Duitse gast bouwt zelf even een dubbelbaspedaal (supermooi)

Gestart door Hoefnix, okt 10, 2014, 06:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix

En hij zit in elkaar:



Een testje of beide kloppers even lang blijven bewegen om de cardankoppeling te testen

https://www.youtube.com/watch?v=W6_yKJ6MWO4

Hammar

Zeer fraai!

Paul

Ziet er netjes uit hoor. Ook wel tof dat de veer in het midden zit. Niet per se beter, maar ziet er een keer anders uit. De lagers in de assen zijn ook netjes weggewerkt. Al met al ziet het er zo uit als vakwerk.

Technobeat


Chique trappers Hoefnix 8) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .


stefan

Ziet er goed uit zeg! Lekker soepel..
Maar, waarom plak je zo met je klopper tegen dat vel na je slag? Zo mis je toch een stuk sustain? Je haalt iig niet het maximale uit je bassdrum. Dat hoor je vooral erg goed bij die Lignumbass van je. (Niet deze dus...)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Rick

Volgens mij is dat meneer de Duitser die het pedaal gebouwd heeft, en niet forumlid Hoefnix ;)

Hoefnix

Rick heeft helemaal gelijk, ik post alleen zijn foto's en filmpjes omdat ik het geweldig vind dat iemand zoiets (kan) bouwt :).

Laat mij maar prutsen met één pedaal en inderdaad ik plak niet ;)

maxim00113

Ziet er erg sterk uit, lijkt me ook mooi als je het na het in elkaar zetten zodanig poetst dat het geweldig glimpt!
Mapex Meridian Birch - Meinl MCS Ride - Masterwork Resonant 17" & 16"

dunDaan

Wel jammer, dan bouw je zo'n chique pedaal, en dan speel je als een natte krant  -O-
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hoefnix

haha, je kan niet alle skills hebben natuurlijk :)

Technobeat


ik heb niet zo veel verstand van dubbelbassen , dus wat is er niet goed aan de mans speeltechniek ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Ik ga even naast techno staan......
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

dunDaan

De 32-en die hij speelt zijn heel "sloppy", niet netjes elke noot even secuur gespeeld. Sommige slagen lijken wel flams.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Robert-Jan

Als we iedere instrumentbouwer zouden gaan afrekenen op zijn of haar spel kan je 95% van alle merken opdoeken..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

mangoie


De 32-en die hij speelt zijn heel "sloppy", niet netjes elke noot even secuur gespeeld. Sommige slagen lijken wel flams.


Valt wel mee toch?

dunDaan

Het kan altijd erger, maar ik vergelijk het een beetje met een frikandel speciaal bestellen in een sterren restaurant.
Van dit korte fragment is de kwaliteit van de beste man natuurlijk niet fatsoenlijk te beoordelen, maar ik vind het niet netjes gespeeld. Jammer van zo'n superdeluxe pedaal.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

dutchdrummer

Dus als ie een goedkoop pedaal had nagebouwd was het beter geweest? Vreemde gedachte.....

De man bouwt zelf een pedaal (na), hoe vet is dat? Ik zou willen dat ik het kon  :)

Omhoog