ATV aD5

Gestart door Otje, feb 09, 2016, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

animal

#750
jan 20, 2019, 00:26 Last Edit: jan 20, 2019, 00:29 by animal
Hopelijk zijn de 12" en 14" toms ook als uitbreiding op de reeds bestaande aDrums te gebruiken (sowieso wel andere badge).
Leuk, maar als dit het enige nieuws voor de Namm 2019 blijft ben ik en menig andere ATV-drummer toch teleurgesteld.

Robert-Jan

Ja, ik denk ook dat het logischer zou zijn om de module te upgraden in plaats van de hardware.
Maar goed, de beurs is nog niet begonnen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#752
jan 20, 2019, 10:53 Last Edit: jan 20, 2019, 11:00 by animal
Precies, en bij nader inzien verwacht ik eigenlijk niet dat dat de Pro-uitvoering ook in het zwart wordt uitgebracht, dus als uitbreiding op de bestaande aDrums kun je wel vergeten. Tevens denk ik dat ze ook een ander trigger-systeem hebben gerealiseerd in de Pro-kit, om zo meer het 'hybrid' te onderstrepen.



De prijs zal, vrees ik, ook niet mals zijn...................................(toch) Bax maar weer vragen of ze me wederom willen matsen.... :+

Robert-Jan

Ik zie niet zo goed waarom juist zijn nu deze vorm van hybride kiezen.
Als ik aan hybride set ups denk, dan denk ik gedeelte electronische sounds gemixed met akoestische drums.
Kijkend naar de atv module dan ligt de focus op samples van akoestische drums. Stel ik zet op deze snare normale vellen en ik hang de atv module eraan, wat kan ik dan? Mijn akoestische snaresound toppen met samples van een black beauty? Is die vraag er?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#754
jan 20, 2019, 13:13 Last Edit: jan 20, 2019, 13:17 by animal
Toch ben ik daar zelf ook een twee jaar geleden druk mee bezig geweest, akoestisch en e-drum's tegelijkertijd (kunnen) spelen, dat kan zeer praktisch zijn bij het uitversterken van drums. Het kan het sound-checken aanzienlijk verkorten en je bent voor een goede sound minder afhankelijk van de (lokale) akoestiek.
Of daar een grote markt voor is? Geen idee, ben er ook niet zeker van dat dat (EN EN, akoestisch en e-drums tegelijkertijd) met de ATV goed te realiseren is, of dat het toch een kwestie is van OF (kiezen) . 
 

kaboemba

Ik ben inderdaad blij met mijn 2box Drumit 3 module Kaboemba, ik hoop jij ook nu met je dure Mimic module
Duur ? wat is dur, veel geld maar duur och ik vind het wel meevallen.
En als het niet bevalt of er komt weer wat beters uit dan zien we wel verder.
Maar tot nu toe is dit het beste wat ik heb gehad.

Maar goed mij zelf kennende zal er wel weer wat anders of bij komen.

kaboemba

Hmm als ze niet met de uitbreiding komen zou ik toch ernstig teleurgesteld zijn, in eerste instantie wilde wachten met de mimic tot deze namm en de belofte van de uitbreiding.

animal

#757
jan 20, 2019, 21:10 Last Edit: jan 20, 2019, 21:20 by animal
Ik vind de vooruitzichten niet best, op hun facebook pagina wordt iig geen melding gemaakt dat ze aanwezig zullen zijn op de Namm 2019.

Oh, op deze twitterpagina pagina wel https://twitter.com/atv_usa

chico

Nou voor de prijs van de Mimic module heb ik 3x 2box drumit 3 modules voor...

Of mijn complete electronische drumkit..
Ik vind het veel geld voor alleen een drummodule.

Veel plezier ermee

animal

Indeed they will present ATV link at the NAMM 2019, I had confirmation by an Europe sales manager  .... (niet mijn tekst)

kaboemba

Ik hoop voor jullie Animal.

Chico, het 2,5 maar da maakt niet uit, ik vind het niet veel geld maar ja het is maar net wat je gewend bent.

Ik koop en verkoop muziekinstrumenten en apparatuur wekelijks voor bedragen die nog wel hoger zijn dit.
En daardoor wil het nog wel zijn dat je eigen collectie een beetje groeit.

animal



Ik ben benieuwd wat dit gaat worden...

Robert-Jan

Op de fb pagina van atv zegt Mike Snyder dat er nog een en ander aan zit te komen op Namm waar 'iedere Ad5 blij van zou worden'
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Laat mij maar blij worden zou ik zo zeggen :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Op de fb pagina van atv zegt Mike Snyder dat er nog een en ander aan zit te komen op Namm waar 'iedere Ad5 blij van zou worden'
Ah, zou de module dan nu eindelijk geluidsbewerkingsopties krijgen zoals eq, demping, stemmen, ruimtesimulatie, galm en eenvoudige opties als percussiegeluiden, metronoom....dan pas lach ik ook terug :-)

Technobeat


Bij ALLE verbeteringen van de aD5 module lach ik , hoe miniem ook :)  .
 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Ah, zou de module dan nu eindelijk geluidsbewerkingsopties krijgen zoals eq, demping, stemmen, ruimtesimulatie, galm en eenvoudige opties als percussiegeluiden, metronoom....dan pas lach ik ook terug :-)
Die geluidsbewerkingsopties kun je wel vergeten(en dat mogen ze van mij ook) djska, voor jou is de Roland bedacht.  ;)
Geluidsbewerkingsopties zijn namelijk prima extern te regelen als je (meer) separate uitgangen hebt, daar zit ik echt veel meer op te wachten, wat extra inputs zou ook handig zijn.

animal

Een 10" ATV aDrums tommetje gescoord voor een aantrekkelijke prijs. *O*

En het duurt nog even tot de feestdagen, maar met deze 'kerstboom' zou ik geen moeite hebben. :)


animal

ATV heeft een pc-editor uitgebracht voor de aD5 module.


drfill

editor scherm pagina 2 :     
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

ronniev

zou dit dan de langverwachte expander worden?



animal

Nee, nog niet, is prototype. Ik verwacht dat de definitieve versie nog een hele tijd op zich laat wachten, als ie ooit komt. Persoonlijk vind ik het allemaal teleurstellend.

animal

aD5 Module IOS Controller Support

The next aD5 firmware will support wireless IOS support
to control the aD5. Volume, Pan, Instrument change, and Kit
preset changes via iPad. Perfect for Touch Screen Users, Live
performance, and Front of House.

Er zit meer functionaliteit af fabriek in de aD5 module dan ik had verwacht.


chico

https://youtu.be/RK0znGnivFg

Zeer teleurstellend in sound.
Nog steeds hoor ik machine gunning op de toms en snare...

drfill

dit heeft ook met afstelling en drummer te maken..  aD5 heeft nog 'een beetje'
machine gunning maar niet zo erg als gallardo eruit weet te halen..
https://www.youtube.com/watch?v=PafgOpOTlH4&t=1m9s
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog