Klopper op bassdrum

Gestart door marc keijsers, sep 14, 2013, 15:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

marc keijsers

Hallo,

Heb een 18 inche bassdrum. Als ik de klopper van mijn pedaal in de midden van het vel afstel, staat de klopper heel kort. Als ik de klopper normaal afstgel, slaat hij ver boven de midden op het vel. Wat is nou eigenlijk het beste?

Groet, Marc

Robert-Jan

Qua klank het midden.
Probeer eens een riser onder je basdrum.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

marc keijsers

Hallo Robert-Jan,
Een riser heb ik nu, maar moet pedaal naar achteren worden geplaatst, anders komt voetplaat tegen de ring van de bassdrum aan ! Is dus beetje gammele constructie bij mij.

djska

Ken het probleem, probeer evt een ander pedaal. Mijn Gibraltar direct-drive pedaal is bv. niet bruikbaar omdat het mechanisme de rand raakt. Een eenvoudig kettingpedaal net wel.
Alleen al vanwege dit gedoe kan een 20 inch bassdrum dan toch handiger zijn (als je voor bv. Jazz kleinere bassdrum wilt) want dan heb je net geen riser nodig.

marc keijsers

Hallo DJSKA
Heb net een nieuw pedaal gekocht...........vandaar dit probleem. Zou ook liever een 22 inche bass hebben, maar dit kitje jaar geleden gekocht om mee te beginnen. Ik vondt het een mooi kitje, Sonor D507. Groet, Marc

Paul

Doordat het pedaal naar achteren komt te staan met zo'n riser maakt de klopper een ongewone hoek met het vel. Je zal dan zo ongeveer een volledig ronde klopper moeten hebben of net zoals bij bijvoorbeeld de IC een draaibare kop. Vervelend is wel dat je de klopper weer goed moet zetten als je op een andere kit speelt.

Ik heb mijn klopper net boven het midden van het vel en speel dan zonder riser. Ik heb wel de stang van de klopper een stuk afgezaagd, dat is fijner voor de balans en dan komt het onderste deel niet terug tegen het vel. Het went vrij snel en ik heb geen problemen met wisselen naar een grotere bassdrum.

Robert-Jan

Welke riser heb je dan?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

Ik gebruikte die Gibraltar riser die aan de hoop klemt. In principe moet elke riser het pedaal een stukje verder van de bassdrum af brengen, anders komt het voetblad van het pedaal tegen de hoop aan.

Omhoog