V Expressions ervaring

Gestart door ChrisVanMeer, nov 15, 2015, 06:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ChrisVanMeer

Hoi,

Heeft iemand van jullie ervaring met V Expressions?
Ik zit er aan te denken de Masters expansion te kopen voor mijn TD-8, maar hoor graag eerst of er hier positieve/negatieve bevindingen zijn :Y

gr.
Chris

Hoefnix

Voor de TD20 heb ik die lang geleden een keer gekocht en ze zijn echt een stuk beter dan de originele geluiden.
Alleen ben ik daarna wel overgegaan op Addictive Drums dat klinkt veeeeeel beter.

Vexpressions blijft toch een optimalisatie van wat er al aan sounds is.

MatiZ

Ga achter @Hoefnix staan :)

het is inderdaad een aanpassing cq. verbetering van de sounds die reeds in de module zitten. Als je de mogelijkheid hebt om met AD2 of EZDrummer2 te werken zou ik dat ook doen.

Maar in jouw geval zou dat betekenen dat je je module overboord moet gooien en met een Jack naar midi coverter moet werken..
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

ChrisVanMeer

Sterker nog, ik heb AD2 al...alleen is mijn macbook iets te traag....of de geluidskaart.
Expansion pack is goedkoper dan external sound module / nieuwe laptop denk ik.

EZdrummer moet ik ook nog eens te pakken zien te krijgen.
Maar eerst nog een BT-1 en een CY-5 of 8 erbij.

MatiZ

http://www.thomann.de/nl/alesis_trigger_io.htm

Deze is al eerder voorbij gekomen maar dit apparaat converteert je trigger jacks direct naar USB. Dit kan je vervolgens op de Macbook aansluiten waarbij je latency iig ook omlaag gaat.

Overigens kun je EZdrummer2 gewoon als demo downloaden van de website, gewoon om te proberen of je Macbook zwaar genoeg is.

Prijs valt ook wel mee..
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Robert-Jan

#5
nov 16, 2015, 09:52 Last Edit: nov 16, 2015, 10:14 by Robert-Jan
Nee.. Wat je nu linkt gaat de latency niet naar beneden halen omdat het niets met audio te maken heeft..dit zet de triggersignalen om in midi, meer niet en als je al een module hebt, heb je hier verder niets aan.

Wat je waarschijnlijk bedoeld is een audio interface, dat gaat zeker helpen en die heb je in allerlei soorten en maten.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drum1964

Hoi Chris, ik ben een fan van V Expressions.
Ik vind ze persoonlijk beter klinken dan de originele geluiden.
Ik gebruik zelfs geen enkele Roland stock drumkit settings meer.
Het is ook super makkelijk in gebruik.
Je kan natuurlijk zelf alle parameters gaan veranderen in je module, maar ik heb ze zelf nooit zo goed kunnen laten klinken als V Expressions dat kan.

Ik zou zeggen, doen.  :Y
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

djska

Ik heb een paar kits voor de TD9 aangeschaft, zonde van't geld geweest, geen bruikbare kits voor mij. Het zijn alleen maar instellingen en daar je ook zelf mee experimenteren. Ik gebruik alleen maar een paar zelf gemaakte kits.

ChrisVanMeer

Vandaag toch maar de Master 50 voor de TD-8 aangeschaft (na nog een Roland UM-ONE op de kop getikt te hebben). Met Vdrumlib eerst een backup gemaakt, toen de Masters collection er overheen gejast. Resultaat: geluid stukken beter dan de stock-version.

Ik ben er blij mee :Y

Bacchus

Welke instellingen moest je in de TD8 regelen om m met de pc via UM-one te laten communiceren?
Ik heb n TD 12 en alles is me helder, behalve deze stap.


ChrisVanMeer

Kijk hier eens, daar wordt e.e.a. uitgelegd :Y

Jazz

Ik geloof dat de td15 overal buiten valt.
There is no music without jazz

Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ah, dus toch wel.
Bedankt
There is no music without jazz

Bacchus

#14
dec 29, 2015, 10:53 Last Edit: dec 29, 2015, 10:56 by Bacchus
Waar zo'n kerstvakantie goed voor is: VExpressions in huize Bacchus.
Nu nog installeren op de TD12 module. VdrumLib nodig.....
Is daar een alternatief voor?

Bacchus

Zo, Vexpressions zijn geinstalleerd. Met midi-ox. Piece of cake. Uitstekende uitleg daarvan bijgeleverd/ te vinden op www.
Niets verslaat een a-kit uiteraard, maar ik ben er blij mee.
Wat ik als eerste doe is in ieder geval al die flauwekul als equalizer, compressie, ambience UIT! Dan begint het om een drumstel te lijken.
Ik heb nu een heleboel, dus lekker mee pielen! Leuk hoor!

Jazz

Als je nou in de buurt zou wonen, kwam ik graag even kijken.
Ik moet t eigenlijk zien om me er een voorstelling van te kunnen maken.
There is no music without jazz

Bacchus

Als je nou in de buurt zou wonen, kwam ik graag even kijken.
Ik moet t eigenlijk zien om me er een voorstelling van te kunnen maken.
Ik woon in Utrecht. Je bent van harte welkom!

Eddiedrums

Ik zie dat dit een vrij oud topic is, maar zijn er mensen die hun ervaringen kunnen delen voor een Roland TD20? En dan metname de kwaliteit en praktische toepasbaarheid van de aangeboden kits (dus werkbaar in live-situaties). Ik heb een x-aantal kits zelf geconfigureerd, maar de sets van V Expressions klinken erg fijn waardoor ik eraan zit te denken toch maar een pack aan te schaffen. Ik speel namelijk verschillende stijlen. Alvast bedankt!

drfill

iedereen heeft t altijd over de machine-gunning en 'trebly' sound van standaard TD20 kits..
en dit is ook zo..  maar dit komt door de 'outside mics' van roland (settings) probeer maar
eens toms te maken met de 'inside mics' deze klinken veel 'ronder' met meer sustain,
en iets minder hoog in attack,  waardoor ze veel minder 'machine-gunning' gevoelig zijn
(zelf beetje EQ-en)   ik had nooit last van machinegunning in mn tracks  ..
ik heb deze tip ook ooit geshared aan Alan van Vex ..   je kunt kant en klaar ge-edite kits kopen..  maar je kunt t ook zelf ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#20
sep 11, 2016, 20:43 Last Edit: sep 11, 2016, 20:46 by Technobeat
probeer maar
eens toms te maken met de 'inside mics' deze klinken veel 'ronder' met meer sustain,
en iets minder hoog in attack,  waardoor ze veel minder 'machine-gunning' gevoelig zijn
(zelf beetje EQ-en)   ik had nooit last van machinegunning in mn tracks  ..
ik heb deze tip ook ooit geshared aan Alan van Vex ..   je kunt kant en klaar ge-edite kits kopen..  maar je kunt t ook zelf ..
Is deze anti-machine-gunning tip ook van toepassing voor een TD-9 module ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

#21
sep 11, 2016, 21:43 Last Edit: sep 11, 2016, 21:47 by drfill
de 'standard' en 'outside 1 en 2' mics, bij TD-20 hebben teveel focus op 'head' en te weinig op 'shell'
hierdoor krijg je dat schelle 'clicky' tom effect..  wat iedereen met factory settings heeft..
hierdoor valt machine gunning meer op..  als je bij (tom) instr. edit kiest voor 'inside 1 of 2' mics
(met aangepaste EQ..  hoog en laag compenseren)  valt machine gunning veel minder op ..
natuurlijk is het geen 'fix' want je hebt geen 'round robin' maar nog steeds eenzelfde sample..
maar mijn TD20 sounds hebben veel minder last hiervan..  omdat karakter vd mic anders is (beter m.i)
ik weet niet of TD9 ook deze modeling parameters heeft ..
anders 'ambiance mic' kiezen met minste hoog (high/low) en meer door deze ambiance mic sturen,
misschien scheelt het iets ..    maar sound 'source' mic veranderen helpt het meest, uiteraard ..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Eddiedrums

Dank voor de tip. Ik was zelf ook met enkele sets aan het testen met mic-standen. Maar helaas geen antwoord op mijn vraag of iemand ervaring heeft met 1 van de packs die ze aanbieden. :)

Lexter

Ik bezit sinds donderdag een TD-20 module, en daarbij zat een CF card met 250 extra kits, waarvan 50 de originele zijn die standaard in de module zitten.
De andere kits klinken gewoon een heel stuk beter. 8)
Je heb kits van o.a. de merken DW, Pearl, Tama, Sonor, en vele anderen. Daarnaast en stuk of 50 kits van bekende topdrummers. o.a. Phil Collins, Steward Copeland, Alex Van Halen,  Jeff Porcaro en noem maar op.
Ik heb er al een aantal geprobeerd, waarvan ik weet hoe het ongeveer klinkt. Als je dit zelf voor elkaar moet tweaken, ga er maar aan staan..... :z
Ik ben er heel erg blij mee, de kits klinken fantastisch!
Daarnaast kun je ze zelf ook nog aanpassen naar eigen smaak en gevoel. Alle settingen zijn gewoon via INST te veranderen zoals je gewend bent.

Al met al is het maar een paar MB aan data, maar naar mijn smaak erg goed!



Technobeat


Als ik dit zo lees heb je een bijzonder goede koop gedaan Lexter .


Veel drumplezier er mee gewenst :w  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog