ATV aD5

Gestart door Otje, feb 09, 2016, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

chico

Ik heb nu nog een 2box speedlight kit met drumit 3 module 64GB, de Atv ad5 en xd3 modules zijn geen modules voor mij,
Die hebben alleen goede cymbal en hihat sounds. Voor de rest vreselijke toms en snare samples met veel machine gunning. Ook vind ik die modules te weinig mogelijkheden hebben..

Ik vraag me af hoe de kwaliteit van de atv pads/ cymbals en hihat is van een atv ex-5 set?
Waar ik bij de Alesis strike pro Se onder de indruk is de module. Wat een gave kits Zitten er in die module en wat klinken die geweldig.
Maar hoe is de kwaliteit van pads/ hihat en cymbals bij de Alesis Strike Pro Se?

alhambra

Ik zal wel doof zijn maar machine gunning en slechte tom en snare sounds ????
Het zal wel aan je spel liggen ik heb nooit never op geen enkele unit machine gunning.

De mogelijkheden zijn wel een probleem.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Welke Edrum gebruik je ? Hoe zijn je ervaringen?

alhambra

Euhh de vraag is meer welke heb je niet gebruikt.
En wat versta jij onder machine gunning, daar verschillen meningen nogal over en stoort het jou ?
Volgens mij is het dat elke slag hetzelfde klinkt vooral bij snelle slagen.
Dat is mogelijk machinegunning maar voor mij juist het voordeel van edrums.
Het wordt voor mij pas machinegunning als het geluid niet meer klinkt zoals de sample is, dus als het echt veranderd en dat hoor ik nauwelijks.

Ja een sample klinkt uiteraard anders als je het 1 keer aanslaat en uit laat klinken.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

drfill

voor mij is het dan 'te weinig layers' ..ik hoor bij ATV aD5 bij sommige snares te weinig layers (bv rimshots)
en bij sommige toms.. in vergelijking met 2box die bijna nooit te weinig layers heeft,
maar minder goede triggering (vind ik)  ..het lijkt wel of elke e-drum module ook een nadeel heeft..
(imo) een td27 bv. speelt super behalve de (elke) hihat,  Alesis pads hadden toch van die 'tower' triggers
met joekels van hotspots?  is dat met die SE nog steeds..  voor mij hebben Roland cones met torque (spin)
triggers of side triggers,  of multi triggers (3) nog steeds het minste last van hot spots..
wat ik wil zeggen is,  je moet niet 'zomaar' iets kopen op uiterlijk,  er kan op veel gebieden iets 'niet' naar
je zin zijn, met electronische drums.. 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

alhambra

Zeker de perfecte module is er nog niet.
Ik let helemaal niet op layers, een geluid bevalt mij of niet.
Ik heb alleen de alesis module en niet de hele set, de grondplaten van de triggers schijnen bij alesis slecht te zijn.

De perfecte module, schuiven voor de verschillende volumes, groot display, alle triggers aan kunnen, zeer goede software interface, gebruik kunnen maken van samples (liefst vrij zoals 2box) en controle over je geluiden niet heel uitgebreid maar toch zeker iets als sustain.

Maar daar moet dan nog steeds een heleboel perfecte hardware bij ;-)
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Ja de ad5 en xd3 modules gebruiken veel minder layers vooral bij de snare en toms.
Dan krijg je bij snel spel snel last van dat geratel ik noem het machine gunning.

Waar ik onder de indruk ben bij ad5 en xd3 zijn de kwaliteit en sounds van de cymbals en hihat.

Bij de Alesis Strike Pro SE vind ik vooral de module mooi met veel mogelijkheden en goede kits.

Wat ik me eigenlijk afvraag werkt een ATV EX-5 set volledig met de Alesis Strike Pro SE module?

alhambra

Totaal niet mijn ervaring (dat geratel).
Cymbals en hihat zijn inderdaad erg goed.

De alesis strike heeft in vergelijking met roland en b.v. de mimic helemaal niet veel mogelijkheden (wat ik als een voordeel zie).

Ik zou niet weten waarom de hardware van atv niet met de strike zou werken, enige probleem wat ik had is dat de yamaha cymbals niet werken zoals je zou willen maar ook dat heb ik opgelost.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

Nee de ervaring met overdreven machine gunning herken ik ook niet, ik weet ook niet hoeveel ervaring sommige forumleden in werkelijkheid met de aD5module hebben. Hiermee wil ik zeggen dat sommige belangrijke functies (helaas) goed verstopt zitten.
Bijvoorbeeld, is iedereen bekend met de mogelijkheid het geluidsniveau van de verschillende onderdelen van één sound (bijv. Vel, rimshot, rim) aan te passen? Ik ben benieuwd  ;) .

P.M. en nee, dan bedoel ik niet de 'Sensitivity' of 'Curve' instellingen.

drfill

ja, daar heb je een punt, maar atv heeft het zelf niet makkelijk gemaakt met een tone, een zone, (en een clone)
maar ik denk dat ze anders problemen kregen met roland  (moesten iets anders verzinnen?, denk ik..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

alhambra

Ja het is niet altijd even logisch en moet je ondanks beperkte instel mogelijkheden toch wel het hele ding kennen.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Heeft niemand de Alesis strike pro SE op dit forum? Hoe is de kwaliteit van dit drumstel vs de Atv Ex-5?

Dit zou ik graag willen weten.


chico

https://www.drum-tec.de/atv-adrums-exs-drum-tec-edition

Dit set zou me ook kunnen bevallen, maar met welke module?

animal

Als de machine gunning van de EFnote module toch (b)lijkt mee te vallen zou je die kunnen overwegen, de EFnote en ATV gebruiken dezelfde triggertechniek/hardware.

djsjoeke

Hallo allen, ik dacht dat ik lang geleden al eens een account had aangemaakt, schijnbaar niet en altijd alelen maar gelezen, gelezen en nog eens gelezen op dit forum.  :)
Ik heb sinds kort een ATV AD5 staan in mijn studio (Overstag door de vele goeie recensies hier)
. Ben erg onder de indruk van de geluiden. De drumkit komt van maatwerkindrums, en ik vind vooral de snare erg goed qua triggering.

Nu komt even mijn vraag. Ik probeer via usb naar protools 10HD te gaan, om zo EZ drum te triggeren.
Alleen, ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar.

De mac ziet midi apparaat, Protools ziet hem ook in de midi set up, maar wanneer ik op de snare of waar dan ook op sla, er gebeurt helemaal niks. Ook niet wanneer ik de channel op record zet.

Sluit ik mijn oude module aan 9(TD4) of een keyboardje met usb, dan wertk het allemaal meteen out-of-the-box.
Ik heb de midi settings allemaal bekeken en ingesteld, tot op heden nog niks..

In logic -pr-x wertk het wel overigens.

Heeft iemand de oplossing? Want nu kan ik helemaal niks opnemen..(Je, de twee main outs, maar dat is te weinig)

Gr, Sjoeke
(omg Geleen)

djsjoeke

Ow, heb het gefixed..
Het lag aan een USB kabel die ik had verlengd met een goede USB verlengkabel..Signaal te zwak blijkelijk.. *O*

Nu met een andere verlengkabel en hoppa!


chico

Even een vraagje werkt een Roland CY-5 hihat
Op een atv ad-5 module?

alhambra

Lijkt mij wel, ik heb een yamaha pad en die werkt prima (uiteraard is de hihat control ook via deze pad).
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Omhoog