post je E-Kit;

Gestart door chico, mrt 10, 2014, 20:38

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

chico

Mijn 2box Drumit 5 MK2 & Clavia Ddrum 4 SE kit:


















Groetjes,
Roel.

kasper169

Ik heb hier totaal geen verstand van, maar mooie kit (denk ik).

Otje

#2
mrt 10, 2014, 22:15 Last Edit: mrt 23, 2015, 20:10 by Otje
Zo hé Chico; wat een gave kits zeg. Had je de 2Box al is eerder ge-showd meen ik me te herinneren.
De Ddrum SE: éen van de beste e-kits ooit gemaakt (zegt men). Is de 2Box nou voort gekomen uit de Ddrum? Of vergis ik me nou  :? De 2Box hebbik al is bespeelt in de winkel. Een heerlijke kit om te bespelen. Ik wens ooit nog is op de Ddrum te kunnen spelen. Kan ik 't is vergelijken met m'n eigen drumstel. 'Ruilen? (óoo.. verkeerde topic  :F )


berreal

#3
mrt 11, 2014, 09:22 Last Edit: mrt 11, 2014, 09:24 by berreal
Mijn Roland TD-11 (upgrade)

KD-120, PD120 (s), PD85BK (t1), PD100 (t2), PD105BK (ft)
VH-11, CY-12c (2x), CY13R







A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Casplantje


djska

#5
mrt 13, 2014, 15:12 Last Edit: mrt 13, 2014, 15:13 by djska

berreal

@djska,
heb je de CY5 op de plaats van de t2, in gebruik als splash?
Zat hier ook al eens over te denken om t3 te vervangen voor een of ander.

en hoe bevalt de PM30 je ik heb er momenteel een pm10 bij staan.
kan alleen niet oordelen over het verschil tussen beiden, maat vindt de pm30 nogal aan de prijs.
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

chico


Zo hé Chico; wat een gave kits zeg. Had je de 2Box al is eerder ge-showd meen ik me te herinneren.
De Ddrum SE: éen van de beste e-kits ooit gemaakt (zegt men). Is de 2Box nou voort gekomen uit de Ddrum? Of vergis ik me nou  :? De 2Box hebbik al is bespeelt in de winkel. Een heerlijke kit om te bespelen. Ik wens ooit nog is op de Ddrum te kunnen spelen. Kan ik 't is vergelijken met m'n eigen drumstel. 'Ruilen? (óoo.. verkeerde topic  :F )




Hoi,

De Ddrum 4SE vroeger van Clavia is inderdaad de voorloper van de 2box Drumit 5.
2box is van de makers van de Ddrum, kwa hardware is de Ddrum 4 SE T beste wat je in een electronische set kan krijgen ook het geluid is nog steeds na 10 jaar indrukwekkend te noemen het enige minpunt is de totale opslag van maar 8mb aan samples in de Ddrum module. In mijn 2box module heb ik een 32Gb kaart die al vol staat met de beste kits die er op dit moment zijn van ez drummer,superior drummer2,Drumasonic 2 enz. deze klinken zeer realistisch.Kwa hardware is de 2box drumit 5 mk2 minder goed als de Ddrum 4 se, maar zeker niet slecht te noemen zoals sommige op dit forum beweren. De problemen waren er in het begin met de Mk1 versie van 2box.slecht rek , slechte snare stand en hihat voelde slecht aan. Nu er een aantal updates zijn gekomen, en het mk2 rack is gekomen is de hardware gewoon goed en voelt ook de hihat goed aan. Beide kits hebben hun + en - punten maar ze zijn allebij heel goed. Ik heb vele Roland e-kits gehad maar die geluiden gingen me steeds weer vervelen bij deze 2 heb  ik dat niet.ik meen me te herinneren dat de Ddrum 4SE kit in het begin nogal een dure kit was. 't word zeker een klassieker.Als ik er steeds achter zit besef je pas hoe goed die kit is. Hij speelt heerlijk. Bij de 2box ervaar je meteen hoe gemakkelijk de module in zijn gebruik is en hoe gemakkelijk je je eigen samples erin kan zetten.de cymbals zijn wat moderner dan die van Ddrum en spelen dus wat fijner.de pads zijn ongeveer hetzelfde alleen zijn die van Ddrum nog beter van kwaliteit. De bevestiging van de Rims bij de 2box pads vind ik nogal goedkoop opgeslost. Hier zit je bv al het verschil in bouwkwaliteit met de Ddrum.

djska

#8
mrt 13, 2014, 23:57 Last Edit: mrt 14, 2014, 07:36 by djska

@djska,
heb je de CY5 op de plaats van de t2, in gebruik als splash?
Zat hier ook al eens over te denken om t3 te vervangen voor een of ander.

en hoe bevalt de PM30 je ik heb er momenteel een pm10 bij staan.
kan alleen niet oordelen over het verschil tussen beiden, maat vindt de pm30 nogal aan de prijs.

Ik heb bij de TD9 een CY-15, PD-125 en VH-11 bijgekocht, stuk voor stuk veel betere feel. Koop denk ik nog wel een PD-125 voor op de plek van de 105, zodat ik van de laatste 8" tom af ben. Veel te klein voor flams e.d.
Ik speel op een 4 delige akoestische set, dus de elec. set staat precies zo, incl. laag ride bekken (anders krijg ik last van mijn schouder). CY-5 gebruikte ik eerst als splash boven tom1, nu eigenlijk alleen maar als koebel, zo voelt 'ie ook wel een beetje.
PM-30 is vooral heel praktisch, die satellieten staan zo dat ik een goed stereobeeld heb, en dat klinkt veel realistischer.
Echt hifi vind ik hem niet, het klinkt minder punchy dan via de koptelefoon. In de kleine kelder waar ik zit staat het laag van de woofer maar op 1/4 (!). Als ik nu iets zou kopen zou ik waarschijnlijk voor 2 actieve Tannoy Reveal monitors gaan (bv. http://link.marktplaats.nl/779478057)

berreal

haha, denk dat ze dat bij roland niet bedoelden als koebel. maar je hebt gelijk, ik heb die cy5 heel snel ingeruild voor een vh-11.
dus aan jou te horen hoef ik niet te gaan voor de pm-30. ik vind nml ook dat de pm10 veel minder klinkt dan over de koptelefoon.
hoe had je e.e.a. willena ansluiten op die tannoy's? hier zit een xlr aansluiting op toch?
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

drum1964

TD 9
1 x KD 9
2 x PD 125
2 x PD 105
1 x PDX 100
1 x Ddrum 3 pad


Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

berreal

A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Otje

Drum '64. Waarom de Drum op de positie, 2de floortom(zie foto)? Ik had h'm in jou geval als snare gebruikt en de 125 op zijn plaats. Ddrum triggert veel beter schreef je eens. Je had zelfs nog wat Ddrums liggen, oa een basedrum.
Ennuh.., De hihat ,staan de poten nou ingeklapt  :?

drum1964

@ Otje

De Ddrum 3 pad heeft 2 aparte xlr aansluitingen nodig voor head en rim triggering en ik heb te weinig ingangen over op de TD 9 module, hij wordt meer gebruikt om mijn iphone, een kop koffie enz op te leggen... 8)7
Ik heb een tijdje zitten klooien met splitters op de Ddrum pads, maar dat werkt niet naar behoren.
Ik gebruik de Ddrum pads wel op mijn td 8, maar die (blue)foam is zo hard dat je polsen na een tijdje zeer doen.
Voor mij niet echt leuk als main snare dus, ze maken voor thuisgebruik ook wat teveel herrie.
Maar triggeren doen ze uitstekend.

Ik heb twee KD 9 pads, daarom staan de hi hat poten ingeklapt ( 2de kick staat even niet op de foto )
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Technobeat


Mooie E-kits allemaal zeg , misschien kennen sommige van jullie mijn set al , maar voor de nieuwkomers :



















DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drum1964

Gebruik je hem wel Techno?, want de velletjes zien er nog maagdelijk wit uit  :+
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Otje

..ja Tech. En blijven de bekkens hun glans behouden, ook na een jaartje spelen?

Technobeat


De vellen kun je goed schoonhouden door met een klein beetje vochtig doekje de marksticks te verwijderen , en de Gens door met alleen een stofdoek de bekkens op te wrijven ( geen cleaner nodig )  .
En eens in de 14 dagen wordt de hele set netjes gestoft , zo blijft alles mooi en  *D .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje


En eens in de 14 dagen wordt de hele set netjes gestoft , zo blijft alles mooi en  *D .


Mooi Tech, Je lijkt net zo'n trotse bezitter als ik. Nooit eens gedacht aan uitbreiding? Iets van een Roland/Alesis multipad of i.d.

Technobeat


ik heb beneden bij de pc een Roland SPD-SX staan , nieuw gekocht , maar gebruik hem eigenlijk niet  8)7 .
Misschien eens verkopen of zo .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

#20
mrt 16, 2014, 22:01 Last Edit: mrt 16, 2014, 22:03 by 67Deadman
Vandaag die Michael Schack weer eens gezien. Weet ik gelijk weer waarom ik die SPD SX weer gekocht hebt. Geweldig hoe hij er mee omgaat.

chico

#21
mrt 20, 2014, 19:09 Last Edit: mrt 20, 2014, 22:03 by chico
Mijn 2box setup is eindelijk helemaal af:

URL=http://s1353.photobucket.com/user/Roeljetten2104/media/IMG_1588_zpsfe54cc44.jpg.html][/URL]












Otje

#22
mrt 20, 2014, 19:16 Last Edit: mrt 20, 2014, 19:18 by Otje
Zo hé Chico! Cymbalen van Kit-toys? Triggera? Hoe bevallen ze (vooral de 'çhina')? Hoe kommie d'r eigenlijk aan?

NB! Nog nieuwsgieriger ben ik eigenlijk naar de bekkens van Ddrum! Hoe spelen die?

berreal

Erg mooi chico :P
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Technobeat

Stoere rockset Chico 8)  :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog