Verschillende tension rods

Gestart door Mattias, jul 15, 2014, 22:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Mattias

jul 15, 2014, 22:30 Last Edit: jul 15, 2014, 22:38 by Mattias
Hallo allemaal!

Ik ben vandaag mijn nieuwe oude Premier gaan halen, maar hij dient wat opgeknapt te worden. Zo zitten er nog de originele tension rods op, met aan de bovenkant een opening om met een schroevendraaier te stemmen i.p.v. met een stemsleutel. Uiteraard ga ik deze bewaren, maar voor op shows lijken schroeven die met een stemsleutel te (s)temmen vallen gemakkelijker. Ik ben daarnet dus op zoek gegaan naar nieuwe tension rods. Bij deze mijn vragen:

Wat is het verschil tussen de T-XXX-6 serie en de SST-XXXX-6 serie van Pearl? Behalve aanzienlijk wat geld voor slechts stemschroeven... (Bax)

Op STDrums staan ook verschillende varianten, nl. M5, M6 en 7/32. Welke zijn de verschillen hiertussen?

...Of kort gezegd: hoe weet ik welke schroeven er op mijn drum gaan passen?  :)

Ik heb redelijk wat opknapwerk, binnenkort post ik wel wat voor/na foto's!

Edit: ik besef dat dit echt als een heel rare vraag overkomt  :+ maar ja, dit forum is er toch om gebruik te maken van de ervaring van anderen en ervaringen uit te wisselen, dus...

harmen 18

Wanneer je het kitje origineel wilt houden (of de schroeven vervangen te moeilijk/duur vind) Zou je ervoor kunnen kiezen een goede stemsleutel voor deze schroeven te kopen.

Ik heb zelf een oude sonor snare met dit soort schroeven. In de praktijk werkt het voor mij prima, zeker wanneer je deze stemsleutel koopt aangezien die ook gewoon op de vierkante schroeven past.


http://www.thomann.de/nl/sonor_mk_multi_stimmschluessel.htm

Het is maar een idee  :)

Mattias

Is zeker interessant! Bedankt!

Hoefnix

idem hier, ik heb zowel voor de sonor als de premier de juiste stemsleutel. Het is goedkoper en je kan de set origineel houden.

Omhoog