Gibraltar Stealth Rack

Gestart door Wouter, mei 07, 2014, 17:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wouter

Ik ben geen algemeen Gibraltar-forum tegen gekomen, dus dan maar een nieuw topic.

Ik vond dit zelf een erg slimme oplossing, niet écht een rack, maar ook geen stands. Iemand ervaring hiermee?

https://www.youtube.com/watch?r7LLmUwkfOQ&v=CS6HHWCORiE




drfill

dat ziet er licht en opgeruimd uit, idd..  en geen poten meer vlechten..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Is m.i. een elegantere oplossing dan een full size rack , dus meer drums zichtbaar en minder rack *) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

dunDaan

Ja, ik heb er één en ik vind het super !! *O*

Toen ik afstapte van mijn all-around rack was ik aan het kijken naar diverse statieven toen ik bij de Stealth racks uitkwam. Het grote voordeel (vind ik) is dat je snare niet meer kan gaan wandelen als je eens op een wat gammel podium staat (en dat gebeurt mij nog al eens) en dat een en ander meteen in de goede verhouding staat. Nadeel is dan wel meteen dat je je snare niet zo maar even verzet.
Het enige wat ik niet zo best vind is dat de hoogte van de dwarsligger eigenlijk net niet hoog genoeg kan (want daar is de t-poot waar de snare basket ingaat te laag voor) waardoor bij een db-pedaal de koppel-as in de weg zit, ondanks dat ik de versie heb waar een bocht in de dwarsligger zit. Ik heb dat opgelost door de dwarsligger dan maar onder de koppelas door te laten lopen. Dat scheelt wel een beetje in de stabiliteit (nie veul, wel een bietje ;) ) Een aantal extra memory locks voor de dwarsligger kan trouwens ook geen kwaad, die zitten er standaard ook niet bij.

Let wel: het is een duur grapje. D'r zit geen snare basket of bekkenstatief of tomholder of .... bij. Die moet je er dus apart bij aanschaffen. Maar zoals aangegeven het is wel een elegante oplossing.
Ik heb aan de ene kant dus de snarebasket, aan de andere kant een triple holder, en dat werkt voor mij perfect.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Wouter

Super, bedankt voor je antwoord. Zelf was ik eingelijk van plan om de cymbals holders en snare basket van m'n huidige pearl 2000 hardware er in te plaatsen, maar weet niet of dat past qua buisdiameter.

http://www.thomann.de/nl/gibraltar_gsvms_kit.htm

Voor 200 heb je ook een snare basket en tom holder (waar je een cymbal-arm in kunt schuiven). Niet goedkoop, maar een écht slechte prijs vind ik t ook niet.

Hoe is je ervaring met het vervoer, makkelijk/snel op te zetten en mee te nemen?



Treklof

Je kunt ook een Pearl Icon rack customizen tot een stealth rack. Deze ben ik op een ander forum tegen gekomen.





Tot nu toe vind ik dit een van de coolste rack setups die ik heb gezien. Zou het zelf ooit ook nog wel eens willen maken.

jozwf

Waarom zou je zo'n kleine set up in een rack willen hangen vraag ik me vooral af. 2 boomstandjes en wat klemmen en je bent er ook...

Nlz

Zeker bij die laatste van Treklof, een stuk rack meenemen voor twee cymbals op rechts...  :F
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Wouter


Zeker bij die laatste van Treklof, een stuk rack meenemen voor twee cymbals op rechts...  :F


Ja, daar ben ik het mee eens, dan zijn 2 stands veel makkelijker, echter vind ik het design van Gibraltar wél effectief, als je snare, tom en cymbalsstand(s) er op staan.

Treklof


Zeker bij die laatste van Treklof, een stuk rack meenemen voor twee cymbals op rechts...  :F


Je hebt dan twee poten op de vloer in plaats van zes wanneer je twee stands hebt staan. En als je er nog een of twee bekkens bij wil hangen, heb je nog steeds twee poten in plaats van negen of twaalf.

Nlz


Je hebt dan twee poten op de vloer in plaats van zes wanneer je twee stands hebt staan. En als je er nog een of twee bekkens bij wil hangen, heb je nog steeds twee poten in plaats van negen of twaalf.


Mwoah, klemmetje(s) er op en hup, meerdere bekkens per stand!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Treklof

Kan! Ik hou dr alleen niet zo van.

animal

Standaardisering is prettig, maar ik zou een rack met dunnere - in mijn ogen elegantere - buizen een mooie oplossing vinden. Minder 'bulky' buizen dus, om het maar eens in goed nederlands te zeggen.

Jenslathouwers

Ik heb geen stealth rack aangeschaft maar ik heb met het materiaal dat ik had om,een rack te bouwen mij wel geïnspireerd op de stealth look. Het grote voordeel vind ik dat de kit (waarvoor je half de wereld rondreist om ze in de gewenste finish te krijgen) veel beter zichtbaar blijft!  *O*
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

dunDaan


Super, bedankt voor je antwoord. Zelf was ik eingelijk van plan om de cymbals holders en snare basket van m'n huidige pearl 2000 hardware er in te plaatsen, maar weet niet of dat past qua buisdiameter.

http://www.thomann.de/nl/gibraltar_gsvms_kit.htm

Voor 200 heb je ook een snare basket en tom holder (waar je een cymbal-arm in kunt schuiven). Niet goedkoop, maar een écht slechte prijs vind ik t ook niet.

Hoe is je ervaring met het vervoer, makkelijk/snel op te zetten en mee te nemen?

Je krijgt er een aantal plastic inzetstukken bij voor diverse buisdiameters, dus vrijwel elke tom / bekken houder zal passen.
Qua vervoer en opzetten ligt er natuurlijk aan tot hoever je het wil afbreken. Ik haal het een en ander vrij ver uit elkaar, en dan gaat het prima, mist je zorgt dat je de memory locks gebruikt.

Die custom oplossing met dat pearl rack vind ik ook niet verkeerd. Goede ijzerzaag en gaan met die banaan :). Wellicht idd overdone om er slechts 2 bekkens aan te hangen, maar het staat als een huis :D
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

willem4130

Opvallend systeem, had het al eens eerder voorbij zien komen.

Zie nog steeds de voordelen t.o.v. stands niet in. Je hebt weliswaar minder poten op de grond (alhoewel je dat zoals gezegd met klemmen ook op kunt lossen) en daarnaast is het niet bepaald een goedkoop systeem. Het biedt in mijn ogen niets iets wat je met een beperkt aantal (lichte) stands niet kan bereiken.

@DunDaan, had je echt problemen met het verschuiven van je snare? Ik heb jarenlang met een gibraltar stand van nog geen 40 euro gespeeld op allerlei bewegelijke podia maar mijn snare was één van de dingen die altijd wel bleef staan.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Rick

Ik heb laatst wel op een podium gespeeld waarbij mijn snare alle kanten op stuiterde met ieder rimshot. Voor het eerst de spikes in de pootjes van mij S2000 stand gebruikt.

dunDaan

@willem: ja, als het podium wat wiebelt ging mijn snare dansen waardoor hij langzaam maar zeker verschoof.
Ik ben het wel met je eens hoor, met een paar goede standaards kom je ook een heel eind, maar ik vond dit wel wat hebben. Het is inderdaad niet goedkoop, maar ach, ik vond het er wel geinig uitzien, het oog wil tenslotte ook wat ;)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog