tomhouder voor ongeboorde bassdrum, überhaupt verkrijgbaar?

Gestart door Asbadrums, okt 22, 2013, 16:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Asbadrums

Ik speel al zo'n 25 jaar op m'n Yamaha 9000, die "gewoon" een tomhouder heeft op de bassdrum en daardoor ook zeer snel op te zetten is, houder in de BD, tommetjes erop en het hangt allemaal direct goed.

Nu heb ik een DW Collector's gekocht met een ongeboorde bassdrum en moet nu dus gaan werken met stands aan weerzijden van de BD, of met een rack .

Ik vind beide opties niet mooi en teveel gedoe, dus ik vraag me af of er niet een tomhouder bestaat voor ongeboorde bassdrums , die ook nog eens universeel is en die je bijvoorbeeld op de spanbouten van de BD kan vastzetten, zodat er dus geen gaten in de ketel geboord hoeven te worden?

Sonor had zo'n soort houder op de designers, maar die passen alleen op die specifieke kits.

Voor de duidelijkheid, ik wil m'n 10 en 12" toms dus allebei boven de BD, en dus niet op een dubbele tomstand die dan naast de BD staat.

Ben benieuwd...alvast dank voor jullie suggesties..!

Fibesman

Mapex heeft er een die aan de lugs vast zit. Het is wel een gevaarte dat zorgt dat je bassdrum niet in alle hoezen en koffers past. Ik betwijfel of er trouwens veel mensen zijn die het verschil kunnen horen tussen een virgin en en slettebassdrum :-)

Robert-Jan

Ik zou voor de dw mount gaan, die paar extra gaatje gaat geen verschil maken.
Die van mapex zijn niet universeel, daar heb je mapex lugs voor nodig.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Misschien ver gezocht, maar het schoot me zomaar te binnen.
Is er iets te fabriceren door gebruik te maken van de Ludwig Atlas Mount Bracket?


Wouters

Ludwig atlas mounts is niet eens zo'n gek idee.

Rail mount erbij en gaan, toch?



http://www.ludwig-drums.com/atlas/accessories_lapam1.php

Nijlpaard

Maar hij moet er blijkbaar 2 kwijt aan weerszijden. Dat red je met de atlas mount niet toch ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

harmen 18

Ik denk niet dat dit heel erg mooi word op een dw. Ronde luggs icm. vage spaceshuttle luggs.

Wil je geen gaten in je bassdrum (laten) boren voor een tomhouder. Opzich logisch. Dan zal je standaards of wellicht een rack moeten gebruiken.

Verder is het niet zo heel schokkend om een houder te monteren, maar het is natuurlijk wel eng in zo'n drumset.

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Wat Robert-Jan (ook) probeert te zeggen is dat je er geen groot rond gat in hoeft te boren voor de tom-arm, dus hoe moeilijk kan het zijn  ;)

Joris

Is een pearl optimount een optie? Tenminste als die er uberhaupt op past.

Ruubke


Maar hij moet er blijkbaar 2 kwijt aan weerszijden. Dat red je met de atlas mount niet toch ?

Je kan de rail ook een lug opschuiven en twee toms aan 1 rail monteren.

@ Harmen 18
Maar je hoeft dan geen gaten te boren en is de set weer naar originele staat terug te brengen.
De afwijkende lugs zie je volgens mij ook nauwelijks, omdat er twee toms boven hangen.

Robert-Jan

In theorie kan het met twee railmounts lijkt me.
Ik denk alleen dat je een probleem krijgt als je de twee toms dicht bijelkaar wil zetten maar ze niet teveel naar je toe wilt hebben hangen..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paintpro

Je kan ook naar een handige harry toestappen en een equivalent aan de mapex/sonor varriant laten maken.
Nodig: plaatijzer, decoupeerzaag, boormachine, bankschroef en het benodigde bracketspul.

Anders zou je inderdaad kunnen kijken naar wat Joris noemt, een Optimount. Die zal echter ook verbogen moeten worden om het "pas" te krijgen.

Robert-Jan

#13
okt 23, 2013, 16:51 Last Edit: okt 23, 2013, 16:53 by Robert-Jan
Alleen moet je dan nog een tomhouder vinden die in de optimount past en twee dw toms kan herbergen.
En oppassen met opbouwen aangezien de optimount 'open' is aan de onderkant in dit geval.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick


Alleen moet je dan nog een tomhouder vinden die in de optimount past en twee dw toms kan herbergen.
En oppassen met opbouwen aangezien de optimount 'open' is aan de onderkant in dit geval.


Memlock op de tomhouder zou het probleem moeten oplossen dat je hem niet in de ketel van je bassdrum parkeert.

Robert-Jan

Mja...maar goed volgens mij gaat bij 22 of 20 inch in welke diepte dan ook het hele optimount verhaal gewoon niet lukken,met een mazzel bij een 18 na wat buigwerk.

Ik hou het bij 'mijn' oplossing als je het niet erg vindt ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

Optimount gaat maar tot 16" volgens mij.

Asbadrums

Dank voor de suggesties...!

De rail lijkt me idd niet echt werkbaar voor de setup die ik wil hebben, en ik vrees dat het toch de DW tom mount moet gaan worden.
Ik ben het met Robert-Jan eens dat die paar gaatjes het verschil niet gaan maken , maar het gaat me gewoon pijn doen dat ik in de ketel moet gaan boren... :/

Worden de Collectors overigens ook ( indien gewenst wellicht) af fabriek met deze mount geleverd? ik zie op de DW site hier geen voorbeeld van.
Ik heb ooit een oude Ludwig kit laten staan omdat de eigenaar er ook eigenhandig een (best lelijke) tomhouder op had gezet, het lijkt me dus ook een probleem als ik ooit weer van het drumstel af wil...originaliteit voor alles wat mij betreft..!

Luuk

als je hier http://www.dwdrums.com/drums/collectors/featsopts/hardware.asp op de site van dw kijkt. (de opties voor een collector's serie drumkit) zie je daar ook de tomhouder erbij staan.

het kan dus  *O*
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

willem4130



Ik heb ooit een oude Ludwig kit laten staan omdat de eigenaar er ook eigenhandig een (best lelijke) tomhouder op had gezet, het lijkt me dus ook een probleem als ik ooit weer van het drumstel af wil.


Daar zou ik ook bang voor zijn. Vind zelf de optie van RJ nog de fraaiste maar ook daar moet je voor boren; iets waarvan ik me idd kan voorstellen dat je daar niet heel vrolijk van wordt.

Zal er eerst nog eens een nachtje over slapen als ik jou was voordat je iets doet wat onomkeerbaar is. :Y
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Nijlpaard

Maar wat heb je dan tegen op 2 tomhouders naast de bass ? Met 2 multistands kan je 3 tot 4 cymbals kwijt en je toms aan weerzijden van de bass,

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan




Worden de Collectors overigens ook ( indien gewenst wellicht) af fabriek met deze mount geleverd? ik zie op de DW site hier geen voorbeeld van.



Ja.. Het enige verschil met 'origineel' zou dan zijn dat niet een dw medewerker maar jij de gaatjes in de ketel hebt geboord ;)
Er zijn ook wel mensen die het voor je kunnen doen als je het niet aandurft.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

#22
okt 23, 2013, 22:13 Last Edit: okt 23, 2013, 22:13 by Joris

Maar wat heb je dan tegen op 2 tomhouders naast de bass ? Met 2 multistands kan je 3 tot 4 cymbals kwijt en je toms aan weerzijden van de bass,


Ik zie het probleem ook niet, maar ja ieder z'n voorkeuren.

NathanR

Legt ie uit toch?

Citaat
Ik vind beide opties niet mooi en teveel gedoe


Teveel gedoe zou je verder kunnen onderbouwen met het feit dat je sneller klaar bent met even twee tomhouders in je bassdrum schuiven dan wanneer je twee stands moet opbouwen et cetera.  Ik snap het ergens wel wat betreft het 'gedoe', maar qua looks zou ik het dan juist weer niet doen. Maar dat is een verschil in smaak. :)


Nijlpaard



Legt ie uit toch?

Teveel gedoe zou je verder kunnen onderbouwen met het feit dat je sneller klaar bent met even twee tomhouders in je bassdrum schuiven dan wanneer je twee stands moet opbouwen et cetera.  Ik snap het ergens wel wat betreft het 'gedoe', maar qua looks zou ik het dan juist weer niet doen. Maar dat is een verschil in smaak. :)


Nou, om dat bou een uitleg te noemen, het is meer een stelling.

cymbalhouders blijf je toch nodig hebben. Dus dan even een tomhouder erbij aan is niet echt meer gedoe. En om het nou op te lossen door in je bassdrum te (laten) boren......
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog