ATV aD5

Gestart door Otje, feb 09, 2016, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

djska

#50
mrt 11, 2016, 07:55 Last Edit: mrt 11, 2016, 07:58 by djska
snelle aankoop Djska..  hh is ook de 'moeilijkste' sound, mi..  ik gebruik altijd gewoon td-20 sound en vh12..  kreeg vst hh  nooit naar mn zin..  rides klinken wel erg goed vd Ad-5..
snares respons tot rimshot ben ik ook nog wel benieuwd naar..
Rimshots versus rimclicks werken gewoon goed, normaal, voor zover.
Hoewel ik bij mijn TD9 al een tijdje apart een BT-1 bar trigger gebruik op de rand van de snare, omdat ik dan veel beter de verhouding tussen rimclick en shot kan instellen.
Ik wil dat een rimshot ook werkt als je relatief zacht slaat, gewoon omdat ik dat soms ook op de akoestische set doe, rimshot omdat dat goed klinkt, niet perse omdat het hard moet. Omgekeerd mep ik juist wel hard voor rimclicks om dat vet te laten klinken, mijn stokken hebben dan ook flinke deuken. In mijn optiek slaat het dan ook nergens op (no pun intended ;-), dat dit op e-kits altijd wordt gezien als: sla je zacht dan rimclick, hard dan rimshot, dat klopt niet met de praktijk.
Vandaar de BT-1 want dan heb ik dat overschakelpunt niet en kan ik net zo hard een rimclick slaan als ik wil. Bovendien maakt die BT-1 beduidend minder lawaai, gisteravond kwam mijn vrouw toch even naar beneden of het wat minder kon, omdat ik even direct op de normale rim zat (D' Angelo, Betray My Heart aan het meespelen, af en toe ook met flam) te meppen. Dus ook nog even kijken of ik de BT-1 weer aan de gang krijg. Dat kan een uitdaging zijn, want je kunt dus niet zomaar willekeurig een trigger edge of rim aan een geluid koppelen, volgens mij zijn er geen aparte rimclick in te stellen (bij de TD-9 wel, als echt aparte geluiden).

djska

Of die ene hihat geeft bij een nog net geopende hihat al het gesloten hihat geluid.
Je zou kunnen proberen of hij nog verder in de gesloten stand kan of de gevoeligheid in te stellen.
Zit wat in en zal ik nog eens proberen, maar ik zal aan behoorlijk aan het eind van het bereik, het maakte geen verschil meer, dus heb ik niet meer lopen draaien.

djska

Via Drum-Tec begrepen dat er een software update, incl. aangepaste samples aan zit te komen welke dit problemen adresseren.

Technobeat


Dus met namen aangepaste hihat samples begrijp ik ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Ik heb er op gegokt, dat vrijwel alle functionaliteit software-upgradeable is, en hoop dat ATV de gebreken oplost, hier voorlopig mijn lijstje, die ik bij ze probeer aan te kaarten. Via Drum-Tec begrepen dat er een grote update in april zit aan te komen, maar realistisch gezien acht ik de kans klein dat al mijn issues opgelost gaan worden.


djska

Gisteren mail terug gekregen van de Nederlandse Sales Manager voor EMEA, en ik heb hem gebeld en een zeer prettig gesprek gehad. Input van gebruikers wordt zeer serieus genomen en hij vroeg me dringend aan de ene kant nog eens goed door de handleiding te gaan omdat een aantal punten waarschijnlijk toch beter te configureren zijn en aan de andere kant om nog even geduld te hebben omdat er in Japan hard door ontwikkeld wordt.
Kijk, dit is nu wat ik hoopte een fabrikant die open staat voor gebruikers, de input verwerkt en verbeteringen in de software aanbrengt!

MatiZ

Inderdaad mooi dat een fabrikant cq. ontwikkelaar ook meedenkt. Maar ja, ze moeten wel als ze tegen de Roland's, Yamaha's en 2Box'en van deze wereld op willen boksen :)

Ik hoop dat de punten die nog gedaan moeten worden (volgens het lijstje) snel doorgevoerd worden zodat je lekker ontspannen kunt spelen :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

djska

Inderdaad mooi dat een fabrikant cq. ontwikkelaar ook meedenkt. Maar ja, ze moeten wel als ze tegen de Roland's, Yamaha's en 2Box'en van deze wereld op willen boksen :)

Ik hoop dat de punten die nog gedaan moeten worden (volgens het lijstje) snel doorgevoerd worden zodat je lekker ontspannen kunt spelen :)
Met de feedback nog eens door het lijstje gegaan and to be fair, moet ik 5 en 7 wel als opgelost beschouwen (bijgewerkt in het plaatje hieronder).

drum1964

Dit klinkt toch niet verkeerd, als je hem zo zou kunnen afstellen.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

drfill

aha.. rimshots..  snare klinkt zo beter als de factory clips van ad-5..   maar die Ralf is ook een fijne drummer..
toms lijkt wel of het van zacht naar hard gaat..   weinig 'medium' velocity, ik kan het mis hebben natuurlijk..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

drfill

helaas is de prijs overal verhoogd naar 1020,- euro..    ipv. 950 ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Djska , hoe gaat het NU met de nieuwe aanwinst , heb je inmiddels alles al naar volle tevredenheid kunnen instellen of wacht je nog met smart op de komende updates ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Djska , hoe gaat het NU met de nieuwe aanwinst , heb je inmiddels alles al naar volle tevredenheid kunnen instellen of wacht je nog met smart op de komende updates ?
Ik heb de module redelijk bruikbaar weten te krijgen, maar wel door de gevoeligheid in de curve daarvan naar extreme maximale waarden te draaien, zie onderstaand up-to-date actielijstje.
Waar ik bv. wel achter kwam dat het inderdaad nodig is de dynamiek op jouw spel te finetunen. Bv. ik sla nooit een echte snare zo hard (fff) dat die als het ware doodslaat ('pop'), er is een moment dat een snare gewoon niet meer geeft naar mijn mening. Nu heeft de aD5 ook layers met die 'pop', maar voor mij is het wenselijk de dynamiek zo te zetten dat ik die sample nooit ga horen, zo hard sla ik nl. nooit, en als je het wel standaard laat, dan hoor je opeens een plotselinge overgang naar dat niveau bij zeg forte niveau, dus te vroeg. Dus waar ATV zegt dat je bij de automatische triggerprocedure 'ff' moet slaan, sla ik dat als 'mf'. Het is wat moeilijk zo uit te leggen maar er is dus de finetuning nodig, waar je ervaring mee moet opdoen.
Overigens heb ik deze finetuning in feite ook met de TD9 gedaan, ook daar heb ik de snare (en anders pads) zo ingesteld dat ik bij een bepaald intensiteit een volume krijg wat gevoelsmatig voor mij overeenkomt met het raken van een echte snare (of tom, of bekken etc).

Dus in zijn geheel is de module denk ik voor de meeste gebruikers zo prima bruikbaar, maar ik wil *nu* gewoon door kunnen blijven oefenen en ik vind de metronoom functie met snelwerkende draaiknop in de TD9 zo handig, die gebruik ik zo veel, dat ik me nu pas realiseer hoe waardeloos het is als ik dan toch bv. mijn telefoon er nu voor op de aD5 mix-in moet koppelen.
Ook gebruik ik voor veel oefeningen een redelijk tight klinkend kitje op de TD9 (voor funk, D&B etc), zodat je goed kunt horen of je wel precies genoeg speelt, geen flams tussen ledematen e.d., dat mis ik echt op de aD5. Ook kan ik vooralsnog niet heel gemakkelijk mijn BT-1 inzetten en die vind ik essentieel voor fijne rimclicks (wat ik heel veel gebruik).
Ik moet dus bekennen dat de TD9 voor mij dus eigenlijk al prima werkt als oefensetje, omdat het me vooral om het speelgevoel gaat, en niet perse om hoe realistisch het klinkt.

Maar ik heb er vertrouwen in dat er veel verbeterd gaat worden in de voor april aangekondigde update.

drum1964

Combi van Drum-tec, Roland en Yamaha pads.

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Technobeat

ATV aD5 module NU bij Bax te koop voor 918,= euro i.p.v 1020.= euro met je persoonlijke actie-code als je op de nieuwsbrief geabonneerd bent :)  .

10% korting op ALLES-actie duurt van 6 t/m 9 mei ( 23.59 uur ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

ATV aD5 module NU bij Bax te koop voor 918,= euro i.p.v 1020.= euro met je persoonlijke actie-code als je op de nieuwsbrief geabonneerd bent :)  .

10% korting op ALLES-actie duurt van 6 t/m 9 mei ( 23.59 uur ) .
Ik zou er toch maar even mee wachten, tenzij je die van mij voor 750 euro wilt kopen :-(. Er is me eind maart een update voor april belooft, en 't is al weer mei...

Technobeat

Niet erg netjes van ATV , als je een product wilt verkopen moet je er ook een goede en redelijk snelle aftersales bij kunnen leveren en niet van alles beloven maar niet ( kunnen ) nakomen .

Juist van pioniers zoals Djska die vrijwel blind een nieuw product kopen en zich er helemaal voor inzetten moeten ze het hebben , en juist die laten ze in de kou staan , onbegrijpelijk :? .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Bijna Juni .... al IETS van ATV t.a.v. een update vernomen Djska ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Bijna Juni .... al IETS van ATV t.a.v. een update vernomen Djska ?
Ik heb 2 weken geleden geklaagd, uitgebreide response gekregen oa. er zou een update eind deze maand komen...

Technobeat

Oké , nog even een paar dagen geduld hebben dus .
Toch vreemd dat je eerst je beklag moet doen wil er een teken van leven komen .
Maar goed , laten we het er maar op houden dat er wat opstart moeilijkheden zijn .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Toch vreemd dat je eerst je beklag moet doen wil er een teken van leven komen .
De welbekende 'piep'-methode. :Y
Er moet eerst iemand piepen voordat er iets gebeurt.

djska

Kreeg een tip dat vandaag update 1.10 gepubliceerd is, daarnet de unit daarmee geupgraded en getest. Er zit nu oa. een uitgebreide hihat wizard bij waar je open-closed hihat goed mee kan in stellen (maar daar had ik geen probleem mee). De hihat krijg ik nog steeds niet echt strak klinkend omdat dat gewoon aan de samples ligt.

Er zitten nu ook sets triggerinstellingen voor de verschillende Yamaha en Roland standaardconfiguraties. Ik heb de TD9KX2 geladen en hoewel ik zou denken dat dat niet veel uitmaakt, omdat ik alle triggerinstel mogelijkheden al geprobeerd had doet het dat toch! Ik heb de pads daarna weer aangepast naar mijn eigen pads en om een of andere reden hoe ik met de default waarden geen hotspot issue, terwijl ik dat eerder alleen met hele extreme instellingen een beetje kon beperken. Dus voor nu weer een belangrijke issue voor mij weggenomen:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/23609161/ATV%20aD5-Issuelist.png

Verder heb ik de unit maar eens via MIDI/USB op laptop met EZDrummer aangesloten, de aD5 biedt geen audio interface zoals de TD15 en 30 dat bv. wel doen, dus de Steinberg UR22 als externe audio interface aangesloten. De hi-hat werkt nu probleemloos, wat ik met de TD9 zelf nooit voor elkaar kreeg. De latency is merkbaar minder dan met de TD9, dat doet deze modernere module een stuk beter en misschien ligt het ook een klein beetje aan MIDI over USB ipv. via ouderwetse DIN-kabel. En dan wordt VST zo misschien toch ook een optie.

Robert-Jan

Dan zouden ze eens moeten denken aan een trigger to midi variant,zeker als die hihat probleemloos is.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

Er was tevens belooft in de diverse promo-video`s dat er met de updates ook nieuwe kits beschikbaar zouden worden gesteld , maar ik maak uit je post op dat dit nu nog niet het geval is ?
Wel fijn dat er in ieder geval wel al enkele problemen zijn opgelost en dat er mogelijkheden zijn toegevoegd .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Corné

Hallo,

iemand al de ATV-AD5 getest ikzelf ben van plan om een E-Kit aan te gaan schaffen in het verleden en Roland gehad maar deed niet aan mijn verwachtingen nu ik de TD30 heb geprobeerd is dit wel een tof setje maar vreselijk duur. Via een tip kwam ik bij ATV uit.Ook omdat ik nooit veel doe via dit soort forums wegens tijdgebrek er toch maar eens voor gaan zitten. bedankt voor ieder zijn reactie. Groet Corné

Omhoog