Floortom optimount vs brackets

Gestart door groovemaker, okt 25, 2015, 13:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

groovemaker

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie!

Mijn Pearl floortom heb ik nu hangen aan zo'n optimount systeem. Prima systeem alleen voor floortoms vind ik het niet ideaal... Het kost veel ruimte en is minder makkelijk goed te verstellen/op te bouwen.

Nou heb ik gedacht aan een cradle maar dat wordt mij aan alle kanten afgeraden.

Nu zit ik er aan te denken om er brackets op te laten zetten.
Heeft iemand van jullie daar ervaring mee of weten jullie wie dat goed kan doen?
Mijn floor is slechts 11" diep dus ik neem aan dat er ook extra lange pootjes bij moeten?


If it's too Loud you're too old!

Harre

Waarom wordt een cradle je afgeraden? Ik zou je juist afraden om in een tom gaten te gaan boren. Niet dat het niet kan natuurlijk, maar als hij bij een hangende set hoort en jij of de volgende eigenaar wil hem weer hangend hebben... dan zit je altijd of met brackets of met gaten te kijken.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Joris

Ik heb een 16x14 floor aan een optimount hangen, gaat prima, maar wel aan een rack dus dat is misschien meer stabiel dan aan een stand

Harre

Hier dezelfde afmetingen aan een Optimount bij m'n MMX (ook aan een rack) en werkt ook prima  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

groovemaker

#4
okt 25, 2015, 16:05 Last Edit: okt 25, 2015, 16:14 by groovemaker
Waarom wordt een cradle je afgeraden?
De berichten die ik hoor is dat dat extra ruimte kost, je moet andere hoezen/cases kopen omdat je 2" breder wordt en soms zou je sustain verliezen ipv dat je meer sustain krijgt.

Ik heb er geen ervaring dus ik zou het niet weten, maar oude vertrouwde brackets leken mij wel een geschikte oplossing.


Ik heb een 16x14 floor aan een optimount hangen, gaat prima, maar wel aan een rack dus dat is misschien meer stabiel dan aan een stand
Opzich is die stand ook wel stabiel alleen kost het meer ruimte en het is makkelijker opstellen met ook cymbalstands eromheen enzo. Al die poten die niet tussen elkaar passen of op kleine podia/risers is het ook wel eens gedoe.

Plus brackets zijn iets meer solid bij bijv. je stok(zie soms ook ellebogen
If it's too Loud you're too old!

groovemaker

Waarom wordt een cradle je afgeraden?
De berichten die ik hoor is dat dat extra ruimte kost, je moet andere hoezen/cases kopen omdat je 2" breder wordt en soms zou je sustain verliezen ipv dat je meer sustain krijgt.

Ik heb er geen ervaring dus ik zou het niet weten, maar oude vertrouwde brackets leken mij wel een geschikte oplossing.


Ik heb een 16x14 floor aan een optimount hangen, gaat prima, maar wel aan een rack dus dat is misschien meer stabiel dan aan een stand
Opzich is die stand ook wel stabiel alleen kost het meer ruimte en het is makkelijker opstellen met ook cymbalstands eromheen enzo. Al die poten die niet tussen elkaar passen of op kleine podia/risers is het ook wel eens gedoe.

Plus brackets zijn iets meer solid bij bijv. je stok(zie soms ook ellebogen
If it's too Loud you're too old!

groovemaker

Hmmm ik krijg de rest van mijn bericht niet gepost
If it's too Loud you're too old!

animal

Ik heb ooit van twee hangende toms floors gemaakt met de originele brackets. Ik ben niet echt een handige harrie, wel een pietje precies.
Ook vond ik het behoorlijk spannend om te doen, maar was zeer tevreden over het resultaat. :Y
Op internet kun je volgens mij een mal vinden hoe je de brackets het beste kunt plaatsen, anders even een floortom erbij pakken om de juiste positie 'af te kijken'.
Eén tip, houd tijdens het boren een blokje hout tegen de binnenkant, ter hoogte van het te boren gat natuurlijk  ;) . Dit voorkomt dat het hout van de ketel overmatig splintert.

Succes!.

BEFORE



AFTER





Joris

Opzich is die stand ook wel stabiel alleen kost het meer ruimte en het is makkelijker opstellen met ook cymbalstands eromheen enzo. Al die poten die niet tussen elkaar passen of op kleine podia/risers is het ook wel eens gedoe.

Plus brackets zijn iets meer solid bij bijv. je stok(zie soms ook ellebogen
Gewoon meerder toms/bekkens op een stander, net zoals die opstelling van Animal. Maar op een 2x2 riser kan het inderdaad behoorlijk krap worden met een hangende floor.

groovemaker

Ik heb ooit van twee hangende toms floors gemaakt met de originele brackets. Ik ben niet echt een handige harrie, wel een pietje precies.
Ook vond ik het behoorlijk spannend om te doen, maar was zeer tevreden over het resultaat. :Y
Op internet kun je volgens mij een mal vinden hoe je de brackets het beste kunt plaatsen, anders even een floortom erbij pakken om de juiste positie 'af te kijken'.
Eén tip, houd tijdens het boren een blokje hout tegen de binnenkant, ter hoogte van het te boren gat natuurlijk  ;) . Dit voorkomt dat het hout van de ketel overmatig splintert.

Succes!.

BEFORE



AFTER





Thx dat wil ik ook zo hebben!! Netjes gedaan man
If it's too Loud you're too old!

Omhoog