Alesis dm10 iiets tegen het lawaai

Gestart door bosuil, okt 18, 2011, 17:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

bosuil

hallo
Ik heb net de alesis dm10 gekocht maar het valt me op dat hij redelijk wat lawaai maakt zijn daar oplosingen voor zo ja wat dan??
Alvast bedankt

Technobeat

#1
okt 18, 2011, 19:58 Last Edit: okt 18, 2011, 19:59 by Technobeat
Hallo Bosuil , allereerst hartelijk welkom op Drum-Forum.nl - het nieuwe Drumforum.  *O*


WAT maakt lawaai bij je nieuwe Alesis DM10 , de pads - de cymbals - het basspedaal - het rack ?
Vertel eens wat uitgebreider wat je hoort als je drumt , WAAR het geluid/lawaai vandaan komt , zodat wij meer info hebben en je wellicht tips kunnen geven om het lawaai te elimineren c.q. te verminderen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

bosuil

De pads vooral de bass. Het lijkt als of ik volop op een houten tafel sla. Ik drum op mijn zolder, maar zelf op de benden verdieping kan je het horen, en ook door mijn koptelefoon heen. Ik heb onder het vel gekeken. Maar er zit een hard schuim onder. Als je verder nog vragen heb stel ze maar hoor!  :')


Jochem

Wat voor klopper heb je op je bas zitten?

bosuil

Een gewone, van fame die eigenlijk best goed is. ;)

Stokmans

Alesis gebruikt geen gaasvellen maar 'mylar' vellen als ik het goed heb. Omdat dit meer kunststof is (om het gevoel van echte vellen te benaderen) zal dit naar mijn verwachting meer lawaai genereren dan gaasvellen zoals bij de meeste e-kits.

Wat je er aan doet? Geen idee eigenlijk, maar als ik het goed begrepen heb kan je de vellen vervangen van deze kit, dus je zou een gaasvelletje kunnen proberen op 1 tom om te kijken wat voor een verschil het maakt.

Jochem


Een gewone, van fame die eigenlijk best goed is. ;)

Misschien een zachtere klopper proberen?

Wat Stokmans zegt, gewoon andere vellen erop leggen, moet geen probleem zijn.

bosuil

Maar ja het zijn wel 5 pads die ik dan moet vervangen en zo'n gaasvel is volgens mij niet echt goedkoop hoeveel zou dat dan moeten kosten.?? Zou iemand daar dan eeninschating van kunnen Maken?
Ik heb namelijk al wel bedacht dat ik iets moest doen maar ik heb nog maar 150 / 200 euro dus ja :?

bosuil


Misschien een zachtere klopper proberen?


Wat raad je dan aan??

Jochem

Toevallig ben ik net zelf opzoek naar Meshheads: http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,341.0.html Zoals je ziet valt het in prijs heel erg mee. Ben je ~100 aan kwijt. Dan zou je je klopper niet hoeven te vervangen.

Anserini

Heb je meer last van contactgeluid of echt het geluid van de pads?

bosuil

Gewoon het echte met de stok op het pad geluid.

Stokmans

#12
okt 18, 2011, 22:38 Last Edit: okt 18, 2011, 22:42 by Stokmans
Valt mee hoor, 10" meshpads kosten 13,95 bij 682drums.com, hoef je het niet voor te laten lijkt me (je zou het kunnen proberen voor je snare?). Alleen, jouw toms zijn 8" als ik mij niet vergis, en 682drums heeft als kleinste maat 10". Google kan je helpen denk ik zo.

Edit: Ze hebben ook 8" gaasvellen, ook 13,95/stuk. Kortom, 5 x 13,95 = 69,75 :)

bosuil

Waar dan heb ik nog een probleem. Je blijft dan toch op het schuim slaan dat onder de velln zit en dat maak volgns mij het meest geluid. :)

Harre

8" voor de toms en 10" voor de snare en floortom. Als je die allemaal gaat vervangen valt het qua kosten op zich nog wel mee, maar probeer er eerst eens één voor het geval de gaasvellen niet het resultaat geven wat je er eigenlijk van zou verwachten. Zoals stokmans al aangaf kun je bijvoorbeeld de snare proberen en als het bevalt later de anderen vervangen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

bosuil

#15
okt 18, 2011, 22:46 Last Edit: okt 18, 2011, 22:51 by bosuil
Maar moet ik dan het schuim weg halen???? :?


Want volgens mij gaat dat heel moeilijk omrat daar de sensor zit

Stokmans

Dat betwijfel ik, volgens mij is het vel welke Alesis gebruikt de grootste veroorzaker van het geluid.

Kan je eens een vel er af halen en een foto maken van wat je er onder tegen komt? Misschien kan het schuim er wel zo uit, wie weet!

Harre

Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Stokmans

"When all this fails, use a big screwdriver!"  :6

grohllebol

#19
okt 23, 2011, 19:41 Last Edit: okt 23, 2011, 19:42 by grohllebol

Maar moet ik dan het schuim weg halen???? :?


Want volgens mij gaat dat heel moeilijk omrat daar de sensor zit


Let wel, als je gaat doe-het-zelfen op die pads dat je wel jouw garantie kwijt bent...

Wat ook kan helpen is de bass pad op een paar plaatjes MDF te zetten, dan heb je wel contact geluid van de klopper op de pad, maar als het goed is minder problemen met de onderburen doordat de MDF platen het geluid direct op de vloer afvangen.

En het filmpje dat hierboven staat heb ik zelf ook gebruikt om de pads op m'n oude (reeds verkochte) fame e-drum om te bouwen naar gaasvellen. Ik vond de gaasvellen veel prettiger om op te spelen dan meppen op die harde plaat die er eerst op zat.

Succes!
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Harre

Ergens op het oude forum staat een oplossing die uit twee platen bestaat, met daar tussen tennisballen. Joep heeft het probleem van het contactgeluid op deze manier opgelost en dat werkte wel aardig geloof ik.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

joshM

Ik zag dat er al 682Drums gaasvellen werden genoemd als optie, maar ze hebben nu ook een complete conversie set.

[ Invalid YouTube link ]


Ben je in 1x klaar.


link naar Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=AmIF3ksgP7Y&context=C4cdda2fADvjVQa1PpcFOae0XbBGwn_yIHgGEmLYeBmIiFSyej-mU=

henkpouwels

Ik heb de alesis DM10X net gekocht.
Weet iemand of kan iemand mij vertellen waar ik een nederlandse beschrijving van deze kan krijgen?

Hoop dat iemand mij kan helpen want uit de engelse handleiding kan ik geen wijs uit

Joris

De kans dat die in het Nederlands verkrijgbaar is lijkt me vrij klein, misschien een mededrummer vragen die beter in Engels is.

Otje

 ...Alesis dm10 iets tegen het lawaai?

  :Y Jazeker !
http://www.keymusic.com/nl/item/alesis-dm10-x-kit-mesh/

  :w

Omhoog