Gooseneck lengte

Gestart door 5150, jun 16, 2013, 22:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

5150

jun 16, 2013, 22:27 Last Edit: jun 16, 2013, 22:32 by 5150
Ik drum en zing en gebruik een headset...ik krijg alleen vaak te maken met overspraak natuurlijk. Voor gigs waar ik geen lead maar backings doe denk ik er over een shure beta 56 te kopen met een gooseneck...maar welke...en hoe lang ?
***...in-between-drums...***

Nijlpaard

Beetje alla portnoy ?

Hoge microfoonstand met boom achter je en dan deze gooseneck om de mic voor je mond te hangen ?

http://www.thomann.de/nl/km_223_schwarz_schwanenhals.htm
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

5150

Zoiets ja ! ...maar dan 40cm of 50cm...of korter ?
***...in-between-drums...***

Joris

Er staat bij dat hij 40cm is  ;)

Robert-Jan

Maar heb je dan minder overspraak met die mic?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

#5
jun 17, 2013, 08:34 Last Edit: jun 17, 2013, 08:35 by Nijlpaard

Zoiets ja ! ...maar dan 40cm of 50cm...of korter ?


Dit is de langste die ik (bij Thomann iig) kon vinden. Maar lijkt me ook lang genoeg. Je plaatst een lange stand met boom over je hoofd en zolang je een bocht kan maken om de mic voor je mond te krijgen is het voldoende. Deze is bijna een halve meter dus dat moet lukken.


Maar heb je dan minder overspraak met die mic?


Wat ik wel eens heb begrepen (maar ik praat nu een ander na) is dat, omdat de meeste headset-mics condenstator microfoons zijn, deze meer last hebben van overspraak. Met een gooseneck kan je een dynamische microfoon gebruiken en dan heb je dus idd minder last.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

5150


Wat ik wel eens heb begrepen (maar ik praat nu een ander na) is dat, omdat de meeste headset-mics condenstator microfoons zijn, deze meer last hebben van overspraak. Met een gooseneck kan je een dynamische microfoon gebruiken en dan heb je dus idd minder last.


Klopt idd...ik krijg vaak het commentaar dat mn headset als een soort overhead werkt voor de drums, dat zou bij een dynamische mic minder moeten zijn. Ik vind een headset wel heel fijn en gebruik m ook nog wel maar meer voor (semi)accoustische gigs van een duo waarbij ik cajon speel en dan lead zing.
***...in-between-drums...***

5150


Er staat bij dat hij 40cm is  ;)


Yep...I know...maar is 40cm lang genoeg voor een gooseneck...of zou 50 cm beter / gemakkelijker zijn ivm positionering vd mic ?
***...in-between-drums...***

Fibesman

Ik zoek ook nog een dergelijke oplossing, ben benieuwd naar foto's als je hem hebt.

Robert-Jan

Niet iedere headset is een condensator..shure heeft de sm10a bijv..
Die heb ik vroeger gebruikt, vandaar dat ik dacht dat het verschil niet groot zo zijn qua overspraak.
Maar met een condensator lijkt me dat wel gevoeliger allemaal.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

#10
jun 17, 2013, 15:32 Last Edit: jun 17, 2013, 15:34 by Nijlpaard
Er zijn idd dynamische headset mics. Dat is ook nog een optie.
Onderstaande van Shure bijvoorbeeld.
Geen ervaringen mee verder.
Ik lees er wel goede verhalen over :Y


http://www.thomann.de/nl/shure_wh20xlr.htm


Als je toch een gooseneck wil lijkt me die van 40 wel voldoende. Te oordelen naar onderstaande foto


Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hammar

Die Shure van hieronder (of hierboven, net hoe je leest) heb ik ook, wordt steeds slechter met de jaren.....en dat scharnier is niet al e sterk!

Zoals op die foto zou ik nooit kunnen drummen, er zijn ook korte modellen SM57 met een haakse xlr.

taco

die sm 10a heb ik, en dat scharnier is inderdaad drama! verder doet ie wat ie doen moet.


5150

Dan is dit ook wel erg mooi...en supercardioid...wel n stuk lomper dan een beta 56a :P

http://www.thomann.de/nl/shure_super_55_deluxe.htm?sid=9eab2dc3566505db2f298534f84135a7
***...in-between-drums...***

Omhoog