Is een audio DIN-kabel het zelfde als een MIDI-kabel ?

Gestart door Technobeat, mei 15, 2015, 19:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Ja, ik gebruik ook een oude DIN-kabel.

Technobeat

#2
mei 15, 2015, 21:49 Last Edit: mei 15, 2015, 22:01 by Technobeat
THX djska :)  .



Misschien weet jij dit wel , ik heb de 2Box op midi-OUT met zo`n oude DIN-kabel aangesloten op de midi-IN van mijn '' nieuw '' verworven Roland TD-9 module , waarbij ik in het setup menu van de TD-9 de Local Control op OFF heb gezet .
Maar de 2Box reageert niet op het triggersignaal van de pads , moet ik in de 2Box nog iets qua MIDI-instellingen veranderen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

THX djska :)  .



Misschien weet jij dit wel , ik heb de 2Box op midi-OUT met zo`n oude DIN-kabel aangesloten op de midi-IN van mijn '' nieuw '' verworven Roland TD-9 module , waarbij ik in het setup menu van de TD-9 de Local Control op OFF heb gezet .
Maar de 2Box reageert niet op het triggersignaal van de pads , moet ik in de 2Box nog iets qua MIDI-instellingen veranderen ?
Ja, de kabel moet precies andersom: midi-out van TD9 op midi-in van 2Box als je met de TD9 geluiden in de 2Box wilt triggeren.

Technobeat


 :/  kabel veranderd maar helaas geen triggering van 2Box door TD-9 .
Output van 2Box op mijn mixer aangesloten , bij drukken op de knopjes van de 2Box module hoor ik het wel via de koptelefoon , maar bij aanslag op de pads geen reactie .
Wat doe ik fout ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

nou.. bij 2box op 'unit' drukken > 2x page down en dan de pad midi note nummers hetzelfde zetten
als in je td ? druk op 2box knoppen voor switchen pads .. en zet je midi channel hetzelfde..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

Ben er net even snel ingedoken , maar kom er nog niet helemaal uit , de kick heb ik toevallig gelijk kunnen zetten door aan wat knopjes te draaien maar wat ik nu precies gedaan heb weet ik niet .

Morgen heb ik wat meer tijd en ga ik verder zoeken .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

nog een ding : als je verschillende merken aan elkaar hangt via midi.. kan het soms zijn dat de nootnummers
1 heel octaaf schelen..  B2 zit dan op B3, of een C3 op C2..   vraag me niet waarom, maar het is zo..
je moet dan gewoon slaan en 'scrollen' totdat hij triggert ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog