Alesis Strike

Gestart door Guuz, feb 07, 2016, 07:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Guuz


drfill

dat was toch die 'lege doos' module, op de namm ?   kan nog wel even duren, voordat je wat 'hoort' ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Inmiddels staat tie bij Bax op 29 weken qua levertijd.
Wat ik nog niet snap is het prijsverschil tussen de pro en de zone..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

Prijsverschil zal dan zitten in:
A: 14" snare tegenover 12 inch voor de 'zone'
B: 2de floor 14"
C: + 2 maal xtra crash met 'stands'

..en dat voor €900

Technobeat


Nu nog een demo video van de sounds en we weten wat hij écht KAN :Y  .

Looks zijn niet geheel onbelangrijk , maar als hij klinkt als een natte krant is elke prijs te hoog .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

Nog steeds weinig te vinden op het internet. Behalve wat mensen op de NAM die er alleen maar achterzitten en over praten kom ik niet. Bij BAX  op de site staat iets over 13 weken leveren. Kan geen  release datum vinden.

Otje

Nou zeg, de 'release' datum blijft maar opschuiven; Hadden ze het begin van dit jaar nog over juli/augustus/ september;  jaha  Inderdaad: 2017  ;)

http://www.drummagazine.com/caught-in-the-act/post/caught-in-the-act-alesis-strike-pro/

Technobeat


Las net een opmerking van een schrijver op het Community-powered support for Alesis , hij vertelde dat Alesis zou zijn verwikkeld in een proces met Roland over de meshheads die Alesis gekopieerd zou hebben .
Maar ook dat Roland dat proces expres vertraagd om hun eigen top-producten , TD-25 TD-50 , nog aan de man te brengen alvorens Alesis met de Strike Pro mag komen .
En dat Roland producten te duur in de markt worden gezet , joh ..... dat weten wij ook pas een jaar of 20 ;)  .

Anyway , linkje naar het coment van Elijah Stephens ( iets meer dan halverwege de pagina ) .

http://community.alesis.com/alesis/topics/alesis-strike-pro-module-wish-list




DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#8
dec 28, 2016, 22:39 Last Edit: dec 28, 2016, 22:46 by Otje
Goed gevonden´Tech´! Al dat gepeupel van Roland begint me zo langzamerhand de strot uit te hangen, stelletje zeikerds... .
 :O

Maverickje

Ik was me aan het oriënteren voor een Roland TD-25KV maar deze ziet er ook erg interessant uit. Jammer dat er nog zo weinig over te vinden is. Bij Bax staat trouwens over 9 weken verwacht.

Technobeat

Bij Bax staat trouwens over 9 weken verwacht.
Maar dat veranderd met de dag .......
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Sommige hebben de kit al in huis. Ennuh .. kben gecharmeerd van de sound en de look moet ik eerlijkheidshalve bekennen. Wat vinden jullie d'r van?


Hammar

En dat voor €2500

67Deadman

De looks van een Roland de sounds van een Alesis. Maar ben wel benieuwd. Volgende week naar de camping toe zullen we eens langs Bax rijden. Kijken of die daar opgesteld staat. Levertijd is nu 3 weken zie ik.

Technobeat

Ziet er goed uit zo op het eerste gezicht en gehoor , de module wordt ( voor als nog ) niet los geleverd .
En idd , voor 2500,= euro koop je véél ....... , hieronder een video van een eigenaar die een firmware update heeft gedaan voor de Alesis module maar vind dat bij een Roland TD-30 module alles beter en soepeler loopt , ja duh ...... de TD-30 module alleen al kost 2100,= euro ;)  ........
Wel alles in de juiste proporties zien natuurlijk :Y  .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Ik vind de snare's, de bassdrum en de hihat overwegend goed klinken. De toms en bekkens toch minder.
Ik zou 'm in ieder geval altijd met softwaredrums gebruiken en de module puur voor de midi gebruiken.

Dat foam in de toms vind ik dan weer minder, dat spul verpulvert met de tijd.

67Deadman

Vanmiddag nog even bij Bax in Goes geweest maar de Strike stond helaas niet opgesteld. Wel de Crimson. Leuke module maar van de set kon mij de Hi Hat niet echt bekoren. Die reageerde nogal vertraagd. Volgende keer alleen gaan kan ik wat langer blijven hangen

Technobeat


Denk dat de Strike toch wel een betere module heeft dan de Crimson , toch ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#18
mei 16, 2017, 19:49 Last Edit: mei 16, 2017, 20:03 by Otje
Vanmiddag nog even bij Bax in Goes geweest(   ). Volgende keer alleen gaan kan ik wat langer blijven hangen
Wat staat er eigenlijk wel Deadman? Is 't de moeit waard om een middagje mee te vullen? Dan ga ik binnenkort ook is. Tis wel en eind reizen voor mij. Maar als ik lekker en tijdje kan (t)rommelen op op een x aantal kits... :P  En kan dat 'zomaar'zonder dat er personeel op je vingers kijkt of een product probeert aan te praten? 

NB; Nog aan de weet gekomen wanneer de 'Strike' wel beschikbaar is en in de winkel staat?


67Deadman

Hallo Otje. De elektonische drums staan midden in de winkel op de "1e" etage. Daarboven gekomen ( alleen maar via een trap) staan op een soort verhoging de meeste sample pads van Roland SPD,HPD, Alesis, Nord, Yamaha allemaal klaar om te bespelen. Stokken en koptelefoons liggen erbij. Een hoop percussie instrumenten aan de andere kant.

De Yamaha kits (ik weet even niet meer welke maar iig niet de DTX900) staan er. De Roland td 11,15, 30,50. Pearl, Markdrum en KAT volgens mij niet, niet opgelet eerlijk gezegd. De GEN 16 spullen weer wel.
Nog wat hutsie frustie merken als NUX, Behringer.

Maar niemand die op je vingers kijkt of je iets probeert aan te smeren. Nooit eigenlijk. Je kan naar hartelust (t)rommelen.
Meestal is er iemand beneden bij de akoestische drums dus als je iemand moet hebben moet je zelf ernaar toe lopen. Er liep ook bijna geen personeel rond vandaag. Nu weet ik niet hoe dat in het weekend is eerlijk gezegd.

Niet verder gevraagd naar de beschikbaarheid van de Strike wel nog even gebabbeld over bluetooth boxen.
Nog even een lekker bakkie gedaan en weer terug naar de Camping



Technobeat

#20
mei 20, 2017, 18:49 Last Edit: mei 20, 2017, 19:02 by Technobeat
Bij Drum-Tec hebben ze de standaard bassdrumpad vervangen door een mooie bijpassende Drum-Tec 18'' bassdrum , hetgeen een goede dikke body geeft , maar kost ook helaas iets natuurlijk .
Ook in deze video een aantal kits demo .....



Otje , ik hoop dat je binnenkort in alle rust bij Bax in Goes deze mooie set  kunt bespelen en daarna misschien wel kunt bestellen , want als ik het goed heb ben je erg in de ban van deze toffe set :')  .
Stuur anders Bax even een mailtje wanneer ze denken een demo-kit in huis te hebben ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Otje , ik hoop dat je binnenkort in alle rust bij Bax in Goes deze mooie set  kunt bespelen en daarna misschien wel kunt bestellen , want als ik het goed heb ben je erg in de ban van deze toffe set :')  .
Stuur anders Bax even een mailtje wanneer ze denken een demo-kit in huis te hebben ?
Ik denk dat we wéer heel lang moeten wachten. Kreeg vandaag onderstaand bericht* onder ogen waarin staat:
"Europe will get its first stock in June 2018 to meet a rising tide of pre-orders."
't Komt van Digital drummer: http://n48g.r.ca.d.sendibm2.com/z0vot8tp63f.html

* http://digitaldrummermag.com/Latest/Entries/2017/5/alesis-strike-starts-shipping.html

Technobeat

#22
jun 03, 2017, 16:12 Last Edit: jun 03, 2017, 16:18 by Technobeat
Dus nog ' even ' wachten ( en alleen maar de pre-orders worden dan pas geleverd  :/  , is meestal geen goed voorteken , als men te lang moet wachten op een product kopen de mensen iets anders wat wél gewoon leverbaar is , en dan kom je toch weer uit bij ........ Roland om maar iet te noemen ;)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Dat moet toch een typefout zijn?
Ik bedoel een levertijd van een jaar.. t is niet dat ze ze met de hand bouwen toch?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

#24
jun 04, 2017, 09:35 Last Edit: jun 04, 2017, 16:58 by drfill
haha..  wel ambachtelijk dan..  2018 klaar..    (bij drum-tec en thomann over 3 wkn leverbaar..)
kreeg trouwens een mail van sweetwater dat de 'first batch'  pre orders van mimic pro helemaal
uitverkocht is..   of ik nog wilde inschrijven voor een latere 2e batch ..   nou..  ik probeer wel een 2e hands 2 box..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog