DW3000 clutch gaat steeds los

Gestart door Hoefnix, jan 27, 2015, 00:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix

Ik heb nieuwe hardware gekocht zo een paar maanden geleden.
Een set DW3000 (voor het eerst nieuwe spullen  8)7 ) en wat denk je de clutch van de hihat gaat elke 2e nummer los. Hoe hard ik het domme ding ook maar aandraai.

Is dat een bekend probleem?
Met de vintage spullen heb ik dat nooit...

FoREVer


Ik heb nieuwe hardware gekocht zo een paar maanden geleden.
Een set DW3000 (voor het eerst nieuwe spullen  8)7 ) en wat denk je de clutch van de hihat gaat elke 2e nummer los. Hoe hard ik het domme ding ook maar aandraai.

Is dat een bekend probleem?
Met de vintage spullen heb ik dat nooit...


is het een ronde stang? want ik zelf heb dat probleem ook lang gehad. Ik had het bij een pearl pro clutch die bleef niet zitten als gevolg dat mijn hihat na de kortste keren zodanig ver open stond dat het niet meer speelde.

hoe heb ik het op gelost? een goedkopere clutch. Hoe zou ik het bij jouw geval oplossen. lekker terug gaan naar de winkel en het vermelden want zeg nou eerlijk dat kan niet. het is geen stage hardware en behoorlijk prijzig! dat hoort het dan ook uit te stralen
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Hammar


heb dit probleem ook gehad ,mijn oplossing was; de schroef van de clutch er uit draaien en de voorkant van de schroef gewoon even over de stoeptegels halen (zoals een krijtje op een schoolbord) en voila ,schoot niet meer los. 8)


Manman....wat een oplossing :?

Is het wel de goede maat clutch voor de stangdikte van de hihat?

Robert-Jan

Wat gaat er los, de schroef voor de stang of het moertje onder je bekken?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar

#4
jan 27, 2015, 16:05 Last Edit: jan 27, 2015, 16:05 by Hammar
Heb je uberhaupt mijn comment gelezen? het kan zijn dat jou clutch voor een dikkere dw stang gemaakt is en daarom teveel ruimte heeft. Je kunt de schroef dan aandraaien wat je wil, maar van binnen komt hij er niet ver genoeg uit om daadwerkelijk te knellen.

Enne een fotootje zou wel handig zijn!

Hoefnix

thanks voor de tips. Dat van de dikte vd stang zal ik eens checken!
zal morgen even een foto maken.

RJ het is de schroef waarmee je het top bekken op de goede hoogte afstelt.

Paul

Als de hardware recent nieuw is gekocht zou het niet mogen dat de clutch de verkeerde maat is 8)7

Je bedoelt de vleugelmoer waarmee de clutch aan de stang vast wordt gezet? Niet de ronde moertjes waarmee het bekken tussen het vilt/rubber wordt geklemd.

Hoefnix

De vleugelmoer inderdaad. Het zou niet mogen en van DW verwacht je anders.... maar ja dat lost het niet op.

Hoefnix

#8
jan 29, 2015, 11:00 Last Edit: jan 29, 2015, 11:03 by Hoefnix
Dit is een foto van de vleugelmoer, gisteravond heb ik alles losgedraaid en nagekeken. Ik vind niets geks.

De stang past precies in het gat, de vleugelmoer is lang genoeg.
Het lijkt wel alsof er gewoon geen grip op de stang is.


willem4130

Ik zie ook niets opvallends. Misschien eens een andere clutch proberen.
Vind het wel vreemd want heb dit probleem zelf nooit gehad met hardware van een dergelijk A-merk.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Hoefnix

Ik heb gelezen wat je schreef over de stoeptegel. Dat is een laatste mogelijkheid.
Eerst maar eens een mail naar DW.

Hammar

Past keurig zo te zien idd. Vreemd dat dat niet knellen wil....

Hoefnix

Vanochtend de top van vleugelmoer in grafietpoeder gedoopt en in de clutch aangedraaid.
De moer raakt de stang op 2 heeeeeeele kleine punten. Denk dat het daar aan ligt.

Dat met foto's is nu naar DW gemaild.

Paul

Draait bij deze clutch de schroef direct op de stang? In dat geval is het contactoppervlak nooit groot, namelijk te zien als een vlakke plaat (onderkant schroef) tegen een ronde stang. Met perfecte oppervlaktes zou dat een oneindig klein contactoppervlakte geven.
Volgens mij is het juist de andere kant van de clutch, de holle kant, die een groot contactoppervlak met de stang moet maken voor de wrijving. De vleugelmoer is dan bedoeld om die twee tegen oppervlaktes elkaar te trekken.

Ik neem aan dat het geen gevalletje "zit de stekker erin" is, wat in dit geval betekent de vleugelmoer steviger aandraaien?
Als je de clutch van de stand af hebt en de vleugelmoer helemaal naar binnen draait, steekt die dan aan de binnenkant een paar millimeter uit?

Mattias

Ik had hetzelfde probleem bij mijn (behoorlijk oud) Yamaha hi-hat statief. Ik heb de truc van Benjamin geprobeerd en tot nader orde geen problemen meer!

Omhoog