Nieuwe Tweedehands e-drum voor een beginner met ervaring

Gestart door Ypanic, mrt 25, 2015, 02:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Ypanic

Goedenavond,
ik ben opzoek naar een electronisch drumstel als verjaardagscadeau voor mijn vriendin.
Nu zijn wij beide studenten, dus 200 euro is mijn absolute limit. Het doorsparen voor iets beters, zit er gewoon niet in.

Zij heeft een aantal jaren gedrumt, maar aangezien zij een tijd lang in een studentenkamer gewoont heeft, werd het drumstel aan de kant gezet en ik durf bijna wel te zeggen dat zij al 5 jaar niet gedrumt heeft. Ik kan dit eigenlijk niet langer aan zien en wil dus dat zij weer kan drummen dmv een e-drum.
Dus, in principe is zij een beginner met ervaring.

Mijn vraag is, wat moet ik aanschaffen?
Er staan een aantal drumkits op bv marktplaats die mij te goedkoop lijken.
Zoals bijvoorbeeld de
xdrum 505d: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m912527429-electrisch-drumstel.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Of de Hayman DD 03: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m910493795-electronisch-drumstel.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

En medeli is een naam die ik vaak langs zie komen.
Voor mijn zoektocht heb ik deze namen nooit gehoord, vandaar dat ik daar nogal wantrouwend over ben.

Een vriend van mij speelt akoustisch en gebruikt een alesis trigger en is daar zeer over te spreken.
Ik heb de mogelijkheid een alesis dm6 te kunnen kopen voor 100 euro met een missende cymbal en tompad. In vergelijking met de andere prijzen op marktplaats voor een dm6 is dit wel goedkoop.
Echter, lees ik wel vooral op drumfora de berichten dat alesis gewoon bagger is enzovoorts.
Ik zag ook een advertentie op dit forum, die tevens ook op marktplaats staat, voor een Yamaha ekit.
Deze: http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,3544.0.html.

Ik zie dus door de bomen het bos niet meer, en aangezien haar verjaardag een beetje aangekropen komt (18 april), begin ik een beetje te zweten.

Ik hoop dat jullie mij een beetje de weg kunnen wijzen, waarom ik wel of niet iets moet kiezen.

Met vriendelijke groet,
ypanic

Otje

#1
mrt 25, 2015, 07:46 Last Edit: mrt 25, 2015, 07:52 by Otje
Ypanic, de drumstellen die je noemt, Hayman &  Xdrum ontlopen elkaar niet veel in kwaliteit en valt m.i. in de catogerie 'speelgoed'. Alesis heeft iets betere kits maar alleen de duurdere modellen verdienen het predicaat drumstel.
De keuze zoals je hierboven beschrijft zou ik laten afhangen van de 'staat'waarin het drumstel verkeer en niet zozeer de kwaliteit want die is inderdaad qua geluid, bagger. Verwacht voor 200 euro niet al te veel. Kan je 100 euro meer uitgeven, hebbie tegenwoordig een 2dehands Roland HD -1 en éen of ander Yamaha model, en dat kan een wereld van verschil maken en uiteindelijk ook de betere keus.

  :F NB.., zo een zelfde soort vraag is al zo vaak gesteld, elders op dit forum. :Y

                               ..jaja, en van mij ook steeds éenzelfde soort antwoord..

leeqnl

Hallo Ypanic,

Als ik jou was zou ik inderdaad kijken of je voor een Yamaha of Roland kunt gaan. Dan heb je betrouwbare kwaliteit voor (vaak) nog een redelijke prijs. De advertentie die hier op het drumforum staat (Yamaha DTXpress) zou volgens mij een hele goede optie kunnen zijn. Het is niet het nieuwste/beste model van yamaha, maar dat is ook gewoon niet mogelijk voor jouw budget. Op marktplaats kun je ook eens kijken naar de Roland TD3 of TD6 kits. Of de Yamaha DTXpress of DTXtreme. Dan kan ze weer lekker gaan drummen.

Ypanic

@otje, bedankt voor het uitvoerige antwoord!

@leeqnl, ook jij bedankt, ik zal de verkoper van dit forum eens contacteren en idd op marktplaats naar de door jou genoemde kits kijken.

Mvg,
Ypanic (eventueel onder een andere gebruikersnaam omdat ik net tapatalk geïnstalleerd heb)

leeqnl


...
Ypanic (eventueel onder een andere gebruikersnaam omdat ik net tapatalk geïnstalleerd heb)

Tapatalk kun je gewoon gebruiken onder de zelfde gebruikersnaam ;)

paQ

ow.. Tapatalk.... mja.... :P

(nog even.... ;) )

Ypanic

Ik heb dus de Yamaha DTXpress gekocht van Stella en ben er reuze tevreden mee!
(mijn vriendin is pas jarig op de 18e, dus tot dan staat die bij mijn ouders en ik merk dat ik vaker bij hun langs ga dan gewoonlijk ;)).

Mijn volgende probleem zijn koptelefoons, want daar krijg ik geen degelijk volume uit, maar hier zal ik eventueel een ander topic voor zoeken/maken.

Dus deze kan gesloten worden.

paQ

Stel je vraag hier even:   http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=1650.0

Deze kan idd dicht. :)

Omhoog