twin pedaal verschillen

Gestart door Me, okt 06, 2013, 15:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Me

Beste mensen
Ik speel  6 jaar drum en zou graag met een metal bandje starten.
Daarom (en ook omdat het mij leuk lijkt) wil ik een twin - pedaal kopen.
De prijs moet rond de  300 -400 euro liggen (goedkoper mag natuurlijk ook) :)
Nu zijn er blijkbaar een hoop modellen in die prijsklasse ...
een aantal opties zijn:
    * hp600dtwb iron cobra   
    * p2002c eliminator
    * hp900fsw iron cobra
    * hp900pswn iron cobra
( ze staan van "goedkoop" naar "duur" )
IK ken echter niets van pedalen en ken dus ook niet de verschillen. Zou iemand deze aan mij willen uitleggen aub :)

Machiel

Ga naar een winkel. Probeer ze uit. Dat is de tip die iedereen zal geven.
Specificaties zijn leuk, maar uiteindelijk is het het gevoel wat je doet beslissen een model te kopen.
Neem mij vooral niet te serieus.

Me

weet je dan per toeval een winkel in de buurt van Aalst waar ze veel soorten hebben ?

Luuk

Bij adams in ittervoort hebben ze er veel staan.
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

Harre

Hangt er een beetje vanaf in welk Aalst je woont. Bij Eindhoven is Ittervoort inderdaad een goede optie, in de Bommelerwaard is het al wat verder en als je van Aalst in Belgiƫ moet komen is het helemaal een eindje sturen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

dunDaan

Maar om toch alvast een tipje op te lichten: veel metalheads zijn snelheidsduivels, en dan kom je toch al gauw bij direct drive pedalen zoals een Pearl Demon Drive of Axis pedalen. Die liggen qua nieuw-waarde niet echt binnen je budget, maar 2e hands moet dat te doen zijn.
Verder, precies wat Machiel zegt, ga naar een winkel en probeer zoveel mogelijk verschillende uit, speel wat met de instellingen van de veerspanning ed., en laat je vooral goed voorlichten. Het is toch een van de meest gebruikte onderdelen van je kit, daar mag je best wat tijd voor uit trekken.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog