De cymbal die je raakt.

Gestart door Nijlpaard, sep 20, 2013, 22:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drum1964

Mijn 14" paiste 2002 black label sound edge hihat zou ik nooit willen missen.
Ik heb ze al sinds 1979 en vind ze nog altijd lekker klinken.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

harmen 18

Ik heb ook een heavy ride, leuk ding en in de meeste situaties prima, maar ik denk dat ik er toch dat ik er nog iets net iets lichters bij wil een keer.

Nlz

Mijn 22" extra thin ride uit de Custom series van MW, heerlijk ding, dat is echt wel een blijvertje, gevolgd door de 15" hats uit dezelfde serie.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

NathanR

Mooi dat ie bevalt NLZ. :)

ddrsonor

M'n 13" HH regular hats van Sabian doe ik nooit weg

drums97

Ik zal mijn Paiste Formula 602 14" Sound Edge Hi-Hats van jaren 60 nooit meer wegdoen.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

dunDaan

Ik heb een maandje of wat terug een nieuwe ride gekocht (Zildjian 20" K), dat was liefde op de 1e ping, dus die gaat niet snel meer weg
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

yourikoggel

#32
okt 14, 2013, 16:01 Last Edit: okt 16, 2013, 15:07 by yourikoggel
 :Y Mijn favoriet is mijn Paiste alpha 20" Full ride. speel ik naast mijn hihat bijna in elk refrein op en in solo's, maar wil nu graag een nieuwe

Geert Samuel

Sinds jaar en dag de Sabian AAXPlosion 18".
Alhoewel de bash ride, deze keuze al wel een stuk moeilijker heeft gemaakt.

drfill

Zildjian 20" K custom ride..  ik blijf hem steeds ophangen..
(ook al koop ik andere rides..  maar ik stop daar nu maar mee)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jake

22" Istanbul Agop Signature ride. Daar word ik gelukkig van. Een beest van een cymbaal, klinkt altijd een beetje boos en grommend. En als je er op crasht klinkt 'ie zo:


Joep

Lange tijd in drumspul gehandeld en zo zijn er heul veul bekkens door mijn handen gegaan, die ik allemaal natuurlijk zelf ook even geprobeerd heb.
Een paar die me bijbleven als individueel bekken.

Paiste Traditional 14" medium light hihat
Paiste Signature 18" thin china
Istanbul Pre-Split 16" thin crash (gebruik ik nog)
Masterwork sehhar 8" splash (als een kapotvallend glas)
28" Zildjian avedis ride (nee geintje, vrij nutteloos maar erg indrukwekkend ding)

Joris

Ik ben wel blij met m'n 20" Signature dry dark ride.

ALF

Sinds kort een 20" K custom dark ride in het bezit. Wat een lekkere ride is dit en heel goed te crashen! 8)

musiqman

Alle 90'd brilliant K cymbals in mn collectie. Los van het feit dat ze zeldzaam aan het worden zijn vind ik de donker/helder balans heel erg fijn.

Toch is de 18" K EFX m favoriet.  Ook na iets van 4 keer vervangen (de gaten veroorzaken kleine scheurtjes) blijft het mijn favoriet. Zolang Zildjian blijft vervangen als het nodig is blijf ik er op spelen.

Technobeat


Goede service van de Zildjian importeur Musiqman , hoe lang speel je er op voordat er scheurtjes waarneembaar zijn en binnen welk tijdsbestek vind dan het omruilen plaats , dagen - weken - maanden ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman

#41
aug 01, 2014, 13:55 Last Edit: aug 01, 2014, 13:56 by musiqman
Top service van zowel muller muziek als Hoshino inderdaad.

Ong. 3-6 maanden en dan max een maand (eerste keer twee maanden) gewacht op een omruil.

Zie nu ook weer beginnende scheurtjes, dus dat word binnenkort weer terug.

FoREVer

moet zeggen heb m pas 1 dag maar godzakke doodverfde favoriet is het nu al

Dream Bliss Crash/Ride 20" main gebruik als ride heerlijke washy sound..
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

NathanR

Die is fijn he! Heb hem ook, wel klein scheurtje in de rand maar de wash is zo fijn!

FoREVer


Die is fijn he! Heb hem ook, wel klein scheurtje in de rand maar de wash is zo fijn!


ja zeker! haha als deze kapot gaat koop ik weer dezelfde (al zal deze niet hetzelfde klinken maar goed..)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Technobeat


moet zeggen heb m pas 1 dag maar godzakke doodverfde favoriet is het nu al

Dream Bliss Crash/Ride 20" main gebruik als ride heerlijke washy sound..




Misschien eens ook kijken naar de Dream Bliss hats - crashes - splashes  etc. ........ :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

FoREVer




Misschien eens ook kijken naar de Dream Bliss hats - crashes - splashes  etc. ........ :)


de crash hangt er al hahaha, op de hihats ben ik momenteel aan het wachten (salaris en dan bestellen) dat word wel de contact ietsje dikker. misschien wel is kijken naar een splash of 3 :p maar dat is bij mijn volgende salaris pas mogelijk haha
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Omhoog