Alesis X Pro Hihat

Gestart door Dreamdrummer, dec 18, 2015, 10:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dreamdrummer

Ik zit te denken om een Alesis X Pro Hihat aan te schaffen.
Maar is deze ook aan te sluiten op een Roland TD-9 ?

Speel nu met een VH11 die ik tijdelijk in bruikleen heb.
Aangezien mijn budget niet heel hoog is lijkt me dit een mooi alternatief.

Die Alesis ziet er wel gelikt uit met 2 pads, maarja moet m wel kunnen aansluiten 8)

Iemand ervaring ?
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Otje

#1
dec 18, 2015, 18:18 Last Edit: dec 18, 2015, 19:11 by Otje
Ik zit te denken om een Alesis X Pro Hihat aan te schaffen.
(
     )
Die Alesis ziet er wel gelikt uit met 2 pads, maarja moet m wel kunnen aansluiten 8)
Hierbij een filmpje over de X-hihat; Er is al is het e.e.a. over gepost in de topic 'meer realistsche feel voor E-drum'.

67Deadman

Ik denk dat het wel gaat zo op dit filmpje te zien. Zag op een ander filmpje dat het wel hard plastic ( kunststof ) is dus of het geruisloos is ? Dat betwijfel ik. Er zit maar 1 ding op. Kijken of je ergens de Hi-hat kan uitproberen.
Ik zie bij Bax op de site dat je 60 dagen niet goed geld terug garantie hebt. Is het niet wat het lijkt kan je het kosteloos terug sturen.

Succes


Dreamdrummer

Denk dat ik dat maar eens ga doen idd.
Als het niets is, kan ik dat hem iig terugbrengen.

Ik speel altijd in-ear, dus dat er wat harder aanslaggeluid is, zal niet veel uitmaken denk ik.

Ik hou jullie op de hoogte :-)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

djska

Deze Goedrum GH-6 lijkt een goed,  betaalbaar alternatief voor de VH-11.

Dreamdrummer

Nou, deze X Pro Hihat gaat weer retour naar Bax.
Heb m niet eens getest op de soundmodule.

Contact geluid is idd behoorlijk aanwezig, maar dat is niet het ergste.

Grootste afknapper voor mij was het speelgevoel. Hij blijft star, ook als je het pedaal niet intrapt. Speelt voor mijn gevoel niet fijn.

Natuurlijk wishfull thinking van mijzelf, voor dat bedrag kan je geen vergelijking met de VH-11 verwachten.
Maargoed, heb het iig geprobeerd !

Dat wordt verder sparen :-)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Omhoog