ATV aD5

Gestart door Otje, feb 09, 2016, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

ronniev

Heb je de 2box drumit 3 module ook al geprobeerd?
Nee, nog nooit gezien of gehoord

animal

Die bekkenset heb ik compleet met triggers en ATV module gekocht bij Maatwerkindrums.nl


Is dit een standaard product bij Maatwerkindrums? Ik vind er namelijk niets over op hun website (met een overigens erg jaren blok 'look and feel'  :') ).

chico

Ik zie regelmatig ad5 modules te koop op markplaats staan, hoe kan dat? ik dacht dat het zo'n geweldige module is...

Robert-Jan

Als het veel verkocht wordt kom je ze ook wat meer tweedehands tegen hè..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Als het veel verkocht wordt kom je ze ook wat meer tweedehands tegen hè..
En wederom



Leuk geprobeerd Chico  :+

kaboemba

Animal, die bekkens maken ze zelf, althans ze bouwen zelf de triggers er op.
Ik heb ze getest, even maar, en ik vond ze niet erg mooi,
Zwarte doosje zat vast met kleine schroefjes, waarvan ik meteen zag dat e.a. al scheef zat, en het geluid van de bekkens vond ik erg hard *het tik geluid van de stokken.

Het valt mij ook op dat er best wel wat atv modules te koop staan, onterecht denk ik.
Maar bedenk dat er de afgelopen maanden al 2 keer 1 van mij te koop stond.

animal

Animal, die bekkens maken ze zelf, althans ze bouwen zelf de triggers er op.
Ik heb ze getest, even maar, en ik vond ze niet erg mooi,
Zwarte doosje zat vast met kleine schroefjes, waarvan ik meteen zag dat e.a. al scheef zat, en het geluid van de bekkens vond ik erg hard *het tik geluid van de stokken.
Oké, bedankt voor je reactie, weet je nog iets over prijzen?

chico

#732
jan 13, 2019, 11:20 Last Edit: jan 13, 2019, 12:11 by chico
Het lijkt wel Maatwerk in drums hier op dit drumforum alsof er niets anders bestaat als de AD5 module... oh ja ik zit in het AD5 topic


djska

Lijkt me toch zeer onpraktisch, de aD5 zonder triggerkabelboom, als die al los te koop is, zal ie best nog wel wat kosten.

https://link.marktplaats.nl/m1360575117
VWIW: kabelboom is gelijk aan de TD9/11/25 boom op de Hihat Controller kabel na.

Robert-Jan

Waarom zou je 'm eigenlijk zonder kabelboom verkopen?
Beetje vaag toch?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Het lijkt wel Maatwerk in drums hier op dit drumforum alsof er niets anders bestaat als de AD5 module... oh ja ik zit in het AD5 topic


Er is wel wat anders maar in die prijsklasse ???

Of je moet natuurlijk dat zweedse speelgoed serieus nemen.

animal

Waarom zou je 'm eigenlijk zonder kabelboom verkopen?
Beetje vaag toch?
Dat was/is ook mijn gedachte. Misschien kwijtgeraakt na een optreden, maar dan nog, ik zou eerst 'op de blaren zitten' en de module weer compleet maken of hem verkopen voor heel weinig.

chico

Wat is ATV link?

drfill

#738
jan 18, 2019, 09:47 Last Edit: jan 18, 2019, 09:49 by drfill
iets wat ATV ook nog niet zelf weet..  lol
een poging van ATV om hun module uit te breiden via de RJ45 connector, kunnen 8 pinnen
verdelen over extra in en outputs (of misschien meer met een slimme programmeur)
maar iets wat ze vanaf het begin al beter hadden kunnen doen (vind ik) gewoon een soort TD20
hardware uitvoering maken met betere sounds..   maar misschien komt die link box nog..  of niet..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

chico

Pfff nou zeg wat is die goed die AD5 module... Ik zag al meteen dat dit een te dure module is voor wat je ervoor terug krijgt.

drfill

nou, ik heb een drumit5 en een ad5 en ik moet zeggen, de triggering op een ad5 is beter
(met roland pads) elke goedkopere module heeft wel een paar 'dingetjes' wat je anders
zou willen zien..   ik kan ad-5 (nog) niet vergelijken met een drumit-3
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Als de info klopt komt de eerste uitbreidings module op de huidige namm.

Die chico is toch wel een bijzonder iemand he, weet precies wat er goed en slecht is.
Volgens mij hebben meerdere mensen meerdere modules gehad en waarvan een deel ook de drumit en allemaal zeggen ze dat de atv voor het geld TOP is.
En al heb ik het niet meer ik blijf het ook zeggen.
De drumit was ook op geluid een top ding maar, voor mij, een verschikking om in te stellen.

Dus neem gewoon aan dat die atv een heel goed ding is.
Btw heb je er ooit wel eens een langere tijd op gespeeld ?

chico

Volgens mij ben ik de enige hier op het drumforum die een drumit 3 bezit.
Ik heb een drumit 5 gehad en de AD5 heb ik naast de drumit 3 vergeleken.

De drumit 3 is echt verbeterd tov zijn voorganger, werkt met alle merk pads en met een 32 GB erin weet je niet wat je hoort top geluid, en geen machine gun toms. De module is snel
En heeft genoeg uitgangen.

animal

Weet iemand wie de importeur van ATV musical instruments is in Europa/Benelux/Nederland??

animal

Ja dat weet ik.

European Sales Office
Freddy Van Riemsdijkweg 4, 5657 EE Eindhoven
The Netherlands

animal

#745
jan 19, 2019, 10:58 Last Edit: jan 19, 2019, 11:06 by animal
Bedankt voor de info  :+

mmmmmmmmm, wel een adres meer geen firma(naam), zou ook zo maar alléén een 'postadres' kunnen zijn. :'(

kaboemba

Chico, het gaat er niet om dat de drumit goed is het ging er om dat je lult over iets waar je niet of weinig ervaring mee hebt, de atv dus.

Geweldige triggering inderdaad en ook top geluiden.
Tis totaal niet bijzonder dat jouw module triggered met alle andere pads dat doen namelijk zo ongeveer alle modules, triggers zijn namelijk in alle oads het zelfde, het is hooguit een verschil in aansluitingen/bedrading of zoals bij wat yamaha pads een switch.

Wees blij met je drumit net zoals andere blij zijn met hun atv.

drfill

en de trigger instelmogelijkheden en parameters .. je hebt nu een mimic, dus dat weet je zelf
ook..   compleet andere manieren van instellen..   drumit5 kon bv. helemaal geen roland hihat aan,
drumit3 nu dan wel..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

chico

Ik ben inderdaad blij met mijn 2box Drumit 3 module Kaboemba, ik hoop jij ook nu met je dure Mimic module

Robert-Jan

#749
jan 19, 2019, 20:42 Last Edit: jan 19, 2019, 20:47 by Robert-Jan
ATV Introduces aDrums artist PRO

Visit ATV @ NAMM 2019 - Hall C - Booth 6629

Continuing the design spirit of our founder, Ikutaro Kakehashi, ATV expands the aDrums line with the aDrums artist PRO Kit. The aDrums artist PRO drums are crafted right next to some of the finest drums being made today. They are hi-quality, six-ply maple shells, with hand finished bearing edges, and a flawless finish that is buffed to high-luster perfection. When complete, we install an advanced multi-sensor trigger array and proprietary 2-ply mesh drum heads.

aDrums artist PRO drums will be available in these sizes: 20" Kick, 14" Tru-Hybrid Snare, 8", 10", & 12" Rack Toms, and 14" & 16" Floor Toms.

The aD-S14AP artist PRO snare drum brings Tru-Hybrid flexibility to e-drummers. Shipped from the factory with mesh heads top and bottom, this snare drum has a breather hole in the shell and a throw off with snare wires already installed. Swap the mesh for the acoustic heads of your choosing, tweak some trigger settings, and you're comfortably working in both the electronic and acoustic realms.

aDrums artist PRO Kits will come in Standard and Expanded configurations:

STD - 20" Kick, 14" Snare, 10" Tom, 14" Floor Tom - 14" Hi-Hat, 16" Crash, 18" Ride

EXP - 20" Kick, 14" Snare, 10" Tom, 12" Tom, 14" Floor Tom - 14" Hi-Hat, 2x16" Crash, 18" Ride

PRO Hardware: Single & Double Cymbal Stands, Pro Snare Stand

Note: Availability & Specification subject to change

https://www.facebook.com/422305014640113/posts/910509442486332/
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog