Switch kick

Gestart door Wouters, dec 04, 2014, 10:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wouters

Een snel uitwisselbare bass drum beater....

http://vimeo.com/89424899

Interessant concept, maar.....is dit revolutionair?
Maw gaat onze speel- / muziekbeleving hier echt van op de schop? Of is het gewoon een gadget?

Mocht Roger Taylor deze gebruikt hebben in Bohemian Rhapsody, zou het contrast in drums door het nummer heen dan dusdanig veel groter zijn geworden?

Robert-Jan

Ik vind t wel leuk, maar t is natuurlijk een beetje een verkoop praatje.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gedacht, goh had ik bij dit liedje in deze set nou maar een andere beater!
Anders is het als je bijvoorbeeld een bedrijfsfeest speelt met een easy listening setje aan t begin.
Dan is het wel leuk op zich om dan zo'n bomber te hebben en later op de avond een harde beater voor de knalnummers..dat maakt wel een verschil.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Wouters

Voor andere sound van setjes, zou je tussendoor ook gewoon een andere beater erop kunnen schroeven. Kost je ook geen minuten.

Ik vraag me dus nog steeds af wat de echte noodzaak van een switch kick is.

Ik zou een toepassing kunnen zien als je veel medleys speelt (coverband / harmonieorkest), waarbij de sfeer / sound van je drums meekunnen veranderen met het subnummer dat je speelt. Voor al de rest, vind ik het maar so, so.

Robert-Jan

Ja dat klopt, daar heb je dit niet voor nodig..het enige wat ik nog zou kunnen verzinnen is dat je weet dat alle beaters passen..in een (uitzonderlijk) geval wil het nog wel eens zo zijn dat dat een ding kan zijn.
Noodzaak is het zeker niet nee..ach ja een mens moet wat ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

"En wat is hier het praktisch nut van..?"

Want realistisch: wie in het publiek hoort het verschil? Voor ons is het hoorbaar in dit filmpje omdat we erop letten, en er is niets omheen. In een normale setting, met voltallige band eromheen en gates en compressie via de mengtafel, zal het ons drummers waarschijnlijk niet eens opvallen. In een kleine, intieme setting is het misschien beter toepasbaar.

Hoefnix

#5
dec 05, 2014, 16:21 Last Edit: dec 05, 2014, 16:30 by Hoefnix
Dan is de giant step twin effect pedaal toch handiger dan dit concept.
En inderdaad Paul de meeste mensen horen het niet :)

De geluidsman kan je ook helpen natuurlijk door volume of andere knopjes te verdraaien  :P

Joris

Hoezo is een giant step handiger, ik snap de vergelijking niet eens.

timmie

die ene met tamboerijnschellen lijkt me dan wel weer tof, maar zie dat maar is uit te versterken idd

Hoefnix

#8
dec 06, 2014, 00:45 Last Edit: dec 06, 2014, 00:53 by Hoefnix
@joris: een giant step twineffect pedal heeft 2 kloppers die je afzonderlijk kan bedienen. Als je nou persé snel van een bomber naar hout wil wisselen kan dat met een twineffect zonder extra handeling. Je monteert 1x bomber en 1x hout. Met de voorvoet bedien je dan bijv. de bomber en met de hak het hout. Voila geen gewissel tijdens de gig en toch andere klopper. (dus niet zoals metal drummers deze gebruiken)

Je hebt zelfs de quad action als je een dubbel pedaal van twin effect neemt.


Robert-Jan

ik sample t wel..

:+
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Yep. En zelfs daar ben ik mee gestopt, ik had altijd een sample op de basdrum. Ik ben weer helemaal terug op basic, kleine set (1 snare, 1 bas, 2 toms, hihat, crashride) nooit gedoe. Mijn klopper voldoet voor alles :)

Rick

Ik zou voor iets allrounds gaan, en als je wat meer attack nodig hebt gewoon wat harder trappen (voor de "normale" muziek dan waar je geen 220bpm 16en hoeft te spelen ;) )

djska

Er zijn genoeg beaters vaak standaard al op het pedaal die je alleen maar 180 graden hoeft te draaien om van  filt naar hard kunstof te gaan.

Omhoog