tomhouder voor ongeboorde bassdrum, überhaupt verkrijgbaar?

Gestart door Asbadrums, okt 22, 2013, 16:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Asbadrums

Ik speel al zo'n 25 jaar op m'n Yamaha 9000, die "gewoon" een tomhouder heeft op de bassdrum en daardoor ook zeer snel op te zetten is, houder in de BD, tommetjes erop en het hangt allemaal direct goed.

Nu heb ik een DW Collector's gekocht met een ongeboorde bassdrum en moet nu dus gaan werken met stands aan weerzijden van de BD, of met een rack .

Ik vind beide opties niet mooi en teveel gedoe, dus ik vraag me af of er niet een tomhouder bestaat voor ongeboorde bassdrums , die ook nog eens universeel is en die je bijvoorbeeld op de spanbouten van de BD kan vastzetten, zodat er dus geen gaten in de ketel geboord hoeven te worden?

Sonor had zo'n soort houder op de designers, maar die passen alleen op die specifieke kits.

Voor de duidelijkheid, ik wil m'n 10 en 12" toms dus allebei boven de BD, en dus niet op een dubbele tomstand die dan naast de BD staat.

Ben benieuwd...alvast dank voor jullie suggesties..!

Fibesman

Mapex heeft er een die aan de lugs vast zit. Het is wel een gevaarte dat zorgt dat je bassdrum niet in alle hoezen en koffers past. Ik betwijfel of er trouwens veel mensen zijn die het verschil kunnen horen tussen een virgin en en slettebassdrum :-)

Robert-Jan

Ik zou voor de dw mount gaan, die paar extra gaatje gaat geen verschil maken.
Die van mapex zijn niet universeel, daar heb je mapex lugs voor nodig.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Misschien ver gezocht, maar het schoot me zomaar te binnen.
Is er iets te fabriceren door gebruik te maken van de Ludwig Atlas Mount Bracket?


Wouters

Ludwig atlas mounts is niet eens zo'n gek idee.

Rail mount erbij en gaan, toch?



http://www.ludwig-drums.com/atlas/accessories_lapam1.php

Nijlpaard

Maar hij moet er blijkbaar 2 kwijt aan weerszijden. Dat red je met de atlas mount niet toch ?