TD-6 > TD-8 Upgrade, of downgrade...

Gestart door Lexter, jan 25, 2015, 15:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Otje

Goeie deal Lexter!. Ik vond nog een recensie uit 2003:
http://www.soundonsound.com/sos/jun03/articles/rolandtd8k.asp

..en nog een tip voor wat 't waard is (http://www.sweetwater.com/sweetcare/articles/roland-td-8-viewing-rom-version/):

Roland TD-8 Viewing the ROM Version

Use the following steps to view the current ROM version in the TD-8:

1. Power on while holding the F1, F2, and F3 buttons until "Welcome TO TD-8″ shows in the display.
2. Release the "F" buttons, and then press CLICK, followed by RIM.

Lexter

Dank je.. :')  Morgen haal ik hem op.
Ik ge eerst even wat via midi proberen, en daarna bouw ik de TD-6v om op de TD-8.
De TD-6v doe ik in eerste instantie nog niet van de hand. Dat kan altijd nog...

Lexter

#27
jan 29, 2015, 20:26 Last Edit: jan 29, 2015, 20:29 by Lexter
Pffffffffffff.... al even lekker gespeeld op de TD-8.  :D
Alle instellingen zijn redelijk zonder handleiding te doen. Ik heb de Tom inputs nog niet dual triggered kunnen krijgen, maar misschien lukt het nog. :? :R Of misschien heeft Thijs waarheid gezegd... :Y
Het enige wat ik nog even moet uitzoeken is, dat bij het aanslaan van de Ride, ook Tom 3 mee galmt.
Ook met andere instrumenten komt dit voor. Misschien hier de handleiding maar eens voor doorlezen....... :O

djska

Check de  Xtalk (crosstalk) setting op de module. Staat het rack wel een beetje stevig?

Lexter

Het rack staat stevig, hetzelfde als met de TD-6 module.
Met de Xtalk ben ik even bezig geweest, ik moet even uitzoeken hoe de waardes moeten zijn.
Je kunt dat volgens mij per instrument instellen...of is hier een standaard instelling voor?

Lexter

Nu ik een paar dagen de module  een beetje heb leren kennen, heb ik bij de setup instellingen de trigger inputs van de Toms, op type PD-9 gezet. (deze zijn ook dual triggerd). En wat blijkt?  :Y
Nu herkend de module de dual inputs wél als zodanig, en is er elke willekeurig instrument aan de RIM toe te kennen.
Verder een erg uitgebreide module. en als je de weg een beetje weet ook makkelijk in te stellen met de Functie knoppen. Super! De Edit mogelijkheden van mijn TD6v komen hier niet bij in de buurt. Zoals verwacht wel veel dezelfde klanken, en ook sommige songs zijn letterlijk overgezet in de TD6.
Maar heb echt geen spijt van mijn aankoop.


Thijs

Mooi dat de dual trigger werkt! Veel plezier ermee!

Jazz

Behalve de dual triggers, zijn er veel verschillen in mogelijkheden met n TD3-module ?
There is no music without jazz

Lexter

Het verschil met de TD-3 weet ik niet.
Ik kan alleen vergelijken met de TD-6v die ik |(nog) heb.
Misschien ff met google op zoek :)

Lexter

@ Jazz,
Bedoel je de mogelijkheden  van de TD-3 t.o.v. de TD-8?

Dan komen meteen het aantal instrumenten naar boven.....

Jazz

lexter,
Ik bedoel inderdaad of er met de td8 meer mogelijkheden ontstaan wat geluiden betreft.
Op de td3 is wel wat beperkt. Er zit genoeg geluid op maar veel wordt daar niet gebruikt.
Al mn pads heb ik verwisseld voor Roland pads met dualtrigger.
Ik vraag me af of t de moeite is om de td3 om te ruilen voor de td8 of 9
There is no music without jazz

Lexter

Nou als je kijkt naar het aantal instrumenten:

TD-3 114
TD- 8 Drum Instruments=1,024, Backing Instruments=262
TD-6v Idem als de TD 8
En als je graag wat wilt aanpassen aan je klanken, kun je met de wat duurdere modules veel meer uit de voeten, zoals het instellen van bv de diepte van je snare, en toms, dempen, type vel e.d. en veel meer van dit soort dingen. Maar het is maar wat je wilt, en natuurlijk wat je er voor over hebt.
En op de TD8 zitten bv group faders, en ik weet niet of de TD9 dat heeft. kijk maar es op de website van Roland. er staat een link naar een review van de TD8 hier boven in dit topic. Met dank aan Otje... *O*

Jazz

Fijn, dank je wel. Zal er eens naar kijken.
There is no music without jazz

Lexter

Na een tijd naar alle tevredenheid gespeeld (ook live) te hebben met de TD 8, ben ik nu overgestapt op een hele nette TD-20.
Met een V Expressions uitbreiding En ik moet zeggen dat is toch weer een heel verschil met de TD 8. Eerst even de juiste instellingen weer opgezocht i.v.m het instellen van de juiste pad types op de triggeringangen. en meteen weer een duidelijk verschil te horen hoe iets aanslaat. ;) Errug mooie module, en speel na een halfuurtje instellen, al zeer lekker, makkelijk en vertrouwd. :Y

Op de Compacflash card, zijn er totaal 250 kits beschikbaar van verschillende merken, én drummers.
Ik heb ook meteen enkele cymbal pads erbij gekocht van de vorige eigenaar. deze i.p.v. de CY-5 en CY-8 die ik gebruikte.
En nu verder sparen voor de meshhead pads. Al spelen de PD8 pads, nu al veel lekkerder op deze module

De TD-8, en de Cymbals gaan in de verkoop om iemand anders weer  veel speelplezier te gunnen.

Oh jah, Ik heb de module gekocht van de eerste drummer van Rowwen Hèze. :')

Otje

Na een tijd naar alle tevredenheid gespeeld (ook live) te hebben met de TD 8, ben ik nu overgestapt op een hele nette TD-20.
(     )
Tof! DE TD-20 staat ook op mijn verlanglijst, - al ben ik met een TD-12 ook al tevreden , temeer daar dezen de VH-12/13 Hi-hat ondersteunt. Dat doen de meeste module's nl niet.
-----
List of Roland hi-hat controllers  (Wiki)
FD-6 any Hi-Hat Controller Pedal 2001-2005  All Modules
FD-7 any Hi-Hat Controller Pedal 1992-2004  All Modules
FD-8 In Production any Hi-Hat Controller Pedal 2003-  All Modules
FD-9 In Production any Hi-Hat Controller Pedal 2016-  All Modules
VH-11 In Production Integrated Hi-Hat Cymbal Pad and Controller 2004- No Full Support: TD-50, TD-30, TD-25, TD-20, TD-15, TD-12, TD-11, TD-9
Basic Support: TD-10 (with TDW-1), TD-8, TD-6/6V, TD-4
Raw Compatibility: All Modules
VH-12 Integrated Hi-Hat Cymbal Pad and Controller 2004-2012  TD-50, TD-30, TD-20, TD-12
VH-13 In Production Integrated Hi-Hat Cymbal Pad and Controller 2012-  TD-50, TD-30, TD-20, TD-12

----
 Momenteel gebruik ik de VH-11. En/of de VH-12 nou zoveel beter is?
Misschien heeft iemand hier op 't Forum beide Hi-hats wel eens bespeeld en kan deze vergelijking onderschrijven dan wel ontkennen..?

Lexter

Ik heb voordat ik de TD-20 heb aangeschaft, eerst een goede kennis gebeld die er eentje bezit.
Met name om te vragen of het waard was oom ook de cymbals erbij te kopen.
Bij deze set zit de CY12H. Niet de beste, volgens hem, en misschien niet beter dan de CY5, die ik eerst had.
Ik kan nu nog niet zeggen wat lekkerder speelt.
Hij adviseerde om te gaan sparen óf voor een VH11, of VH12. om de set nog beter te maken.
De keuze tussen de VH11 of VH12, is persoonlijk, hij heeft allebei gespeeld, en de VH11, voldoet eigenlijk net zo goed als de VH12 volgens hem.

Dus om daarvoor nu een meerprijs voor te betalen hangt echt af van je persoonlijke gevoel.
Waarschijnlijk hangt het ook af, met welke module je de pads aanstuurt.
Ik weet nu al dat de oude PD 8 die ik als toms gebruik, veel beter triggeren dan op de TD8, met name rimshots e.d. zijn een hele verbetering. 8) 

Omhoog