Versatrigger

Gestart door drum1964, mrt 18, 2016, 15:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Stefan Offenberg

Beste Paul,

Via mijn drumleraar heb ik een aantal Versatriggers aangeschaft. Ik heb alleen nog wat problemen met de vertragingstijd.
Heeft u een oplossing daarvoor?

Groeten,

Stefan

Technobeat


Misschien gaat het sneller als je de beste man een mailtje stuurt via zijn site :

https://versatrigger.com/contact/
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Beste Paul,

Via mijn drumleraar heb ik een aantal Versatriggers aangeschaft. Ik heb alleen nog wat problemen met de vertragingstijd.
Heeft u een oplossing daarvoor?

Groeten,

Stefan
Hoi Stefan,

Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen.
Om je te kunnen helpen is het belangrijk dat je aangeeft welke apparatuur/configuratie je naast de versatriggers nog meer gebruikt. Bijvoorbeeld:
Wat voor een computer/notebook (welke specs).
Welke (externe) geluidskaart gebruik je en werk je met ASIO drivers?
etc.

animal

Nooit meer iets van Stefan gehoord, fijn zulke leden met 1 post  :N .

Ondanks dat, toch besloten om tot aanschaf van de triggers over te gaan. Na de onlangs, in het digital drummer online magazine, geteste update van de Versatriggers durfde ik het wel aan, zo duur zijn ze ook weer niet.

Ik heb ze nu een maand in huis en ben er zeer over te spreken. Ik gebruik ze in combinatie met drum-tec real feel mesh-heads en Addictive Drums 2 en ben nog steeds verbaast hoe goed en stabiel het allemaal werkt. De triggering is echt prima/accuraat en ik ondervind geen hinder van (te) veel latency.

Ik ben nu in het bezit van 4 triggers en één U-box die ik op mijn Roland KT-10 heb aangesloten.
Installatie was een fluitje van een cent. Heerlijk om van al die snoeren en een aparte trigger-to-midi interface  af te zijn. :Y


Technobeat

Mooi om te zien dat je de ' gok ' genomen hebt en deze triggers hebt aangeschaft .
En idd , de prijs is lager dan van de lelijke opzet-triggers die de concurrentie hanteert .

- Welke audio-interface gebruik je of heb je een dermate snelle laptop ( I7 ) die dat zelf kan behappen ?

- Zitten er bij de software van Versatrigger ook al drumsamples bij of moet je altijd een los drumsoftwarepakket aanschaffen ?

- ik las op de Versatriggersite dat ze inmiddels ook E-cymbal / Hihat triggers en een hub hebben , maar die heb je niet erbij genomen zie ik , heb je daar een andere oplossing voor dan ?

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Cool Animal..ik was ze al weer vergeten.
Blijft superintressant!
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Als audio-interface gebruik ik een Behringer X-Air XR-18. Behringer levert zeer stabiele asio-drivers met een lage latency.
De XR-18 is via USB gekoppeld aan een MSI notebook met i7-processor (de snelle versie, niet per definitie een zuinige variant).

De versatriggers komen zonder drumsamples, wat gezien de prijs niet echt verbaast. Zelf gebruik ik dus Addictive Drums 2 waarvan me de Funk-kits ( Pearl Reference kit) mij het beste bevallen.

M'n cymbals zijn gewoon analoog, deze versterk ik, via de XR-18, uit met microfoons. Zo komen de getriggerde sounds en de bekkensounds in mijn in-ears weer bij elkaar. Omdat ik de laatste tijd graag met hot-rods speel is het 'eigen' geluidsvolume van de cymbals sowieso al (erg) laag. Op deze manier een voor mij prima combi.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk nog wel een paar U-box'en extra kopen om te experimenteren met bekkens.

@RJ
Ja, het heeft iets magisch, dat je zo zonder snoeren toch een 'uitversterkte' sound hebt. Het voelt heel 'akoestisch' aan, zeg maar, je bouwt je kit op en bent (bijna) direct klaar om te spelen. Erg tof! :Y


drum1964

Blij dat ik dit topic gestart heb dan.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Hammar

Addictive Drums 2 waarvan me de Funk-kits ( Pearl Reference kit) mij het beste bevallen.
Joh... :+

Maar erg tof om te zien Animal!

animal

Joh... :+

Maar erg tof om te zien Animal!
Ik wist het, ik wist het, ik heb nog overwogen om er achter te zetten: "Maar dat zal sommige forumleden wel niet verbazen." :+

drfill

je bouwt je kit op en bent (bijna) direct klaar om te spelen. Erg tof!
dus het is jou wel gelukt, om alles 100% te krijgen ?  t is wel interessant..
https://www.youtube.com/watch?v=o-t0bxf6UYI&t=5m6s
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Ja, het werkt bij mij veel beter dan bij die 'vlogger', geen last van valse of mis triggering.
De trigger is sinds het filmpje dan ook iets aangepast en dat zal ook wel voor de bijbehorende software gelden.

ddrsonor

Als audio-interface gebruik ik een Behringer X-Air XR-18. Behringer levert zeer stabiele asio-drivers met een lage latency.
De XR-18 is via USB gekoppeld aan een MSI notebook met i7-processor (de snelle versie, niet per definitie een zuinige variant).

De versatriggers komen zonder drumsamples, wat gezien de prijs niet echt verbaast. Zelf gebruik ik dus Addictive Drums 2 waarvan me de Funk-kits ( Pearl Reference kit) mij het beste bevallen.

M'n cymbals zijn gewoon analoog, deze versterk ik, via de XR-18, uit met microfoons. Zo komen de getriggerde sounds en de bekkensounds in mijn in-ears weer bij elkaar. Omdat ik de laatste tijd graag met hot-rods speel is het 'eigen' geluidsvolume van de cymbals sowieso al (erg) laag. Op deze manier een voor mij prima combi.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk nog wel een paar U-box'en extra kopen om te experimenteren met bekkens.

@RJ
Ja, het heeft iets magisch, dat je zo zonder snoeren toch een 'uitversterkte' sound hebt. Het voelt heel 'akoestisch' aan, zeg maar, je bouwt je kit op en bent (bijna) direct klaar om te spelen. Erg tof! :Y


Gaaf! Euh..... filmpje?

drfill

Ja, het werkt bij mij veel beter dan bij die 'vlogger', geen last van valse of mis triggering.
ok cool..  thx voor info..
ik vind het wel jammer dat die U-boxen niet goedkoper zijn (zit minder electronica in als een trigger)
dan zou ik een module 'op kunnen ruimen' ..  maar heeft met deze prijzen niet veel zin..
(met snare zou ik dan naar side trigger gaan /box)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Even een update.

Zoals ik eerder schreef gebruik ik de versatriggers in combinatie drum-tec real feel mesh heads.
Toen ik de Real Feel mesh heads bestelde, nu een jaar geleden, twijfelde ik of ik niet beter de design serie (dubbellaags) kon kopen, daar had ik namelijk heel wat positiefs over gelezen.
Omdat de nieuwsgierigheid bleef, vorige week toch maar eens een setje aangeschaft, maar wat een teleurstelling.
Zowel qua triggering (i.c.m. met de Versatriggers) als qua feel (natuurlijke response). Ik kreeg de triggering met de design-serie bij lange na niet zo accuraat als bij de Real-feel variant. Misschien was dat wel gelukt met veel meer experimenteren, maar omdat ik de Real-feel veel prettiger (lees realistischer) vind aanvoelen, werd mij snel duidelijk dat ik niet met de design-serie verder ga.

Ik ben blij dat ik de versatriggers, toevaliggerwijs, in eerste instantie met de Real-feel mes-heads heb uitgeprobeerd, want ik sluit niet uit dat ik anders een stuk minder enthousiast over de triggers zou zijn geweest.

Oh ja, één 'hik' in de software c.q. het systeem heb ik al wel gevonden. Als je instellingen snel achter elkaar wijzigt en vaak laat synchroniseren met de triggers wordt de software instabiel (loopt vast). Echt goed syncen duurt ook langer dan de indicatie in de software doet vermoeden. Enig geduld bij het synchroniseren (5 minuten) wordt geadviseerd, éénmaal echt goed gesynchroniseerd werkt het stabiel als een huis. Goed instellen en daarna afblijven is dus het devies.

Ik heb binnenkort een paar weken vakantie en heb ik met oud forumlid Bam-Bam afgesproken om elkaars e-drum's te bewonderen. Bam-Bam heeft zich onlangs een 2box module met bijbehorende cymbal-pads aangeschaft.
Ik zal eens kijken of ik dan wat video opnamen kan maken.

Technobeat

Ik heb binnenkort een paar weken vakantie en heb ik met oud forumlid Bam-Bam afgesproken
Aha , die ken ik nog van het oude drumforum .
Misschien is hij er voor in om zich weer op dit nieuwe forum te vestigen ?
Hoe meer zielen hoe meer vreugd , toch .....
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

@ Animal : Hoe was het weerzien met Bam-bam btw ?
Nog gesproken over de Versatrigger aankoop , en drumt hij ook nog steeds ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

#42
jan 30, 2017, 21:51 Last Edit: jan 30, 2017, 21:54 by animal
@ Animal : Hoe was het weerzien met Bam-bam btw ?
Nog gesproken over de Versatrigger aankoop , en drumt hij ook nog steeds ?
Haha, heel goede timing  :Y .
In tegenstelling tot wat ik eerder schreef/verwachtte heeft het weerzien met Bam-bam niet vorige maand, maar afgelopen zaterdag (pas) plaatsgevonden.
En ja, om, zoals beloofd, een goed opname te kunnen maken had ik een echte camera meegenomen, gezorgd dat de accu was opgeladen, een camerastatief meegenomen .................. maar vergeten er een SD-kaart in te stoppen  8)7  8)7 .
Dus een opnamen van een e-kit drum-battle kunnen jullie dus op je buik schrijven, een opname van de prima triggering met Versatriggers houd je nog te goed. (ik ben er erg content mee en bestel hws nog een aantal triggers)

Ja, Bam-bam drumt (dus) nog steeds, de e-kit waarop hij speelt (2BOX module, Pearl Traveler set uitgerust met Tdrum shot triggers) heeft hij onlangs bij elkaar gezocht/gekocht.
En ook zijn combinatie (triggers/2box) functioneerde prima.

We hadden voor deze gelegenheid de beschikking over een excellente PA en ik was/ben erg te spreken over de maple-kit en Reference snare die standaard in de 2box zitten, heerlijke sound.
De addictive drums 2 Pearl Reference set (uit het Funk-pack) die ik gebruik klonk overigens ook prima, misschien iets TE netjes/beschaafd in vergelijk met de 2box, die ik wat punchier vind klinken. (Hierbij merk ik op dat ik alle FX in AD2 heb uitgeschakeld, m.a.w. ik gebruik de samples zo clean mogelijk)

Kortom, Bam-bam en ik hebben ons prima vermaakt.
 


Technobeat

Haha, heel goede timing  :Y .

En ja, om, zoals beloofd, een goed opname te kunnen maken had ik een echte camera meegenomen, gezorgd dat de accu was opgeladen, een camerastatief meegenomen .................. maar vergeten er een SD-kaart in te stoppen  8)7  8)7 .



We hadden voor deze gelegenheid de beschikking over een excellente PA
quote 1 :  :+ .


quote 2 : Meestal vind ik een E-kit via een monitorspeaker ( bv. Roland PM-10 ) niet zo geweldig klinken , geld ook voor de onbereikbare Pearl Mimic Pro .
Maar jullie hadden een écht goede PA .

Leuk dat het weerzien zo goed bevallen was , alleen jammer van die vergeten SD-kaart ;)  .



DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Vervolg:

Ja, ik weet het. Ik heb onlangs een volledig nieuwe ATV Adrums en aD5 ontvangen waar ik graag meteen mee aan de slag was gegaan. Zoals in een ander topic vermeld weerhouden rugklachten me hiervan, maar een hele dag stilzitten is ook zowat.
Me dus voorgenomen om spullen die ik niet meer (of te weinig) gebruik (nee, niet de nieuwe ATV  :+ ) op marktplaats te koop aan te bieden.
In mijn speurtocht door het huis stuitte ik op een 10 jaar oude Dell Precision notebook, met centrino processor (wie kent dat nog) en een TC-Electronic Konnekt 24D, een firewire audio interface die ook 10 jaar oud is.
Wat zou dat anno 2017 (bijna 2018) nog waard zijn?? Max € 150,00 voor beide producten samen, verwacht ik zo. Op het moment dat ik de spullen op marktplaats wil zetten, schiet de volgende gedachte door m'n hoofd:"Zou ik de notebook en de audiointerface nog kunnen gebruiken als VST-eDrums combinatie, Addictive Drums 2 i.c.m. de draadloze Versatriggers???
Ik verwacht er weinig van maar probeer het toch, voor bijna niets verkopen (als dat al lukt) kan altijd nog. ;)
Het resultaat is echt boven verwachting, alle aanbevelingen dat je een super snel (en recent, dus duur) notebook moet gebruiken i.c.m. met een super de luxe audio-interface zijn ECHT ONJUIST!!!! Het functioneert fabeltastisch  *O*  *O* , lage latency en een prima sound, ik kan het bijna zelf niet geloven.

Conclusie, VST-eDrums hoeft niet duur te zijn en die Versatriggers kosten ook al geen vermogen.
Ik ben benieuwd of de ATV Adrums me net zoveel (of meer) speel plezier gaat opleveren.



Robert-Jan

Cool!
Nu is een firewire TC electronics ook geen kattenpis natuurlijk.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Toch was de TC-electronics destijds volgens mij niet eens zo heel duur. Voordeel van het apparaat/merk is dat ze er heel goede (asio-)drivers voor hebben geschreven en iig deze nog tot in 2016 hebben onderhouden (en misschien nog steeds doen). Nu 10 jaar later is het jammer dat het een firewire-interface heeft, deze kom je tegenwoordig op notebooks niet meer tegen. Ik zie op internet wel Firewire naar USB converters, maar of die goed functioneren vraag ik me af.

Robert-Jan

Advies waren €499,- en ook wel een klasse hoger dan de tascam die ik toen had.
Die krijg ik echt niet meer aan de praat, inderdaad omdat daar geen drivers meer voor zijn, dat is dus ook een manier om je tot een nieuwe aanschaf te verleiden. Hoedje af voor TC electronics in deze. :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Grappig, een uurtje geleden opgezocht wat ik er voor heb betaald (ja, ik bewaar echt alles  8)7 ), € 299,-, niet gek toch?

kaboemba

Ik heb hem toch maar aangeschreven over de midiinterface waar je het over had, of die er al is en of die met yamaha modules werkt.
Mocht draadloos goed werken dan is dat echt super.
BTW heb je eigenlijk dual zones of geen rim ?

Niet dat dat erg veel uitmaakt, het publiek hoort erg echt niks van.

Omhoog