Nieuwe drumkruk voor E-drums

Gestart door maxim00113, okt 26, 2014, 19:38

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

maxim00113

Hey Forummers,  *O*

Er zit een jongen bij mij op school en zijn vader verkoopt drumkrukken, nog niet zo speciaal. Maar ik vroeg hem welke drumkrukken zijn vader dan zowel verkocht. En hij had het over een drumkruk voor een E-Drum die een kleine beweging maakt bij het slaan op een pad, of bijvoorbeeld het gebruiken van de kick.
Hij kon me alleen niet vertellen welk merk het was, en wat de prijs ervan was. Iemand bekend met deze krukken, en die me hopelijk wat meer informatie kan geven over, in zijn woorden, die geweldige must-have E-kit drumkruk.
Gebruik zelf geen E-kit, ben wel benieuwd!  8)7

Mapex Meridian Birch - Meinl MCS Ride - Masterwork Resonant 17" & 16"

harmen 18

Waarschijnlijk zijn het gewone drumkrukken met daaronder een buttkicker.

Een buttkicker is een soort van luidspreker die voornamelijk trillingen genereert. Daar stuur je dan een het signaal (wel eerst door een versterker) heen van je e-drum of uitversterkte drumkit, vervolgens trilt hij mee met jouw gedrum.

musiqman

Dat zal de Porter & Davies zijn:
http://www.porteranddavies.co.uk/

Die werd door de nieuwe Nederlandse importeur laatst op de beurs neergezet met extra focus op het gebruik bij electronische drums.

Te gek ding, maar erg prijzig. Goedkoper zijn de ButtkickerĀ®, de Pearl Throne Thumper en de Fischer Amps Shaker set (die vond ik het minste werken van de 4)


paQ

Ja.. iets wat ik eerlijk gezegd gewoonweg niet begrijp... dat doen alsof het speciaal voor edrums is gemaakt...
Wat onderscheid is hier wel op zijn plek, gezien een P&D kruk middels een tactile 'speaker' werkt, en een zeer groot dynamisch bereik kent. Die dingen schoppen ook je vullingen uit je kiezen als het moet.
Maar dit is juist bedoelt als een roadproof oplossing voor de grote podia waar je amper nog mechanische feedback overhoudt aan je kick (of toetsen for that matter) Ennuh.. naja.. daar is de prijs dan ook wel naar. Al die andere add-ons overleven dat gewoon niet. Zijn ooit ontwikkeld voor de gaming industrie, niet omo veelvuldig mee te touren.


musiqman



Al die andere add-ons overleven dat gewoon niet. Zijn ooit ontwikkeld voor de gaming industrie, niet omo veelvuldig mee te touren.

Met uitzondering de Buttkicker Concert, Stage en bijpassese amps (maar daar betaal je wel voor, gelukkig minder dan de P&D)

Zoeits als de Pearl is leuk voor thuis maar een (stevige) tour overleeft deze niet.

Robert-Jan

Ga maar eens op die porter & davies zitten..dan snap je het.
Ik had ook zoiets van pff duur en zo..maar ik kan niet via tekst uitleggen wat het is, je moet t voelen/horen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje


Ga maar eens op die porter & davies zitten..dan snap je het.


Dus de prijs 'dubbel & dwars' waard ?

paQ

Voor veel drummers is dat het dubbel en dwars waard, ws. voor veruit de meesten, niet.

maxim00113

Nog nooit op gezeten ben verder ook nog nooit bij grote winkels geweest waar ze deze krukken verkopen. #bloody shame
Volgens mij zijn ze in nederland best schaars?
Mapex Meridian Birch - Meinl MCS Ride - Masterwork Resonant 17" & 16"

musiqman

#10
dec 26, 2014, 21:16 Last Edit: dec 26, 2014, 22:29 by musiqman
Ik heb nu twee weken de BC2 kunnen testen. Zowel thuis als op het podium.

Wat een verademing. Ik had bij de laatste gig naast flinke koorts, een slechte monitoring.  Gelukkig was daar de P&D die me iig de kick terug gaf en ik daarmee ook mn inears zachter kon zetten.

Het viel me op hoe licht qua gewicht deze ook is vergeleken de andere systemen en hoe snel ik aan de superdikke ronde zitting gewend was (het zadelmodel was niet beschikbaar)

En mooi ook dat deze niet uitschakeld na een poosje gebuik zials bij alle andere systemen wel het geval is.  De termische beveiliging word bij de P&D geregeld dmv een buis,  welke de energie afvloeid (bij mij nog niet gebeurt zelfs)

Zelf zou ik alleen nog voor een Fischer Amps gaan omdat deze een 1HE rack amp heeft.

Voor de rest P&D all the way.

Ik zou dan zelf voor een customized zadel zitting (rood en Roc N Soc gasveer aansluiting) met Gigster of BC2 rack gaan.

Mochten mensen deze willen testen in NL of BE. neem even contact op met de importeur Gerrit Bronsveld voor de beschikbaarheid van de diverse testsets.




paQ

er zit geen buis in hoor...

musiqman

Citaat

If you turn the BC2 up high and play with sustained speed and power (double pedal onslaught etc), you will likely engage the BC2's VMT (Vacuum Micro Tube) protection device. This is when the bulbs unit under the grid lights up. This device protects the transducer inside the throne by preventing excessive amounts of signal being sent to it. The more the protection device lights up, the more excess power is diverted away from the transducer and dumped to the bulbs. In essence, even if you turn it up high and give the BC2 an apocalyptical onslaught for many an hour, the machine will look after itself and come to absolutely no harm.


paQ

Leuke James Bond uitleg, maar het zijn een groep lampjes.  gewoon.... lampjes... niets meer niets minder.
Een lampje geeft meer weerstand naarmate het filament warmer wordt (en dus meer licht zou gaan geven). Je beschermt zo zeer eenvoudig, maar doeltreffend je speaker. (en in wezen ook je versterker)

musiqman

#14
dec 26, 2014, 22:45 Last Edit: dec 26, 2014, 22:48 by musiqman
Meerdere buisjes/lampjes, ook goed.  Who cares hoe ze het verkopen, het gaat om het doel.

Ik wil alleen maar mijn ervaring delen. Fijn dat je dat op prijs stelt.

paQ

#15
dec 27, 2014, 12:14 Last Edit: dec 27, 2014, 12:18 by paQ
Omdat je uitleg niet correct is, that's all :)
Die lampjes hebben niets te maken met warmte. De warmte-afvoer van de versterker in de P&D amp, gebeurt middels die grote koelvinnen aan de buitenzijde. De lampjes fungeren als (piek)limiter/weerstand (soort variomatic) voor de uitvoer (naar de speaker dus). Die twee hebben niet direct iets met elkaar te maken.
De warmte die de speaker kan veroorzaken is een groter issue, vandaar dat het belangrijk is de signalen voldoende te temmen in de versterker.

edit: dat is ook eigenlijk wat de uitleg van P&D zegt

musiqman

Vind ik jou uitleg duidelijker, dank :D

animal

Doe mij gezien de prijs toch maar de Pearl, voor die prijs koop je bijna vier Pearl Butt Kickers, genoeg om met oud en nieuw als een vuurpijl gelanceerd te worden. *)

Robert-Jan

#18
dec 27, 2014, 15:46 Last Edit: dec 27, 2014, 15:53 by Robert-Jan
Vier astronauten aan elkaar maakt nog geen strijker ;)
Maar serieus, ik ben echt benieuwd hoe je erover denkt als je op deze hebt gezeten..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

Nee je kunt een shaker niet vergelijken met een meer dynamische tactile speaker. Daarbij zit je bij P&D kruk nagenoeg op de transducer, ipv dat het ding aan je hardware zit gekoppeld.
Ik kom nogal op wat podia en changeovers en kom losse kickers echt nooit tegen... Ze overleven het simpelweg niet.
Vergis je ook niet in de kwaliteit van de zitting zelf, en een roadproof amp.
M.a.w. wil je een dergelijke kwaliteit zitting, amp in een case en een idiotproof bevestiging van een buttkicker of thumper, dan kun je sowieso al 300 - 400 euro er bij optellen.


musiqman

#20
dec 27, 2014, 18:57 Last Edit: dec 27, 2014, 19:03 by musiqman
Ik vind nu alleen het Fischeramps 1he rackmount amp systeem met een Buttkicker Concert concurreren, en dan zit je ook op 850 euro met een goede bevestiging en case.

Nadeel vind ik daar aan het gewicht van de Concert, dat deze een los blok aan je zitting vormt en je een roadproof aansluiting moet maken met een speakon aan de ene kant en de de dedicated connectie aan de shaker kant.

Voordeel vind ik de 1he rackspace, meer instelmogelijkheden, krachtiger en de toch nog iets goedkopere prijs.

djska

#21
dec 30, 2014, 18:33 Last Edit: dec 30, 2014, 18:35 by djska
Ik snap het doel wel, maar tis weer een heel systeem, wat dus ook net op het verkeerde moment stuk kan gaan. Is het niet makkelijker om heel veel klik v/d bassdrum naar je in-ear systeem te equalizen (oftewel bassdrum harder, maar minder bas). Of zelfs een klik te triggeren, bv. via TM-2 en die alleen in-ear gebruiken (of juist wel ook richting zaal)?

musiqman

Een in-ear systeem kan ook stuk (en ik denk sneller dan deze jongen) Ik had er bijv. vorige gig meer profijt van. Want mindere monitor mix, maar toch de zekerheid dat ik iig de kick voel (voor mij in deze muziek zeker het belangrijkste)

Je hoeft je oortjes/koptelefoon ook niet harder te zetten dan nodig, en daardoor meer rust merkte ik.

Maar ieder z'n ding. Ga het iig proberen zou ik zeggen. De importeur heeft leen setjes om te testen. Kan je daarna altijd zeggen of je het iets of niets vind.

djska

Ah, ik dacht dat je toch al in-ear gebruikte, vandaar.

Robert-Jan


Een in-ear systeem kan ook stuk (en ik denk sneller dan deze jongen) Ik had er bijv. vorige gig meer profijt van. Want mindere monitor mix, maar toch de zekerheid dat ik iig de kick voel (voor mij in deze muziek zeker het belangrijkste)




Iets wat ik nooit zal begrijpen is dat je je eigen geluid als het belangrijkste ziet op je monitor..en al helemaal met een kick..je 'voelt' t toch als je er op trapt?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog