Duitse gast bouwt zelf even een dubbelbaspedaal (supermooi)

Gestart door Hoefnix, okt 10, 2014, 06:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix

okt 10, 2014, 06:39 Last Edit: okt 10, 2014, 12:45 by Hoefnix
Hij is bijna klaar, nog even wachten op de laatste spullen voordat hij het in elkaar zet  8)7



http://www.drummerforum.de/forum/77133-allgemeine-sowie-projektvorstellung-dofuma/thread4.html#post1138277

paQ

die plaatjes zijn afgeschermd, dus daar hebben we niet zo veel aan :P

Hoefnix

Bij mij is de foto gewoon zichtbaar. ???

dunDaan

Citaat
Der Zutritt zu dieser Seite ist Ihnen leider verwehrt. Sie besitzen nicht die notwendigen Zugriffsrechte, um diese Seite aufrufen zu können.


Hoefnix, heb jij toevallig een account op dat forum?? Dat zou verklaren waarom jij de plaatjes wél ziet maar wij niet.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hoefnix

#4
okt 10, 2014, 12:44 Last Edit: okt 10, 2014, 12:45 by Hoefnix
Yep dat heb ik.. Opgelost?

Cas

Ziet er stevig uit!
Wel gaaf project, nog nooit eerder gehoord dat mensen zelf hun pedalen bouwen!

Joris

Direct drives groeien tegenwoordig nog net niet aan een boom.

Ze zien er wel een beetje uit als Czarcie kopyto pedalen volgens mij.

Paul

Ik ben vooral benieuwd naar hoe hij de overbrengingen heeft gemaakt, met name de as tussen de pedalen. Dat is nu nog niet helemaal duidelijk.
Het ziet er wel tof uit zo, lijkt wel gefreesd aluminium. Goedkoop zal het in ieder geval niet zijn!

Hoefnix

Alles is uit een blok aluminium cnc gefreesd. De 3d images laten eea wel goed zien



De onderdelen




Youtube van de cardan
DoFuMa Kardanwelle




Joris

Juist, niet heel origineel ontwerp.


Otje

Nou Joris, je had me wel nieuwsgierig gemaakt zeg! Keb effe op de site van uhh.. Czarcie Kopyto gekeken;  Wat een machtig mooi pedaal. Helaas niet zo 1,2,3 te krijgen, begreep ik na hun Face book site gelezen te hebben. En over de prijs.. ,nou ..l-laat maar.

http://www.czarciekopyto.com/products/double/

Joris

#11
okt 10, 2014, 22:07 Last Edit: okt 10, 2014, 22:09 by Joris
Jammer dat ze geen vergelijkbaar triggersysteem als Axis hebben, anders ging ik sowieso switchen.

Heb er laatst even mee gespeeld en ze voelen veel minder springerig dan Axis, die zijn vrij moeilijk te controleren, dat heb je met die Czarcie kopyto's veel minder, en ook meer volume.

Binnenkort komen die Vision in percussion ook op de markt, en daar komt wel een triggersysteem bij, dus ik hou het nog even bij Axis.


Hoefnix

#12
okt 10, 2014, 23:00 Last Edit: okt 10, 2014, 23:02 by Hoefnix
Of het origineel is of niet. Doe het hem maar eens na en wel zo dat het ook nog goed werkt....

Er is ook niet veel variatie in ontwerp mogelijk. Een dubbelbaspedaal heeft  2 pedalen een cardanas en 2 kloppers. Geen enkel ontwerp is echt heel anders dan een andere.

Joris

Tsja als ik metaalbewerker zou zijn ging ik misschien ook wel een pedaal maken maar dat is niet het geval, beetje appels met peren dit.

Nee klopt in de basis zijn alle pedalen hetzelfde idee, maar in dit geval is het toch echt voor een laat ik zeggen 80% exact na gemaakt.

Hoefnix

#14
okt 10, 2014, 23:39 Last Edit: okt 10, 2014, 23:43 by Hoefnix
In een wereld waar sommige drummers nog geen vel zelf kunnen stemmen vind ik dit heel geweldig in ieder geval :) :) :)

Het verschil is echt een beetje vorm van het voetblad, veertje links of rechts, direct drive/chain/strap.. Ik speel op vintage troep (Ludwig speedking ook wel Squeekking genoemd vanwege het piepen en een oude Sonor) zonder veel instelmogelijkheden en kan alles wat ik wil. Die modellen uit de jaren 70 zijn al bijna hetzelfde als de huidige pedalen.

-1 karma voor joris snap ik niet, dus +1  :Y

Hoefnix

Nieuwe update en gelijk antwoord op de vraag van Paul


Technobeat


Toch knap om dat zelf allemaal te kunnen maken 8) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

dunDaan

Ziet er wel super gelikt uit, erg chic gemaakt.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hammar

Ziet er goed uit!, die cardankoppelingen gaan iig niet snel kapot, wel een tikje lomp.
Lijkt me erg leuk om zelf te maken, maar tot nu toe niet de behoefte gehad want speelt zoiets echt veel beter dan bestaande pedalen??
Hij heeft min of meer een bestaand pedaal nagebouwd, dus niet erg innovatief verder, toch?

Hoefnix

Ik zou gewoon een pedaal kopen :)

Daarnaast vind ik het een geweldig project dat iemand dat kan :D

Paul

#20
okt 13, 2014, 15:36 Last Edit: okt 13, 2014, 15:36 by Paul
Dit zal wel iemand zijn met een technische achtergrond die dit voor de lol doet (zoals een vriend van me die zich verveelde en zijn eigen 3D-printer heeft ontworpen en gebouwd).

Het is niet innovatief, niet goedkoper of beter dan een Trick pedaal kopen, en niet ingewikkeld met zo'n achtergrond, maar het is wel leuk om te doen! En leuk voor ons om te zien! :Y
Dit soort hobbyisten kennende komt er vast nog een tweede versie, waarbij hij hopelijk meer gaat experimenteren/innoveren.

Nijlpaard

Kardankoppeling lijkt me al vrij innovatief. Is toch vaak een zwakke schakel.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul

Ik zie niet direct wat hier innovatief aan is. Zelfde principe, alleen buitenom uitgevoerd in plaats van in lijn met de as. Het voornaamste probleem bij een cardanas is dat het lager altijd alleen maar over een bepaald bereik wordt gebruikt, niet over de volledige draaiing. Dat probleem wordt nu nog steeds niet opgelost. Het meest innovatieve wat ik op dat gebied heb gezien is die cardanas met bladveren erin in plaats van lagers.

Joris

Van wat voor merk is die met die bladveren, die heb ik volgens mij nog nooit gezien.

Hammar



Ik zie niet direct wat hier innovatief aan is. Zelfde principe, alleen buitenom uitgevoerd in plaats van in lijn met de as. Het voornaamste probleem bij een cardanas is dat het lager altijd alleen maar over een bepaald bereik wordt gebruikt, niet over de volledige draaiing. Dat probleem wordt nu nog steeds niet opgelost. Het meest innovatieve wat ik op dat gebied heb gezien is die cardanas met bladveren erin in plaats van lagers.

Misschien een met luchtlagers ontwerpen.

Omhoog