drumkruk

Gestart door paQ, nov 01, 2011, 22:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

imme

#75
jan 29, 2013, 17:22 Last Edit: jan 29, 2013, 17:26 by imme
Kent iemand de red devil drumkruk ik heb ooit keer gezien alleen ik kan hem nergens vinden.. :3

Rick


215,-


Ah dat was het! Hij zat anders in mn hoofd!

Otje


Ah dat was het! Hij zat anders in mn hoofd!


Idd een prachtige kruk! helaas zonder rugleuning...en dat is nu net waar het mij om te doen is. Dus nog steeds met stip op 1: de Pearl 2500 Backrest

Rick

Volgens mij is zo'n rugleuning juist funest voor je houding. Wel ideaal om tegenaan te zitten als je even niks te doen hebt

Otje


Volgens mij is zo'n rugleuning juist funest voor je houding. Wel ideaal om tegenaan te zitten als je even niks te doen hebt


Zoals ik al eerder refereerde is de kracht in mn benen tgv een verkeerongeval nihil. Om te lopen gebruik ik al krukken (Maar die betaalde de verzekerin) Nu nog een kruk om te drummen. De rugleuning is er dan om mijn houding te corrigeren, juist om rechtop te kunnen zitten en om de basdrum pedaal in te trappen. De spieren in mn benen kunnen dat vrijwel niet meer. Het moet vanuit mn rug komen en dan is een steuntje in de rug zeker bij een wat langere zit meer noodzaak dan luxe.

Rick

Is zoiets dan niet handiger?

http://www.drumframe.com/index_products.html

Colling Leijenaar speelt ook met zo'n rack omdat hij anders ontzettend last van zijn rug heeft. Zo is het hele drumstel + jezelf iets naar achter gekantelt en licht je zwaartepunt bij je heupen in plaats van verder naar voren.

Joris

Die zijn uit productie als ik het goed heb. Maar misschien nog wel te vinden op Ebay of iets dergelijks.

Otje


Is zoiets dan niet handiger?

http://www.drumframe.com/index_products.html



Keb het wel is zitten bestuderen in een blad of op internet. Afgezien van de prijs moet  het ook nog eens zien te plaatsen in de huiskamer. Ik kwam er eigenlijk op nav filmpjes waarin drummers met drumstel en al allerlei capriolen maken, verticaal overde kop, salto's e.d.  Hierbij zit de drummer vastgesnoerd aan zijn stoel. En juist dit laatste had mijn intresse. Keb mijzelf een keer aan een strijkstoel :Y vast gepind middels een riem en dat was al een verbetering. Maar zouden die drummers een soort harnas gebruiken? Of een speciale stoel? Laten maken mischien? Wie weet hier wat meer van?

Nijlpaard


Is zoiets dan niet handiger?

http://www.drumframe.com/index_products.html

Colling Leijenaar speelt ook met zo'n rack omdat hij anders ontzettend last van zijn rug heeft. Zo is het hele drumstel + jezelf iets naar achter gekantelt en licht je zwaartepunt bij je heupen in plaats van verder naar voren.



Vandaar. Vroeg me altijd al af waarom hij een dergelijke constructie speelde.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

musiqman

Je kan ook kijken naar een tweedehands Drumframe EZ, dan heb je niet het rackgedeelte erbij en kan je met een tweetal stand als een compacte en ergonomische setup maken.

Technobeat


Idd een prachtige kruk! helaas zonder rugleuning...en dat is nu net waar het mij om te doen is. Dus nog steeds met stip op 1: de Pearl 2500 Backrest



Deze mooi kruk kost nu bij Bax 208,= euro . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Ja  Tec , keb 't gezien.  Ter vergelijking: De Gibraltar 9608 http://www.bax-shop.nl/drumkruk/gibraltar-9608mb-professionele-drumkruk-motor-style/product-details.html. De zitting hievan lijkt mij kleiner en van het onderstel staan (daarom) de poten minder gespreid.  Dien ten gevolge lijkt mij de Pearl daarom stabieler. Klopt deze indruk?

Technobeat


De Pearl ziet er idd forser en degelijker uit , op de Gibraltar heb ik '' proef gezeten '' in een drumwinkel , maar ik vond hem te veel wiebelen .
Ook in het leslokaal waar ik drumles heb staan er een paar (  zij het zonder rugleuning ) maar ook hier op zit ik niet echt lekker .
De Pearl heb ik nog niet kunnen testen , maar ik ga er van uit dat het top model toch wel goed in elkaar zit .
Maar Otje , zeker in jouw geval : Ga eerst zelf testen en zeker niet zomaar op de gok bestellen !!!!!
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Animal baars

Probeer ook eens de tama krukken met rugleuning attachment. Ik heb de 'tractorseat' kruk en die bevalt mij erg goed. Kost met de optionele rugleuning nog een bommetje duiten, maar zeker in jou geval zou ik kosten secundair laten zijn.

Deze heeft een rugleuning maar vier poten en dat kan ik je afraden. Dat wiebelt nogal snel. Drie is altijd stabiel.

Otje

Een tractor seat of widerider is idd waar ik voor gaat. De zitting is groter dan de eerder genoemde Gibraltar. Die ik overigens ook al eens had geprorobeerd Tec.  Animal, de Tama's zitten formidabel. Die hebbe ze bij ons in Dordrecht in gebruik bij de Popcentrale. Maar door het vele gebruik zit de zitstang los in het frame waardoor je constant zit te wiebelen. De rugleuning van de Tama's zijn zo smal. De leuning van de Pearl lijkt mij comfortabeller.

Animal baars

Je hebt nu zo'n beetje alle mogelijkheden op kruk-gebied gehad en telkens de Pearl die er beter uit komt. Tijd om te bestellen dan!

W.b.t. De wiebelende krukstang: hier heb ik totaal geen last van.. Denk wel dat ik de nylon insert in het geval wat de zitting met de stang koppeld moet vervangen, de ziting draait nu erg snel. Verder al 6 jaar een top kruk!

Otje


Je hebt nu zo'n beetje alle mogelijkheden op kruk-gebied gehad en telkens de Pearl die er beter uit komt. Tijd om te bestellen dan!




Gaan we doen. Dank voor alle feedback!

Technobeat


ik ben benieuwd hoe de Pearl 2500BR je gaat bevallen Otje , betere zijn er denk ik niet .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

#93
feb 13, 2013, 20:06 Last Edit: feb 13, 2013, 20:08 by Technobeat
En ...... inmiddels al de trotse (be)zitter van zo`n chique Pearl D-2500BR ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Nog niet. Khad een onverwachtse financiele verplichtingen :(. Dat betekent een maandje uitstel voor ik tot de aanschaf over kan gaan. Ben tussentijds wel bezig geweest de opstelling van de drumkit beetje bij beetje te wijzigen om zo wat comfortabeler te kunnen drummen. En al met al lijkt het te werken. Beetje experimenteren met een andere opzet is zo gek nog niet.

Technobeat


Idd is de opstelling aanpassen cq optimaliseren nooit verkeerd natuurlijk .
En een financiele tegenslag kan iedereen gebeuren helaas .

Volgende maand :

                               
                                                             
                             
                     
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Tech... No beat without a drumseat!

Technobeat


So true . :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

willem4130

#98
feb 18, 2014, 14:30 Last Edit: feb 18, 2014, 14:40 by willem4130
Even een flinke kick van dit topic.

Ik ben op zoek naar een goede drumkruk. Mijn eisen zijn eigenlijk vrij simpel:
-Stabiel
-Makkelijk in hoogte verstelbaar
-Comfortabel

Ik was een beetje aan het rondsnuffelen op internet en mijn oog viel op onderstaande hydraulica van Gibraltar. Voordeel van hydraulica is natuurlijk het makkelijk in hoogte verstellen. Iemand ervaring met onderstaande kruk?

http://www.thomann.de/nl/gibraltar_9608hm_drummer_sitz_hydraulik.htm

Heeft hydraulica nog invloed op een verticale 'bounce'? M.a.w.: veren deze krukken.

Een alternatief zou de DW airlift zijn:
http://www.thomann.de/nl/dw_9100al_schlagzeughocker.htm

Wel weer een heel stuk duurder, volgens mij bulkier, en zie zo 1 2 3 geen voordelen t.o.v. de Gibraltar. Iemand hier ervaring mee?

Daarnaast heb ik op drumkrukgebied altijd veel positieve reacties gelezen over Roc 'n Soc. Ook daarvan bestaat een hydraulische versie. Die is dan wel weer erg aan de prijs:
http://www.peterverspuy.nl/drumkrukken/roc-n-soc/rs-nro-drumkruk-met-gasveer-zwart-24446.html

Zijn er, gezien bovengenoemde opties, redenen om NIET voor de gibraltar te gaan? Overigens staat er op MP wel een DW airlift, zo te zien in goede staat, voor een vergelijkbare prijs dan de Gibraltar nieuw.

Welke zouden jullie kopen, en waarom? Iemand nog andere alternatieven?
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Machiel

Ik heb een Roc n Soc. Ik ben inmiddels bij m'n tweede kruk. Dat eigenlijk eerder omdat ik de kruk zo lekker vond zitten, dat ik er ook een in huis wilde.
Ze zijn super degelijk en ze zitten te gek. Ik zou geen andere kruk willen. Ik denk dat iedereen die een Roc n Soc heeft ook zou zeggen.
Neem mij vooral niet te serieus.

Omhoog