Alesis D4 i.c.m. DDrum triggers: pakt niet alle aanslagen op!?

Gestart door MCMOUS, okt 11, 2014, 14:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

MCMOUS

Goeiedag,

Ik heb sinds een poosje een Alesis D4 Module in combinatie met DDrum triggers (die rode) om
tijdens repetities en optredens (metal) de akoestische drums uit te versterken door een koptelefoon.

Ik krijg het niet goed werkend, tijdens repetities worden de kicks via twin pedal niet allemaal opgepakt, snare enorme echo..., als ik thuis bv. alleen de kick test lijkt het wel goed te gaan.

Iemand hier ervaring mee?
Hopelijk heeft dit te maken met instellingen? (ik kom niet echt door de manual van de D4)

Alvast dank!

Gr Rik

FoREVer

hoe versterk je ze uit via koptelefoon, gaat de koptelefoon direct in de module of eerst in een mengpaneel/rackmixer dan zal het aan je kabels liggen of aan de instellingen m.b.t. mixer en eventueel kun je kijken of je reverb uit kan zetten in je module en dan uit op de mixer dan zou het verholpen moeten zijn.

mocht je je koptelefoon direct in de module inpluggen dan weet ik het zo gauw niet
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

MCMOUS

versterk ze uit via een gewone audio versterker
bedankt voor de tips ik ga is zoeken wat ik kan vinden qua instellingen mixer en reverb


MCMOUS

nu met mixer tussen de amp en de module geprobeerd, wel beter, maar bijvoorbeeld bij fills op de toms in comb met dubbel kicks worden de kicks niet 'opgepakt'  8)7   

op de module door aardig wat instellingen gegaan, kom geen reverb tegen...

iemand nog suggesties?

zou het echt zijn dat het bass vel zo strak moet komen te staan voor de ddrum trigger dat het als het ware een drumpad wordt :?


Omhoog