Voorstellen en Basdrum vraag

Gestart door Lange Joost, dec 02, 2013, 10:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Lange Joost

Dag Mensen,

Ik ben Joost en ben 34 en heb eindelijk na jaren twijfelen een drumstel gekocht. Ik heb tweede hands een Yamaha Dtxplorer gekocht. Ik speel al 12 jaar gitaar en heb heel kort een basgitaar aangeraakt.
Ik heb besloten om wel een tijdje op les te gaan om wel de juiste houding te vinden achter een drumstel. Ik ben 2 meter 2 en moet goed op mijn rug letten. Gezien mijn gewicht van 125 kilo moet ik ook nog de juiste drumkruk vinden. Jullie nog tips?
Nu heb ik ook nog een vraag over het spelen van dubbele basdrum. Wanneer begin je hiermee?
Ik lees hier verschillende meningen over. De ene drummer zegt direct mee beginnen, de ander zegt 2 á 3 jaar wachten. Ik wil me qua drums gaan richten op metal en dan richting de extremere metal.
Nu weet dat de basis zeer belangrijk is. Ik lees ook dat je met direct beginnen je linkervoet gelijk meeneemt in je spel. Wat vinden jullie?

Alvast bedankt voor jullie adviezen,
Groeten,
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

djska

Ik zou er meteen mee beginnen, zodat je later niet alsnog je linkervoet op niveau moet krijgen.

Paul

Mijn eerste gedachte: leer eerst de basis met een enkel pedaal. Drie ledematen onder controle krijgen is al genoeg om mee te beginnen. Naast coördinatie is in mijn ogen timing en feel een heel belangrijk aspect, ontwikkel daar ook gehoor voor! Na een tijdje is het dan ook gemakkelijker om dat vierde ledemaat erbij te gebruiken.
Ook loop je het risico je teveel te richten op het voetenwerk en je handen te vergeten.
Op zich hoeft dat geen jaren te duren, al zou je maar een jaar spelen alvorens met dubbelbass aan de slag te gaan (en het liefst les nemen in dat jaar), dan kan je al een redelijke basis bouwen volgens mij.

Lange Joost