drum monitor of actieve speaker gezocht

Gestart door Damiaan, apr 08, 2014, 12:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Damiaan

Hallo,
Speel al een tijdje op elektrisch drumstel (Roland TD-9). Nu wel behoefte aan een monitor (om zonder koptelefoon te spelen) .Eentje die wel wat laag heeft ieder geval. (ik woon in Amsterdam)
Iemand nog wat staan?
Dank
Marc

djska

Wellicht niet genoeg laag voor gebruik in A'dam :-), maar ik zou voor zoiets gaan, actief, line-out TD9 direct via 2xmono aansluiten.
Tannoy Reveal
€ 115,00
http://link.marktplaats.nl/792366002

Robert-Jan

Dat zijn passieve studio monitoren..  -O-
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

#3
apr 09, 2014, 18:23 Last Edit: apr 09, 2014, 18:26 by djska
Excuus, waren ook wel heel goedkoop, deze zijn een stuk actiever:


Robert-Jan

Ik zou echt geen kleine studio monitoren nemen om edrums uit te versterken.
Dit soort monitoren zijn niet gemaakt om 'hard' te gaan, als je een beetje boven het getik uit wil komen dan zullen deze snel gaan vervormen.
Uiteindelijk is het 40 watt ofzo, met 8 inch speakertjes..geen goed plan.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

Als het puur om thuis gebruik gaat lijkt het me hard zat te gaan. Ja 8" is natuurlijk te klein voor echt stevig laag, dan heb je 12" nodig. Als ik thuis over de speakers speel is dat op hooguit stevig muziek volume,  als het nog veel harder zou moeten kan je net zo goed akoestisch spelen.

Damiaan

Het is inderdaad, wat Robert-Jan zegt. Wel iets nodig om boven het 'getik'uit te komen.
Jij wat ideeën, Robert-Jan?

Groet van Marc

djska

Goed, hoewel ik een PM-30 heb, 2.1, 12 inch, vind ik dat niet hi-fi genoeg. Vandaar mijn suggestie voor weliswaar kleinere, maar full-range systemen. Uiteindelijk hangt het sterk van de ruimte waarin je speelt af. Als ik de TD-9 via de PM-30 speel, heb ik alles op 50%, en de woofer maar op 25%, hard zat om geen getik te horen

paQ

*advertentie*

erisnobody

Hoi,

Ik heb de Roland kc 550 keyboardamp geweldig geluid perfect voor edrum

Omhoog