freestafeltje was waar een klein freesje met wieltje in kon.
Het is gewoon een stukje multiplex met gat geworden, die oversteekt tot over de draagrand aan de andere kant. die kun je er dan recht overheen halen, zodat de frees recht blijft staan.


De snarenbedden zijn gewoon uitgevijlt. het midden afgetekend, het bestandje van stdrums downloaden. Aftekenen. En vijlen.

Technobeat


Koko , ben jij misschien werkzaam in de auto(schade)branche ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog