ALESIS samplepad percussion multi pad

Gestart door SanderIAL, jan 15, 2012, 19:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

jozwf

Kan het niet zo zijn dat je misschien gewoon veel te hard er op slaat?

Otje

#26
aug 07, 2014, 16:54 Last Edit: aug 07, 2014, 16:59 by Otje

Otje, hoe heeft u de sensitivity staan?


De 'waarde' bedoel je?  '4 & '5 voor de links en rechts onder (conga's); Boven= Cowbel op '3 en  Çlap op '8. Maar hou je er niet aan vast. Gewoon verschillende instellingen uitproberen . Met hoofdtelefoon op kun je het best vast stellen bij welke waarde de pad het best tot z'n recht komt.
Misschien een vreemde suggestie: probeer ook de Percpad anders te positioneren of anders neer te zetten cq bevestigen. Zit ie vast op standaard of lig ie gewoon 'los' op een tafeltje oid? Leg h'm is op een zachte ondergrond, een kussen bv en luister of er minder 'crosstalk' is. Ook worden trillingen door de "behuizing' doorgegeven, probeer die te elimineren. Ik heb dmv plakband of elastiek 'de spanning' uit de behuizing en/of standaards gehaald waardoor onbedoelde triggering werd geëlimineerd.

Robert-Jan

Hmm ik lees in de handleiding dat de sensitivty anders is dan je zou verwachten bij de naam..
Nog opmerkelijker is deze review waar het pluspunt van de percpad juist is dat hij niet crossed triggered..
http://www.mikedolbear.com/story.asp?StoryID=2818
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

JB

#28
aug 07, 2014, 20:40 Last Edit: aug 07, 2014, 20:42 by JB
Bedankt allemaal voor het meedenken. Dat waardeer ik echt!


Kan het niet zo zijn dat je misschien gewoon veel te hard er op slaat?

Ik had het probleem ongeacht hoe hard je speelde.


De 'waarde' bedoel je?  '4 & '5 voor de links en rechts onder (conga's); Boven= Cowbel op '3 en  Çlap op '8. Maar hou je er niet aan vast. Gewoon verschillende instellingen uitproberen . Met hoofdtelefoon op kun je het best vast stellen bij welke waarde de pad het best tot z'n recht komt.
Misschien een vreemde suggestie: probeer ook de Percpad anders te positioneren of anders neer te zetten cq bevestigen. Zit ie vast op standaard of lig ie gewoon 'los' op een tafeltje oid? Leg h'm is op een zachte ondergrond, een kussen bv en luister of er minder 'crosstalk' is. Ook worden trillingen door de "behuizing' doorgegeven, probeer die te elimineren. Ik heb dmv plakband of elastiek 'de spanning' uit de behuizing en/of standaards gehaald waardoor onbedoelde triggering werd geëlimineerd.

Ik heb de pad op mijn bureau en op een snare stand geprobeerd. Op mijn bureau ging het een stuk beter. Op de snare stand was rampzalig.
Het was de bedoeling om de pad live te gebruiken op een snare stand naast mijn akoestische drumkit.
Hoe heeft u met de plakband of elastiek de spanning van de behuizing gehaald en hoe heeft u de pad vast gemaakt op de stand?


Hmm ik lees in de handleiding dat de sensitivty anders is dan je zou verwachten bij de naam..
Nog opmerkelijker is deze review waar het pluspunt van de percpad juist is dat hij niet crossed triggered..
http://www.mikedolbear.com/story.asp?StoryID=2818


Sensitivity: Adjust the pad's gain, which affects the volume. '1' geeft een zacht geluid en '8' geeft het luidste geluid. Bij mij hielp dit dus niet om de cross triggering te verminderen.

Ik had van te voren online al wat gelezen over cross triggering alleen na het lezen van die review dacht ik ook dat het goed zou zijn. Misschien dat ik nog een PercPad probeer en dan hopen dat die wel goed werkt.

Ik vind een Roland SPD-S(X) natuurlijk ook super vet alleen inprincipe hoef ik alleen maar een pad die midi signalen uitstuurt. Er zit ook nog een aanzienlijk prijsverschil tussen. Misschien is het later handig om later over te gaan op een Roland en dan sampels van de SD kaart te gebruiken ipv een midi setup.

Zijn er misschien nog andere midi drumpads? Ingebouwde geluiden heb ik dus niet nodig.
Challenge your drums!

Otje


Hoe heeft u met de plakband of elastiek de spanning van de behuizing gehaald en hoe heeft u de pad vast gemaakt op de stand?


Als je h'm op een snarestand wil gebruiken, trillingvrij: zorg voor een stuk schuimrubber  daar waar contact is tussen s.stand en p.pad of neem een stuk schuim iets groter als p.pad leg het in de stand.  met elastiek of plakband fixeer je het geheel aan elkaar.
  *) Mijn eigen percpad zit  vastgedraaid op een 8mm schroefdraad van een standaard: op de onderkant zit nl een uitsparing ( int midden!) daar waar t precies in past. Dat is het enig contactpunt dat ie heeft!

Omhoog