wijzigingen drum-forum na verhuizing

Gestart door paQ, mrt 27, 2015, 10:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

paQ

mrt 27, 2015, 10:03 Last Edit: mrt 27, 2015, 22:37 by paQ
Zoals al eerder gemeld gaat het drum-forum verhuizen naar een nieuwe host. Bij deze nieuwe host heb ik enkele testopstellingen gemaakt om te zien hoe eenvoudig / lastig het zou zijn het forum -werkend- over te hevelen naar een andere server. Al reparaties doorvoerend ben ik het forum gaan testen op een nieuwe versie SMF. (de forum software)
Dit is eigenlijk zo goed bevallen dat we (leeqnl, en NathanR de banner) op de achtergrond flink aan het programmeren zijn geslagen en er samen met de verhuizing best wel wat veranderingen gaan plaatsvinden.

Ik weet helaas niet te voorkomen dat er van veel users het avatar verdwijnt na de migratie. Als de avatar je lief is, sla hem even lokaal op, of kopieer de URL van de locatie (anders dan op drum-forum) waar je hem hebt staan.

sneller
Ten eerste wordt het forum een stuk sneller. De nieuwe host heeft over het algemeen veel vlottere laad-tijden, en met andere sites ben ik nog niet 1 keer 'off-line' geraakt.

karma  Likes
Karma is een van de punten die op dit forum enkele malen voor discussie heeft gezorgd. Ondanks dat het systeem ons inziens goed werkt, gaat het op het nieuwe forum toch verdwijnen.
Hiervoor in de plaats komen Likes.
Net als op facebook kun je posts 'liken'. Je kunt ook zien hoeveel likes je post heeft en van wie die dan komen.
Likes bieden verder (vooralsnog) geen indexatie of score-achtige lijstjes. Het is geen wedstrijdje dus.  :z

tags
Net als de Likes, kun je ook users 'taggen'. @user
Je kunt (indien de getagde users dit heeft ingesteld) op deze manier zijn/haar aandacht trekken. De tags zelf zijn klikbaar, en leiden naar het forumprofiel van de getagde user.

notificaties
Er komt (wederom net als op facebook) een notificatiebalkje. Je kunt vrij precies instellen waarvan je een notificatie wilt krijgen.
Bijv, als je getagd wordt, een like ontvangt, een reply komt op een topic dat je volgt, of wanneer je gequoteted bent.

Vraag & Aanbod
Mods (en oplettende users) hebben veel werk (en soms irritatie) aan de Aanbod advertenties.
Geen foto, geen vraagprijs, geen contactgegevens, of simpelweg een marktplaatslinkje van een nieuwe user.
Op het nieuwe forum dient de advertentie te worden goedgekeurd door een moderator. Als de advertentie compleet is, dan krijgt ie een groen vinkje en wordt hij vanzelf zichtbaar voor iedereen. Is hij niet compleet, dan kan de moderator daarover communiceren in de advertentie door erop te replyen. Alleen moderators en de poster zelf zien de nog goed te keuren advertentie.
Dit zelfde gaat ook gelden voor de muzikantenbank.

betalend Abonnee
Wellicht de grootste wijziging. We voeren betaalde abonnees in. Ik wil vooraf benadrukken dat de kosten vooral laag en niet meer dan kostendekkend zullen zijn!
Een Abonnee kan voor 5 euro per jaar de hostingkosten helpen dekken, en krijgt in ruil hiervoor:
- plaatjes/bijlagen toevoegen aan posts, gehost op het forum
- posts en topic 'drafts' opslaan
- niet wachten op goedkeuring advertentie-topics
- toegang VIP board
- krijgt een sterretje bij zijn naam *D


Met deze aanpassingen zijn de drie meest bediscussieerde zaken (plaatjes, karma, advertenties) hopelijk getackeld, en als bonus een vlotter forum in een nieuw jasje  8)

Zodra de datum in zicht is, meld ik me weer.

Commentaar van de forumbeheerder toegevoegd 27 maart 22:30

tapatalk / responsive
Het nieuwe forum werkt volledig responsive op alle apparaten. Dus ook op je smartphone, tablet, tv, enz.
Dit betekent dat er geen tapatalk-ondersteuning meer nodig is, en dus ook niet meer zal zijn op het nieuwe forum.

leeqnl

Goed bezig PaQ!  *O*

Animal baars

#2
mrt 27, 2015, 10:52 Last Edit: mrt 27, 2015, 10:53 by Animal baars
Dat zijn goede upgrades aan het forum! Jammer dat de goedkeuring voor V&A nodig blijkt te zijn :( Maar zo komt er (hopelijk) wel een einde aan de stroom soepkippen die te lui zijn een goede advertentie te maken *O* Hoewel... Een betalend abbonee kan nog steeds een onvolledige advertentie plaatsen..

Wel een vraag: het betalingssysteem, wordt dat gekoppeld aan iDeal ofzo, of moeten we een automatische overboeking naar PaQ.nl doen?

Hoefnix

Ik doe mee voor een abo!

[geinmodus aan]
Die kan ik wel aftrekken als ik in-ears aanschaf toch ;)
[geinmodus uit]

leeqnl


Dat zijn goede upgrades aan het forum! Jammer dat de goedkeuring voor V&A nodig blijkt te zijn :( Maar zo komt er (hopelijk) wel een einde aan de stroom soepkippen die te lui zijn een goede advertentie te maken *O* Hoewel... Een betalend abbonee kan nog steeds een onvolledige advertentie plaatsen..

Wel een vraag: het betalingssysteem, wordt dat gekoppeld aan iDeal ofzo, of moeten we een automatische overboeking naar PaQ.nl doen?

Betaling verloopt via PayPal. Hiervoor moet je dus een paypal account hebben of een credit-card (met credit card is een account volgens mij niet nodig).

dunDaan

#5
mrt 27, 2015, 11:16 Last Edit: mrt 27, 2015, 11:16 by dunDaan
Heel goed bezig mannen, en zo lang het kan toch maar een +1 Karma puntje :)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

paQ

Vooralsnog inderdaad alleen via paypal. Er komt daarvoor een drumforum paypal account.
Ik ga er nu even van uit dat mensen die bereid zijn 5 euro bij te dragen voor de extra functionaliteiten, ook de moeite doen / willen nemen om hun advertentie in orde te maken.  Een eenmalige advertentieposter die zijn marktplaats linkje komt spammen (waar hij 3,50 betaald heeft) krijgt zo ook een extra drempel.
Als een advertentie (ondanks het lidmaatschap) toch niet compleet is, dan kan een mod hem "on-goedkeuren" en treed de eerdere beschrijving in werking voor de goedkeuring.

Animal baars

Thanks, prima regeling!

Nijlpaard

Mij 5-je zeg ik bij deze toe. Goed bezig heren [emoji2]
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

willem4130

Goede verbeteringen!

Ik moet nog even over de diepte-investering nadenken... ;)
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

67Deadman

Ik wil best wel 5 euro sponseren maar niet via Pay Pal. Heb het niet en wil het ook niet hebben. Wat de boer niet kent etc.  Dus als het op de old-fashioned way kan graag svp. :Y


paQ

Je zou het dan even met je creditcard kunnen proberen, ook achter het paypal systeem. Wat leeqnl hierboven dus beschrijft. Dat is vooralsnog de enige weg om geautomatiseerd een abonnement te verwerken en verlengen.

Joris

Paypal is ideaal, aanrader  :Y

Anserini

Ik 'like' alvast; Like!

Robert-Jan

Zo..je 200 ste krijg je van mij.. *O*

+1
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

... zegt de karma-slet :P

HHBBXX

Goed bezig en hard gewerkt dus, die 5 euro is het zeker waard. Paypal werkt perfect en kan gewoon aan een 'ouderwetse' rekening gekoppeld worden. Of aan een creditcard ja, maar dat hoeft dus niet.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

paQ

aan de OP toegevoegd:
tapatalk / responsive
Het nieuwe forum werkt volledig responsive op alle apparaten. Dus ook op je smartphone, tablet, tv, enz.
Dit betekent dat er geen tapatalk-ondersteuning meer nodig is, en dus ook niet meer zal zijn op het nieuwe forum.

djska

Geen Tapatalk? Welke client kan je dan aanraden op een smartphone? Dan sponsor ik nog liever de Talpatalk kosten!

FoREVer

Vabdaag maar is paypal aanmaken.  :)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

paQ


Geen Tapatalk? Welke client kan je dan aanraden op een smartphone? Dan sponsor ik nog liever de Talpatalk kosten!


Tapatalk wordt in wezen overbodig. Het forum past zich straks automatisch aan op een smartphone. Tapatalk ondersteunt daarbij een hoop zaken en settings niet.
Als je met je smartphone straks inlogt zul je zien dat je een perfect leesbaar en volledig functioneel forum op je scherm krijgt. :)

Paul


Geen Tapatalk? Welke client kan je dan aanraden op een smartphone? Dan sponsor ik nog liever de Talpatalk kosten!

Wat paQ zegt. Het nieuwe forum werkt nu in aanbouw al beter op mijn smartphone (Xperia Z) dan Tapatalk ooit heeft gedaan. ;)

leeqnl

Ik kan me alleen maar bij PaQ en Paul aansluiten. Geef het een kans en zie ;)

musiqman

Jammer dat tapatalk niet meer werkt. Ik werk op de iPhone/iPad het liefst zonder browsers (heb zelf zowel safari als chrome) omdat Tapatalk directe toegang geeft net als de PDF. Vind het ook jammer dat Drummer World Forum daar niet aan doet.  Dat is een draak van een layout op een mobiel systeem.

Wel goed te zien dat de ontwikkelingen zo ver zijn gekomen.  Probs!!

FoREVer

#24
mrt 29, 2015, 13:09 Last Edit: mrt 29, 2015, 13:16 by FoREVer
ziet er goed uit PaQ!

nu even wachten op mijn paypal account ;(

edit (quick is makkelijk) Nu ook trotse abonnee :)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Omhoog