Mark Drum Yes!

Gestart door Casplantje, mrt 11, 2014, 22:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Casplantje

mrt 11, 2014, 22:46 Last Edit: mrt 11, 2014, 22:52 by Casplantje


http://www.markdrum.it/product_detail.php?id=1

:)

Behalve een review op dit forum, lees ik er hier verder niets over, terwijl deze kit overal toch goede reviews krijgt. Ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen met dit beestje? Mij lijkt het echt een topding! Een beetje als de 2Box Drumit Five MK2, maar dan goedkoper en minder open source. Misschien daarentegen wel een steviger rack en innovatiever op andere fronten?

http://www.youtube.com/watch?v=EjJdnbwgF6o

chico

#1
jan 25, 2015, 16:41 Last Edit: feb 11, 2015, 22:18 by chico



http://www.markdrum.it/product_detail.php?id=1

:)

Behalve een review op dit forum, lees ik er hier verder niets over, terwijl deze kit overal toch goede reviews krijgt. Ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen met dit beestje? Mij lijkt het echt een topding! Een beetje als de 2Box Drumit Five MK2, maar dan goedkoper en minder open source. Misschien daarentegen wel een steviger rack en innovatiever op andere fronten?

http://www.youtube.com/watch?v=EjJdnbwgF6o


Zeer mooie e-kit deze Mark Drum Yes, ik heb deze kit besteld bij Thomann.de ben benieuwd.
update: nou ik heb de Mark Drum yes kit binnen wat een kit! ongelooflijk voor deze prijs speelgevoel en sounds zijn van grote klasse ben er blij mee!  *O*

Oetgrunn

Sinds afgelopen vrijdag ben ik dus in bezit van een Mark Drum Yes, deze gister even in elkaar ge"ikead", wat op zich wel meeviel, uurtje werk ongeveer.
Degelijkheid rack, klemmen, pads, ed. doet wat mij betreft niet onder voor Roland, doet allemaal hoogwaardig aan.
De Yes vervangt bij mij een TD-9KX V2, heb voor de Yes gekozen omdat ik deze voor een scherpe prijs kon kopen, graag wat betere (lees echtere) geluiden wilde, wat betere dynamiek en een "echte" hihat (ik had natuurlijk ook een VH-11 kunnen kopen maar dat had niks veranderd aan het geluid en zou zeker +€200 kosten).
Nadeel is dat ik bij de Roland een extra crash had, die lever ik nu in (dus nog maar es op zoek gaan).

Mijn eerste ervaringen zijn goed (ik had hem ook al in de winkel geprobeerd), alleen juist die hihat valt me nog een klein beetje tegen (ik heb een nieuw exemplaar in doos meegekregen).
Als ik bv. op iedere tel een open hihat speel (zeg maar een disco groove), dan is dat nog niet helemaal strak, soms duurt het open net even te lang, maar misschien is dit ook even een kwestie van wennen (valt me op dat de weg van dicht naar vol open vrij kort is, misschien nog even goed in de trigger instellingen duiken, hier is volgens mij wel veel mee te doen). Calibreren kan niet, ik heb FW versie 1.9 op de module gezet.

Wat ik zelf handig aan de module vind is de mogelijkheid aux volume direct in te stellen, ik speel regelmatig met nummers mee en dan is dit zeer handig (bij de TD-9 kan dat ook wel maar dan moet je het menu in).
Wat ik minder handig vind is dat de laatst gebruikte kit niet onthouden wordt, en je dus na aanzetten eerst die weer op moet zoeken (ik speel ongeveer 80% van de tijd met dezelfde kit).
Verder zijn de sounds zeer natuurgetrouw, bv. de Afro Latin kit klinkt echt "echt".
Dit was het wel eerst wat mij betreft, heeft iemand nog vragen of tips dan hoor ik dat graag!




Technobeat


Mooi dat iemand eens van de gebaande paden durft af te wijken en nu eens niet '' veilig '' voor een Roland of Yamaha E-kit kiest .

Zijn de sounds echt veel realistischer als die van een Roland of Yamaha en te vergelijken met een 2Box module ?

De Mark Drum Yes kent geen gewone bassdrumpad maar een ala een Roland KD-10.
Blijf je deze gebruiken of wil je op termijn een echte bassdrumpad hiervoor aanschaffen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Oetgrunn

Tja geen Roland of Yamaha heeft wel een beetje te maken met de prijs, hoewel ik wel denk dat de grote merken niet per se het beste maken.
Verder dus de nadelen die ik aan de TD-9 vond zitten, dat zal uiteraard beter zijn bij een TD-25 of 30, alleen dan wordt de prijs wel echt een dingetje zeg maar (en ik gebruik hem alleen om te oefenen).

De sounds kan ik niet met een 2box vergelijken, want heb ik geen ervaring mee. Ik vind de sounds van de Markdrum echter wel zo goed dat ik deze ook live zou durven gebruiken. Bij de TD-9 ben ik wel met instellingen bezig geweest, heb zelfs een Vexpressions setje gekocht maar is het dan steeds nog net niet helemaal wat mij betreft.

Vanmiddag even een poosje gespeeld, viel me dus op dat bij bv. crash harder spelen niet alleen het volume toeneemt maar ook de klank veranderd, zoals dat ook is bij akoestisch. Er is dus echt wel werk gemaakt van de samples.
Verder heb ik nog niet zo veel ervaring, ik drum nog niet zo lang, wel regelmatig ook akoestisch.

Het basspad ben ik niet van plan te veranderen, speelt prima (ook te lezen in de diverse reviews) en uiterlijk maakt me niet uit.

Nadeel van de Markdrum zal de verkrijgbaarheid van onderdelen of accessoires zijn, ik heb al even gezocht naar een crash maar helaas nog niet gevonden, voor zover ik kan nagaan is de productie een tijdje geleden al gestopt.

Otje

Hier nog wat feedback van een eerder topic: http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=1659.0
 
 Productie stopgezet? Dus ook geen verdere ontwikkelingen meer te verwachten afgezien van een enkele FW update. Jammer; Ik vond 't al zo stil rond de 'Markdrum'.

Technobeat


Jammer , maar idd ...... ook bij Bax is hij uit het assortiment .
Onderdelen zoeken gaat lastig worden dus , misschien op eBay o.i.d.

Helaas , een goed product wat helaas een vrij kort leven beschoren is geweest :/  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Remco Spruit

...Mijn eerste ervaringen zijn goed (ik had hem ook al in de winkel geprobeerd), alleen juist die hihat valt me nog een klein beetje tegen (ik heb een nieuw exemplaar in doos meegekregen).
Als ik bv. op iedere tel een open hihat speel (zeg maar een disco groove), dan is dat nog niet helemaal strak, soms duurt het open net even te lang, maar misschien is dit ook even een kwestie van wennen (valt me op dat de weg van dicht naar vol open vrij kort is, misschien nog even goed in de trigger instellingen duiken, hier is volgens mij wel veel mee te doen). Calibreren kan niet, ik heb FW versie 1.9 op de module gezet.
...

Ik heb dit weekend ook een YES! van marktplaats gekocht. Er zijn 2 minpunten: de crash is single zone en de hihat heb ik nog niet lekker klinken. Helemaal dicht of helemaal open is ok, maar het lekkere stuk ertussenin is ongeveer 0,5 mm groot. Heb jij (of iemand anders) de gouden tip?

Alvast bedankt!

Remco Spruit

Oh ja, en het kalibreren gaat niet zoals in de handleiding staat. Zodra je Calibrate kiest, zegt ie gelijk "done"....

Oetgrunn

Dag Remco, ik heb helaas de Mark Drum geretourneerd, vooral vanwege de hihat, bij half open bleef ik hem "dichtslaan" oftewel begon als half open maar dan net of ie direct weer dichtgetrapt werd. Ik heb hier nog contact met Robert-Jan over gehad, die had dat niet zo ervaren dus wellicht lag het aan mijzelf, maar kan ook met de korte weg dicht open te maken hebben.
De verdere nadelen die ik noemde waren op zich wel mee te leven (onthouden van de kit en vrij harde bekkens).
De sound samples vindt ik nog wel steeds een van de beste, kan Roland mi. niet tegenop.

kaboemba

Ik gebruik wel de originele hihat en die werkt perfect, geen idee meer hoe ik die ingesteld heb maar ik dacht gewoon zoals aangegeven in de handleiding.

Btw mocht iemand nog hardware er voor zoeken doe mij dan even een PB, ik heb nog ongeveer een complete set hardware staan, toms, snare, enz.

chico

Ja ik , ontzettend spijt dat ik mijn Markdrum yes heb
Weggedaan, als er iemand nog 1 te koop weet te
Staan aub pm mij even.

kaboemba

Je heb een PM waar je blij van wordt.

chico

Kaboemba bedankt man! De Markdrum staat weer
Opgesteld in mijn hobby ruimte wat een mooi electronisch drumstel is het toch ben r heel blij mee

kaboemba

Top hoop dat je de crash er nog bij kan kwijgen.

chico

Ik heb nou een werkende hihat , ride en 2 crashes erbij en mijn sonor vintage drumstel staat te koop
Op marktplaats voor een super prijs!

kaboemba

Top man, toch nog ergens kunnen bestellen.

chico

Iemand die nog interesse heeft in een Markdrum Yes set , er staat er 1 te koop voor 600 euro op marktplaats.

kaboemba

Voor iemand die er verstand van denkt te hebben prijs je wel de verkeerde dingen aan.
Blijft jammer dat ze er niet mee door zijn gegaan, maar het heeft nogal wat problemen, waaronder hardware die snel kapot gaat.
600 euro is 300 euro te duur in mijn ogen.

Oetgrunn

Voor iemand die er verstand van denkt te hebben prijs je wel de verkeerde dingen aan.
Blijft jammer dat ze er niet mee door zijn gegaan, maar het heeft nogal wat problemen, waaronder hardware die snel kapot gaat.
600 euro is 300 euro te duur in mijn ogen.
Dat is dus niet iedereen met je eens, staat er nog een op die heeft een bod van €600,-...
Ik zou dat er trouwens ook niet meer voor geven hoor.

chico

Die Mark Drum Yes is niet van mij wat te koop staat. Er zijn er trouwens 3 te koop op marktplaats, heel toevallig zo zie je ze nooit nu staan er 3 te koop.

Omhoog