Speciale snare '' stand '' .

Gestart door Technobeat, aug 16, 2015, 19:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat



Wie heeft wel eens op deze manier zijn snare gebruikt , bevestigd met een losse snare-boom-arm aan een cymbalstand .








Werkt dat goed of veert het geheel erg door omdat je een snare continu gebruikt ? 

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hoefnix

#1
aug 16, 2015, 20:06 Last Edit: aug 16, 2015, 20:08 by Hoefnix
Het zou moeten kunnen, al weet ik niet of het ideaal is.






baszuidwijk

Op mijn Roland zat de snare-pad ook op een armpje. Toen ik deze pad (PDX-8) vervangen heb voor een 13" exemplaar ben ik toch maar overgestapt op een losse snare-stand.

67Deadman

Bij mijn Roland zat de snare ook op een armpje. Je merkt er eigenlijk weinig van. Het veert gewoon lekker mee. Je hebt gelijk meer ruimte bij je voeten. Alleen je kan de snare niet verder zetten dat het armpje lang is en dat vond ik wel eens een nadeel.

Technobeat


Er is wel een verschil of er een dun 10'' padje op zo`n armpje zit , of dat er een metalen 14 x 5,5 op gemonteerd is denk ik .
In dat laatste geval zou een degelijke snarestand toch te prefereren zijn :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Een 'aardig' compromis van Gibraltar is deze snare stand. Wel altijd erg prijzig: Gibraltar hardware.

Dreamdrummer

Ik heb onlangs een PD125 aangeschaft als vervanger van de PD105 als snare op mn TD9KX.
Deze zit nu ook op een arm. Zit er wel sterk over te denken om deze op een snarestand te zetten. Dan kan je m net wat beter plaatsen.
Bovendien ziet het er ook "echter" uit 8)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

dunDaan

Ik heb mijn side snare wel aan zo'n armpje hangen, maar dat is een kleine 13 x 4 picolo. Een volwassen snare zou ik op die manier niet gauw op durven te hangen, da's toch wel een heel gewicht wat er dan aan een koppeling hangt.
Die oplossing van Gibraltar werkt dan in ieder geval beter, zodat je toch een vast punt op de grond onder de snare hebt .....
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

leeqnl

Die oplossing van gibraltar lijkjt mij zelfs erg mooi. Heb je ook niet meer het geklooi dat je pedalen en stands elkaar in de weg staan. Maarja, een rack zal dat sowieso al grotendeels verhelpen...

djska

Ik heb onlangs een PD125 aangeschaft als vervanger van de PD105 als snare op mn TD9KX.
Deze zit nu ook op een arm. Zit er wel sterk over te denken om deze op een snarestand te zetten. Dan kan je m net wat beter plaatsen.
Bovendien ziet het er ook "echter" uit 8)
Ik deed precies hetzelfde in dezelfde situatie en ik merkte dat de PD125 te zwaar is voor dat armpje (hij ging teveel trillen en zakte ook). Ik gebruik sindsdien een normale snarestand voor de snarepad. Het armpje heb ik natuurlijk van het rack gehaald

Star

Een 'aardig' compromis van Gibraltar is deze snare stand. Wel altijd erg prijzig: Gibraltar hardware.

De standaards e.d. van Gibraltar zijn tegenwoordig niet duurder dan de reguliere merken.
Racks zijn altijd prijzig van welk merk ook.

Gebruik nu al enige tijd alleen maar hardware van Gibraltar en ben meer dan tevreden hierover.
Dixon drums & hardware.

Jenslathouwers

Bij mijn snare standstand,  van soho geloof ik,  heb ik de pootjes er gewoon kunnen af halen en ik heb hiermee zelf het bovenvermelde systeem van Gibraltar nagemaakt. Werkt goed,  de overige klemmen ed had ik al liggen van mijn rack :). Ik ben ook zeer tevreden over mijn Gibraltar hardware overigens!

Je snare basket aan een boom stand hangen lijkt mij riskant.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Omhoog